گردشگری نقطه عطف در تحقق اقتصاد مقاومتی در تیران و کرون است

تیران-معاون فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: گردشگری و اکوتوریست ظرفیت ویژه شهرستان تیران وکرون و نقطه عطف در تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان است.

عبدالله بنهری، در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه ظرفیت های موجود فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: گردشگری و اکوتوریست ظرفیت ویژه شهرستان تیران وکرون و نقطه عطف در تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان است که توجه به این ظرفیت امسال سودآوری اقتصادی برای برخی از روستاهای این شهرستان از جمله روستای کردعلیا داشته است.

وی افزود: به واسطه رونق بازدید از شهر زیر زمینی کردعلیا بیش از ۲ هزار نفر از این جاذبه تاریخی و موقعیت گردشگری بازدید کرده اند و برای روستای کردعلیا فرصت اقتصادی خوبی را فراهم ساخته است.

معاون فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه روستای جاجا و خمیران و کردعلیا به عنوان روستاهای گردشگری مطرح شده اند، بیان داشت: طرح هادی روستایی این سه روستا به طرح روستای گردشگری تبدیل می شود و فرصت گردشگری این روستاها رونق می یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اسکان مسافران و گردشکران چالش پیش روی حوزه گردشگری شهرستان است که با جذب سرمایه گذار و بازسازی خانه های تاریخی این چالش رفع می شود و امکان اسکان بیش از یک روز مسافران فراهم می شود.

بنهری یادآورشد: سرمایه گذاری در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در شهرستان تیران و کرون در حال انجام است و این سه حوزه ظرفیت های ویژه ای دارند که حوزه گردشگری به لحاظ اهمیت گردشگری و جذب توریست و عدم وجود آلودگی و عدم چالش هایی مانند کمبود آب در حوزه کشاورزی، رونق بیشتری می تواند داشته باشد.

کد خبر 322555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.