فاز اول شبکه به هم پیوسته دوچرخه ها در اصفهان ایجاد می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ایجاد فاز اول شبکه به هم پیوسته دوچرخه ها در اصفهان خبر داد و گفت: تاکنون طرح های خوبی در شهر اصفهان برای فرهنگ سازی، آموزش و آگاهی شهروندان جهت استفاده از دوچرخه و حمایت از دوچرخه سواران اجرا شده است .

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا افزایش تعداد دوچرخه سواران در شهر را نشان از تأثیر فرهنگسازی های انجام شده در استفاده از دوچرخه خواند و تصریح کرد: دوچرخه وسیله ای کم حجم، تقریبا بدون هزینه و راحت است که در کشورهایی مثل چین، هند، هلند، مالزی، فرانسه و دهها کشور دیگر یکی از وسایل نقلیه کاربردی در جابجایی و حمل و نقل شهری می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ دوچرخه سرا یا ایستگاه دوچرخه در شهر اصفهان دایر شده که تعمیرات دوچرخه نیز در آنها به صورت رایگان انجام می شود، اظهارکرد: شهروندان می توانند با ارایه مشخصات خود و با استفاده از کارت شهروندی «اصفهان کارت»، دوچرخه را از ایستگاه مبدأ دریافت و به هر ایستگاه دوچرخه ای که در نزدیکی مقصد خود رسیدند، تحویل دهند زیرا ارتباط مکانیزه و الکترونیکی میان دوچرخه سراهای شهر اصفهان برقرار شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تاکنون در شهر اصفهان طرح های خوبی برای فرهنگ سازی، آموزش و آگاهی شهروندان جهت استفاده از دوچرخه و  حمایت از دوچرخه سواران اجرا شده است.

وی ادامه داد: از جمله  اقداماتی که برای امنیت دوچرخه سواران شهر اصفهان انجام می شود، این است که فاز اول شبکه به هم پیوسته دوچرخه ها را در شهر ایجاد کنیم.

صلواتی تاکید کرد: در صدد هستیم با سه گام اصلی کل شهر را دارای شبکه به هم پیوسته کنیم که گام اول با اولویت محدوده مرکزی شهر و مناطق ۱،۳، ۴، ۵ و ۶ است تا معابر آن را برای دوچرخه سواران کاملاً ایمن و مسیرهای ویژه دوچرخه سواران را به هم متصل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر اصفهان ایجاد شده اما در صدد هستیم این مسیرها را به ۱۰۰ کیلومتر افزایش داده تا مشوقی برای دوچرخه سواری شهروندان باشیم.

کد خبر 322492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.