پیست موتورسواری، آرزوی دست‌نیافتنی جوانان لنجانی

لنجان_رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان لنجان گفت: حدود چهار سال است که پیگیر اختصاص قطعه زمینی هستیم تا در آن‌یک پیست راه‌اندازی کنیم اما متاسفانه تا به‌ حال اقدام عملی از سوی مسئولان صورت نگرفته است و سرانجام این کار نیز در هاله ای از ابهام به سر می برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، هر ساله آمار بسیار زیادی از تصادفات موتورسواران به اشکال مختلف به گوش می‌رسد که راکبین این وسیله نقلیه به دلیل توجه نداشتن به قوانین و مقررات و از همه مهمتر به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی جان خود را از دست داده‌اند یا اسیر معلولیت‌های مختلف شده‌اند. بسیاری از علاقه‌مندان به موتورسواری در شهرستان لنجان، حرکات آکروباتیک و نمایشی موتورسواران را در حوالی بلوار خلیج فارس زرین شهر به یاد دارند.اما با همت هیئت اتومبیلرانی و موتوسواری حرکت های متعددی انجام گرفت تا فعالیت علاقه‌مندان به این رشته‌ها در شهرستان لنجان ساماندهی شود.

هرچند همچنان در برخی نقاط شهر، حرکات تک‌چرخ با موتور سیکلت و رفتارهای غیراجتماعی و خطرناک از سوی عده معدودی از موتورسواران دیده می‌شود،اما تلاش فراوانی شده علاقه‌مندان به اتومبیلرانی و موتورسواری در چارچوب خاصی ساماندهی شوند.باید توجه داشت جوانان با استعداد در شهرستان لنجان با کمترین امکانات به دنبال تجریات تازه هستند تا بتوانند استعداد و مهارت خود را بروز دهند و همواره استقبال گسترده جوانان از موتورسواری در دو بخش سرعت و حرکات نمایشی بیشتر از سال‌های قبل می‌شود و این در حالی است که موتورسواری در شهرستان لنجان با مشکلات سخت‌افزاری فراوانی روبه روست و قطعا ساماندهی این ورزش پرطرفدار نیازمند نگاه ویژه مسئولان شهرستان لنجان برای تامین زیرساخت های لازم برای فعالیت علاقه مندان به این رشته پرطرفدار است.

مسلم بخشی در حاشیه همایش رژه موتورسواران قانونمند در شهرستان لنجان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: اصلی‌ترین تخلفات موتورسیکلت‌ها که پلیس بشدت با آنها برخورد می‌کند مربوط به نداشتن کلاه ایمنی، نادیده گرفتن ورود ممنوع، راندن در پیاده‌روها، حرکت در خلاف جهت مجاز،‌ حرکت در خطوط ویژه، حمل بارهای نامتعارف و عبور از چراغ قرمز است.
وی افزود: ما نیز بر این باوریم که باید با اتخاذ تدابیر مختلف جلوی تخلفات موتور سواران را گرفت و اجازه تردد بدون کلاه ایمنی و بیمه شخص ثالث را از آنها سلب کرد چراکه برای یک سوم موتور سواران قطعا تصادفات جرحی رخ می دهد و در صورتی که این موارد رعایت نشده باشد، یک خانواده حتی زیر بار مبلغ دیه متلاشی می شود.
رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان لنجان تصریح کرد: از سوی دیگر عذاب وجدانی که پس از یک تصادف جرحی برای مقصر حادثه رخ می دهد نیز غیر قابل تحمل است ، اما لااقل استفاده از موارد ایمنی می تواند خسارت های جانی را کمتر کند و بیمه شخص ثالث هم درصدی از غرامت سنگین دیه را تقبل می کند.

وی ادامه داد: هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان لنجان همواره در تلاش بوده نوجوانان و جوانان علاقه مند به موتورسواری را به خود جذب کرده تا چنانچه از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند با فرهنگسازی در این حوزه حداقل در کنار رعایت قوانین و مقررات، از تجهیزات ایمنی آن استفاده کنند تا خدای ناخواسته جان خود را در حوادث ترافیکی از دست ندهند.

بخشی اضافه کرد: امروز موتورسواری یک رشته ورزشی محسوب می‌شود اما جوانان و افراد علاقمند به موتورسواری باید توجه داشته باشند که برای لذت بردن از هیجان‌ها و جذابیت‌های آن به سراغ ورزش موتورسواری و حضور در جمع هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی بیایند و از کارهای نمایشی و سرعت غیر مجاز در معابر عمومی سطح شهر خودداری کنند.

وی عنوان کرد: ما از تمامی علاقمندان به رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی دعوت می کنیم تا با مراجعه به این هیئت ورزشی، از امکانات موجود برای لذت بردن از ورزش و فعالیت تفریحی و رقابتی در این دو رشته بهره‌برداری کنند و جان خود را با فعالیت در معابر غیر استاندارد و سطح شهر به خطر نیندازند.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان لنجان بیان کرد: ورزشکاران لنجان با تلاش و پشتکار فراوان این حرفه را دنبال می‌کنند و تاکنون بالغ‌بر دویست نفر به عضویت این ورزش پرهیجان درآمده‌اند و این افراد با هدف به نمایش گذاشتن استعدادهای خود به این هیئت مراجعه کرده اند و در صورت بی‌توجهی مسئولان به تامین زیرساختهای لازم همچون پیست موتور سواری این افراد به خیابان‌ها کشیده می‌شوند که این موضوع به‌خودی‌خود مشکلات و خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج سال از شروع فعالیت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان لنجان می‌گذرد، گفت: حدود چهار سال است که پیگیر اختصاص قطعه زمینی هستیم تا در آن‌یک پیست راه‌اندازی کنیم اما متاسفانه تا به‌ حال اقدام عملی از سوی مسئولان صورت نگرفته است و سرانجام این کار نیز در هاله ای از ابهام به سر می برد.

بخشی خاطرنشان کرد: قهرمانان اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان لنجان با کمترین امکانات با حضور پر قدرت خود در مسابقات مختلف عنوان های زیادی را در مسابقات کشوری و استانی از آن خود کرده اند که اگر مسئولان شهرستان امکاناتی از قبیل زمین در اختیار هیئت قرار دهند قطعا شاهد کسب افتخارات بیشتر نیز خواهیم بود.

وی اذعان کرد: از سوی دیگر اختصاص زمینی مناسب و احداث پیست قطعا در فرهنگسازی استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز تاثیرگذار خواهد بود و جوانان علاقه مند به رشته موتورسواری می توانند در مکانی امن اقدام به موتورسواری کنند چراکه حتی برای لذت بردن از رقابت و تفریح در رشته موتورسواری قوانین و مقرراتی در میدان ورزشی آن وجود دارد که تک تک شرکت کنندگان در فعالیت‌های تمرینی و مسابقات این رشته ملزم به رعایت آنها هستند تا از خطرات موجود در این رشته ورزشی نیز جلوگیری شود.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان لنجان یادآور شد: البته بسیاری از جوانان علاقه مند به مسابقه و کورس بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و استفاده از تجربیات مربی مربوطه اقدام به برگزاری مسابقه در مکان های نامناسب مثل جاده و خیابان می کنند که دچار سانحه می شوند بنابراین از آنان درخواست می کنم برگزاری این رقابت ها را به مکان هایی مناسب مانند پیست و زیر نظر یک مربی اختصاص بدهند تا دچار پشیمانی نشوند.

وی توضیح داد: اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان تمام تلاش خود را برای احداث یک پیست مناسب انجام داده و اکنون نوبت مسئولان است که به کمک ما بیایند و قطعا شهرداری‌های منطقه و دیگر مسئولان می توانند برای ایجاد یک پیست استاندارد ما را یاری دهند.

بخشی درپایان گفت: در طول سال تلاش شده فعالیت‌های اتومبیلرانی و موتورسواری، در بخش همگانی، تداوم داشته باشد و موتورسواران ما در همه زمینه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی نیز فعالیت دارند و رژه موتورسواران ما امروز برای تکریم از خدمات نیروی انتظامی از جمله برنامه‌های فرهنگی موتورسواران لنجانی بوده است.

کد خبر 322483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.