تقوا و امانت داری از مهمترین دارایی های شوراهاست

رییس سابق شورای شهر اصفهان در دوره چهارم گفت: تقوا و امانت داری یکی از مهم ترین دارایی ها برای فعالیت در شورا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در آیین تکریم و معارفه شهردار اصفهان پس از تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: امروز روز تغییر و تحول است و افرادی دیگر توفیق خدمت به مردم را پیدا می کنند.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: ایشان فرمودند: روزگار، دو روز است، روزی با توست و روزی بر تو اگر با تو بود سرمست مشو و اگر برتو بود بیقراری مکن.
امینی با اشاره به فراز و نشیب های دوره چهارم شورای شهر گفت: این دوره با ترکیب و سلایق مختلفی همراه بود و دوره پر فراز و نشیبی را به همراهی و همدلی که رویکرد اصلی شورا بود طی کردیم و این حاصل همکاری شورا با دستگاه های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ مورد جلسات هفتگی در شورای دوره چهارم برگزار شد که در برخی از جلسات شنبه مدیران مختلف دعوت می شدند  و این به دلیل هم افزایی در مدیریت شهری واستفاده از تجربیات بوده است.
وی با اشاره به تجربیات شورای شهر گفت: تقوا و امانت داری یکی از مهم ترین دارایی ها برای فعالیت در شورا است.
رییس سابق شورای شهر اصفهان در دوره چهارم با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی بیان کرد: نا برابری و فساد تنها چیزی است که کشور را می تواند از پا در بیاورد، در حالی که مردم نمایندگانی را به شورای شهر و یا مجلس می فرستند، باید در مورد رای مردم عدالت شود.
امینی ادامه داد: امام علی می فرمایند نوک مدادها را بتراشید و فاصله سطور را کم کنید و از زیاد نویسی دوری کنید زیرا، اموال مردم طاقت ضرر و زیان را ندارد از این رو باید در استفاده از بیت المال دقت کرد. 
وی با اشاره به خدمات ماندگار علی و حسین همدانیان گفت: خدمات این دو در خیریه ای به همین نام با سرمایه ای باغ بر ۸۰۰ میلیون تومان تاسیس شد و در بخش نساجی با ۲۵۰ کارگر شروع به کار کرد و امروزه فعالیت های زیاد از سوی این خیرین انجام می شود.

رییس سابق شورای شهر اصفهان در دوره چهارم با تاکید بر اینکه مدیران شهری و مدیران عامل سازمان ها باید دانش و آگاهی مطلوب را داشته باشند، گفت: این موضوع الزامی به نظر می رسد تا مدیریت شهری به خوبی انجام شود، البته من خودم را فاقد این مهم می دانم.

امینی با بیان اینکه مردم از مدیریت شهری کار و فعالیت می خواهند، این در حالی است که در شهر ما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، تصریح کرد: باید مراقب بود در خلال انجام امور به حاشیه نرویم و به عقب برنگردیم، همچنین باید عدالت در کلیه امور جاری شود.

وی با اشاره به آفات شوراها گفت: این آفات ریشه در نقض قوانین و مقررات دارد که باید نمایندگان مجلس در این مورد توجه ویژه ای داشته باشند زیرا شوراها جایگاه مدیریت مردمی در شهرها می باشد.

حرکت های عوام فریبانه مانع از تحقق برنامه های اصلی می شود

رییس سابق شورای شهر اصفهان در دوره چهارم، دخالت شورا در امور اجرایی شهرداری را یکی از معضلات مدیریت شهری دانست و گفت: برنامه ها باید با روال منطقی طی شود.

وی  استفاده از دوست ها و اقوام در امور را به عنوان یکی دیگر از آفات شوراها یاد کرد و افزود: البته حرکت های عوام فریبانه مانع از تحقق برنامه های اصلی می شود و خانواده شورای شهر باید به این مهم نیز توجه داشته باشد.

امینی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات شورا،  نبود مشارکت جدی در حوزه های تخصصی است، در حالی که باید حضور متخصصان در کمیسیون های شورا مشهود باشد.

وی از امام جمعه اصفهان، رییس حوزه علمیه اصفهان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار اصفهان، معاونان استاندار، فرمانداران قبلی و فعلی، مردم، مدیران، مسئولان و خانواده شهدا و ایثارگران و شهردار سابق اصفهان «مهدی جمالی نژاد» تشکر و قدردانی کرد.

رییس سابق شورای شهر اصفهان در دوره چهارم اضافه کرد: مردم اصفهان از شهردار سابق رضایت دارند و امیدواریم ایشان در یزد سفیر خوبی برای شهر اصفهان باشند.

امینی ضمن قدردانی از مدیران ستادی و اعضای شورای شهر اصفهان و مهندس حاج رسولیها، مهندس سقائیان نژاد شهردار اسبق اصفهان و همه مدیرانی که در پیشرفت شهر نقش داشتند، از کارگران، اصناف و کسبه شهر و اقشار مختلف، دانشگاهیان و نیروهای انتظامی و همه کسانی که به آبادانی شهر پرآوازه اصفهان کمک کردند، نیز تشکر کرد.

وی با اشاره به صحبت های رییس فعلی شورای شهر درباره بدهی های شهرداری اصفهان، افزود: این آمارها پایه اصلی ندارند ولی صحبت های رییس شورای پنجم شهر اصفهان در مورد آمار بدهی های شهرداری صحت دارد، از این رو باید با همراهی همدیگر این بدهی ها را پرداخت کرد.

رییس سابق شورای شهر اصفهان در دوره چهارم تاکید کرد: در قبال این بدهی ها هزاران پروژه در شهر اصفهان اجرایی شده و اصفهان را سرآمد شهرهای دیگر کرده است و مهمتر از همه اینکه ما حمایت های مردم، علما و سایر مدیران را به همراه خود داریم.

وی ادامه داد: مردم بین ادوار مختلف شورا تفاوتی قایل نیستند و همگی را به نگاه حاکمیت می نگرند از این روز خطایی در کارها به اصل حاکمیت باز می گردد.

کد خبر 322329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.