شهید حججی اثبات کرد راه ائمه ادامه دارد/فرهنگ شهادت، بزرگترین مستکبران را ذلیل کرده است

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: شهید حججی اثبات کرد حرف و راه ائمه همچنان خریدار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی در مراسم هفتیمن روز خاکسپاری شهید حججی در حسینیه فاطمه الزهراء نجف آباد با اعلام این مطلب اظهار کرد: حججی اثبات کرد حرف و راه ائمه همچنان خریدار دارد.
وی ادامه داد: این شهید بزرگوار با این حرکت یاد آزدگان و رزمندگان دفاع مقدس را زنده کرد و بدون مجاهدت امثال این شهدا و شهید حججی کشور از چنین عزت و افتخاری برخوردار نبود.

جانشین فرمانده سپاه  قدس عنوان کرد: همین رشادت ها و مجاهدت ها باعث شده دشمنانی همچون اسرائیل که براحتی در نبردی که تنها ظرف 6 روز سه کشور عربی را شکست داد در مرزهای خود زمین گیر شوند.

وی افزود: در دفاع مقدس ما از سراسر ایران نیرو حضور دارد امروز شاهدیم که از بسیاری از کشورهای مسلمان دنیا مجاهدینی در جبهه مقاومت فعال هستند و این امر مژده تشکیل ارتشی جهانی و سربلند اسلام را می دهد.

سردار سرتیپ پاسدار قاآنیافزود: آمریکا به اعتراف مسئولانش نزدیک به ۶ هزار میلیارد دلار در جنگ عراق و افغانستان هزینه کرد ولی امروز شاهد وضعیت این کشورها هستیم و در عراق قدرتی شیعه چنان قدرتمند شده که فتنه ای همچون داعش را به این سرعت از بین برده و جلوی توطئه تجزیه این کشور ایستادگی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بودجه سالیانه افغانستان را ۸ میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود محرومیت و مشکلات متعدد مردم این کشور، آمریکا برای رسیدن به اهدافش در این کشور جنگ زده طی سه سال بیش از ۳هزار میلیارد دلار هزینه کرد ولی همچنان به آن چه که انتظارش را داشت، نرسیده است.

این سردار سپاه اذعان داشت: در سوریه هم آمریکا و مرتجعین منطقه در چهار سال اخیر به هیچ وجه حاضر به انجام مذاکره نبودند ولی الآن مجبور به نشستن پشت میز مذاکره شده اند که البته همین ادعا نیز دروغی بیش نیست.

وی با رد ادعای دخالت مستقیم ایران در چنین تحولاتی خاطرنشان کرد: ما همه جا هستیم و نیستیم، آنچه که چنین شکست هایی را برای آمریکا زمینه سازی کرده، فرهنگ ناب اسلام محمدی و جهاد و شهادت است که تبلور آن را می توان در شهدای مدافع حرم و نماینده آن ها شهید حججی به خوبی دید.

صلابت و اقتدار شهید حججی حماسه آفرین شد

جانشین فرمانده سپاه قدس همچنین با بیان گوشه هایی از پیشرفت های ایران در ابعاد مختلف نظامی، علمی و تکنولوژی اضافه کرد: به عنوان خادم کوچک شما که اطلاعات خوبی از تحولات سطح منطقه دارم، این اطمینان را می دهم که ایران اسلامی دیگر خوردنی آمریکا نیست و خیلی بیشتر از آنچه که تاکنون به ما ضربه زده اند، خسارت دیده و خواهند دید.

سردار قاآنی یکی از دلایل مهم قدرت منطقه ای ایران را معنویت جوانان این کشور و نورانیت ولایت دانست و اضافه کرد: برخی که در داخل از توپ و تشر آمریکا ترسیده و اظهاراتی می کنند باید به سخن آقا توجه کنند که فرمودند که اگر می خواهید بترسید، از طرف خودتان بترسید و نه از طرف ملت دلیر و شجاع ایران.

وی ادامه داد: واژه مدافع حرم چیزی نیست که در جای خاصی تعریف و تدوین شده باشد، این عبارت به معنای واقعی کلمه در تحولات امروز منطقه محقق شده و باید گفت که این فرهنگ از دفاع از حرم شروع شده و در نهایت به دفاع از ولایت و ارزش های انسانی و اسلامی منتهی خواهد شد.

این سردار سپاه در پایان با تجلیل از حماسه شهید حججی خاطرنشان کرد: صلابت و اقتدار این شهید در لحظه اسارت، چنان حماسه ای آفریده که آثار آن حتی به مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی نیز محدود نشده و تمامی مردم آزاده منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

کد خبر 322147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.