«هیچ کجا» با همکاری مشترک ایران و ایتالیا ساخته می‌شود

در حاشیۀ اجرای نمایش های «۱+۱» و «هفت و یک شب» از امید نیاز در ایتالیا و رومانی، این کارگردان اصفهانی در گفتگو با ایمنا از ساخت فیلم جدید خود که محصول مشترک ایران و ایتالیاست خبر داد.

کارگردان نمایش «۱+۱» که پیش از این آن را در اصفهان اجرا کرده بود، در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات اجرای بین المللی خود گفت: این نمایش تولید مشترک ایران و ایتالیاست که گروه «نان و عروسک شرق» اصفهان با همراهی گروه «لاسوسیتا دلا سیوتا» از بولونیای ایتالیا اجرای آن را در فستیوال بخارست رومانی بر عهده دارند.

امید نیاز تصریح کرد: این اثر در سال ۹۱ تولید شده و از آن سال تاکنون در شهرهای مختلف ایران و جهان اجرا شده است. ما در فستیوال‌های کشورهایی چون آلمان، کره جنوبی، چین، ایتالیا، جشنواره تئاتر فجر و جشنواره تئاتر کودک همدان و چند فستیوال دیگر با این نمایش حضور داشتیم و در تازه‌ترین حضورمان قرار است ۹ و ۱۰ اکتبر (۱۷ و ۱۸ مهرماه) در بخش رقابتی فستیوال بخارست رومانی در سالن مرکزی تئاتر بخارست نیز حضور داشته باشیم.

وی افزود: «۱+۱» روایتگر داستان دو انسان است که روی صحنه به یکدیگر می رسند و تصمیم می گیرند کنار یکدیگر زندگی کنند اما از آن جایی که راه دوستی و همزیستی با یکدیگر را نمی دانند با مشکلاتی مواجه می شوند، گاه به یکدیگر نیاز پیدا می کنند و گاه در صدد آزار هم بر می آیند تا این که یکی از آن دو بر اثر سوء تفاهمی دیگری را ترک می کند و...

نیاز در خصوص اجرای نمایش «هفت و یک شب» در میلان اظهار داشت: این نمایش نیز تولید مشترک ایران و ایتالیاست، داستانی پیرامون ادبیات ایران دارد و در واقع پرفورمنسی همراه با اشعار خیام و سعدی است.

وی ادامه داد: «هفت و یک شب» را می توان تلفیقی از اجرا خوانی، شعرخوانی و حرکات فیزیکال دانست که توسط بنده و آرام قاسمی اجرا می شود و گوگلیمو پاپا، هنرمند ایتالیایی نیز به عنوان مترجم در این اجرا حضور دارد.

رئیس مرکز یونیمای اصفهان در پایان به جزییات جدیدترین ساختۀ خود اشاره کرد و گفت: همزمان با این دو پروژه در حال انتخاب لوکیشن برای فیلم جدیدم هستم که تولید مشترک ایران و ایتالیاست. نام این فیلم «No Where» به معنی هیچ کجاست و بنده نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته ام. چند تن از بازیگران کار ایتالیایی هستند و موسیقی و قسمت های فنی کار نیز بر عهدۀ طرف ایتالیایی است./

کد خبر 322049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.