یکی شدن علم با صنعت هدف نهایی ماست

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای مهاجر گفت: اکنون تنها ارتباط با صنعت را نمی خواهیم بلکه ممزوج شدن علم با صنعت هدف نهایی ماست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر حق پناهی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و شرکت ایساکو اظهار کرد: در نظر داریم با اجرای این تفاهم نامه بستر سازی کنیم و در غالب برنامه ششم توسعه به سمت ارتقای کیفی گام برداریم.
وی با بیان اینکه در سال اول برنامه پنج ساله ششم ظرفیت اموزش کل کشور چهار میلیون و نیم است و ما تنها چهار درصد از جمعیت آموزش عالی را در اختیار داریم ، افزو: در نظر داریم در افق ۱۴۰۰ که رشد دانشجویان کم میشود بتوانیم توسعه و تعالی دانشکده را داشته باشیم.
حق پناهی با اشاره به اینکه سیاست توسعه از کاردانی به کارشناسی است، گفت: انچه عملا دانشگاهها اجرا می کنند دانشگاه نسل دوم است یعنی از آموزش محور و به پژوهش محور رسیدند، اما ما در نظر داریم به دانشگاه کار افرین و دانشگاه نسل سوم برسیم.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به این امر نیاز به تغییر سیستم نظام اموزشی است چرا که سیستم در حال حاضر واحد اموزشی است این سیستم باید تغیر کند و براساس ساعت اموزش شود تا امکان ورود ایزو در سیستم اموزشی عملی شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای مهاجر تاکید کرد: نیاز داریم تکنولوژی روز را مورد هدف قرار دهیم و در همین راستا رکن سوم را تجهیزات قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات نیازمند مدیریت بهره وری است، افزود: باید حق تولی گری را برای این تجهیزات ملاک قرار دهیم؛ امسال درنظر داریم ۱۰میلیارد تومن تجهیزات بخریم این هزینه باید به جذب دانشجوی بیشتر و جذب ایزو منتهی شود.
حق پناهی تاکید کرد: بدون صنعت تمام این حرفا روی زمین می ماند؛ ما اکنون تنها ارتباط با صنعت را نمی خواهیم بلکه ممزوج شدن با صنعت هدف نهایی ماست.
وی عنوان کرد:اصفهان به عنوان اولین ایستگاه مدنظر این همکاری است
وی با اشاره با لزوم تشکیل مرکز کارگروهی در مرکز عنوان کرد: با وجود این کارگروه مشکلات ساختاری ان را حل خواهیم کرد . 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای مهاجر تصریح کرد: به اساتید کار امد صنعت نیاز داریم و امیدداریم این طرح پایلوت در راستای تحقق این اهداف گام بردارد.

کد خبر 322030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.