متفاوت‌ترین پرچمدار هواوی در راه است

هفته‌ سی و هشت از سال۲۰۱۷ میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۷ میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید.  اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی نوت ۸ در آگوست ۲۰۱۷ پیش بینی شده است

از آنجا که شماره مدل Galaxy Note۸ و Galaxy S۸ افشا شده است، کم و بیش می دانیم گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۸ در راه است، جدا از اخبار Note۸ که سال آینده عرضه خواهد شد، ویژگی ها و مشخصات فنی دیگری نیز از Note۸ افشا شده است.

Value Walk اعلام کرده است، گوشی گلکسی نوت ۸ با اسنپ دراگون قدرتمند ۸۳۰ که کارایی بالاتری از تراشه ۸۲۱ فعلی دارد عرضه خواهد شد که در این صورت Note۸ فبلت بی رقیبی خواهد بود.

همچنین گلکسی نوت ۸ با دستیار صوتی فوق العاده ای با نام Bixby که توسط تولیدکنندگان Siri خلق شده عرضه خواهد شد که علیرغم دستورات معمول که Siri و Cortana قادر به مدیریت آن هستند، Bixby زبان محاوره را به بهترین شکل متوجه می شود و گوشی هوشمند شما را قادر می سازد تا در رستوران میز رزرو کند و پیتزا سفارش دهد، و بر خلاف دستیاران صوتی فعلی از برنامه های سوم شخص نیز پشتیبانی می کند.

در راستای جنبش اخیر سامسونگ برای خرید ۸ میلیارد دلاری شرکت صوتی Harman که برند ممتازی همچون JBL است گزارشی از Inquisitr با اعلام پشتیبانی Galaxy Note۸ از بلندگو های JBL انتظارات از این فبلت را بسیار بالا برده است.

گزارشی از PC Advisor اعلام کرده است، احتمال دارد رونمایی از گلکسی نوت ۸ در اوایل فوریه ۲۰۱۷ انجام شود که پرچمدار دیگر سامسونگ Galaxy S۸ نیز در همین زمان عرضه خواهد شد.

برای سامسونگ عرضه دو گوشی در یک زمان به جای عرضه آن در سه ماه اول و سه ماه دوم سال که پتانسیل این شرکت را در بازار افزایش می دهد اقدام جسورانه ای است، به هر حال کنگره جهانی موبایل (MWS) که در ماه فوریه و در اسپانیا برگزار می شود مشخص می کند سامسونگ نوت ۸ را تا آن زمان عرضه خواهد کرد یا نه.

از آنجا که مشخصات فنی و ویژگی ها و حتی ظاهر این دو گوشی تقریبا یکی است عرضه همزمان این دو گوشی با دو مدل معمولی و اج ضرورتی ندارد به این خاطر بسیاری بر این باورند که نوت ۸ در زمانبندی سالانه خود یعنی آگوست ۲۰۱۷ عرضه شود.

موجودی شیائومی می میکس ۲ در کمتر از یک دقیقه تمام شد

شرکت شیائومی، بهتازگی از نسل جدید گوشی بدون حاشیه خود یعنی شیائومی می میکس ۲ رونمایی کرده است. این مدل که با شیائومی می میکس در سال ۲۰۱۶ جایگزین می‌شود،   به همراه فبلت میان‌رده می نوت ۳ معرفی شد و از نمایشگر بدون لبه برخوردار است.

می میکس ۲ به‌عنوان گوشی بدون حاشیه جدید شیائومی، به‌تازگی در چین به فروش رسیده است و شرکت شیائومی ادعا می‌کند که موجودی اولیه این گوشی در کم‌تر یک دقیقه یا به‌طور دقیق‌تر، در ۵۸ ثانیه به اتمام رسیده است. آن‌طور که اعلام شده، بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر گوشی شیائومی میکس ۲ را پیشخرید کرده‌اند. پیش‌تر نیز اعلام شد که ۲۵۰ هزار نفر برای خرید شیائومی میکس ۲ ثبت‌ نام کرده‌اند؛ البته این موضوع لزوماً به معنای پرداخت هزینه برای پرچم‌دار بدون حاشیه جدید شیائومی نیست.

گوشی بدون حاشیه شیائومی می میکس ۲ به نمایشگر ۵.۹۹ اینچی IPS LCD مجهز شده است که صفحه‌نمایش این مدل از رزولوشن +Full HD استفاده می‌کند. شرکت شیائومی همچنین تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را با هشت هسته پردازشی، برای گوشی بدون حاشیه جدیدش در نظر گرفته است تا قدرت پردازشی می میکس ۲ افزایش پیدا کند. شرکت شیائومی، می میکس ۲ را در دو نسخه با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد کرد؛ مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم، تنوع حافظه بیشتری نسبت به مدل رده‌بالای شیائومی می میکس ۲ با ۸ گیگابایت حافظه رم دارد. شرکت شیائومی، نسخه مجهز به ۶ گیگابایت رم را در سه مدل با ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد کرد؛ این در حالی است که می میکس ۲ با ۸ گیگابایت رم، تنها در یک مدل با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و بدنه سرامیکی عرضه میشود.

این مدل که از یک دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی با ماژول IMX۳۸۶ سونی و لرزش‌گیر اپتیکال چهار محوره، فلاش LED دوگانه و تصویربرداری HDR برخوردار است، می‌تواند حداکثر فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. برای ثبت تصاویر سلفی، یک شاتر ۵ مگاپیکسلی در حاشیه پایین نمایشگر جای گرفته است.

شیائومی می میکس ۲ از یک باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلیآمپر ساعت استفاده می‌کند که میتوانید آن‌ را به سرعت با استفاده از فناوری شارژ سریع ۳.۰ کوالکام شارژ کنید. سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۰ که با پوسته‌ی MIUI ۹ شخصی‌سازی شده است، روی گوشی می میکس ۲ نصب خواهد بود.

مدل استاندارد شیائومی می میکس ۲ با بدنه آلومینیومی در رنگ مشکی عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که نسخه سرامیکی با ۸ گیگابایت رم در دو رنگ مشکی و سفید در دسترس خواهد بود. می میکس ۲ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۴۲۰ یورو قیمت دارد و نسخه دیگر می میکس ۲ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، در حدود ۴۶۰ یورو قیمتگذاری شده است.

نسخه قدرت‌مند می میکس ۲ با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه به قیمت ۵۱۰ یورو در بازار عرضه خواهد شد و اگر مایل هستید نسخه خاص می میکس ۲ را با بدنه سرامیکی، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه خریداری کنید، مبلغ پرداختی شما به ۷۰۰ یورو افزایش پیدا خواهد کرد.

ویوو ایکس ۲۰ با پردازنده اسپندراگون ۶۶۰ و سیستم تشخیص چهره معرفی می شود


گوشی ویوو ایکس ۲۰ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ و سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد شد که گفته می‌شود قادر است قفل این گوشی هوشمند را در ۰.۱ ثانیه باز کند. شرکت ویوو استفاده از سیستم تشخیص چهره‌ی موسوم به فِیس وِیک (Face Wake) را در ویوو ایکس ۲۰، با انتشار یک تیزر در شبکه‌ی اجتماعی ویووتأیید کرده است. اطلاعات منتشرشده، تفاوت دو گوشی هوشمند ویوو ایکس ۲۰ و ویوو وی ۷ پلاس را روشن‌تر می‌کند

ویوو وی ۷ پلاس که روز گذشته معرفی شد، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ در کنار ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره‌ می‌برد. این گوشی هوشمند به یک صفحه‌نمایش ۵.۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل مجهز شده است. ویوو ایکس ۲۰ همراه‌ با پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۶۶۰، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی امولد با رزولوشن ۲K معرفی خواهد شد. ویوو ایکس ۲۰ همچنین به یک دوربین سلفی و اصلی ۲۴ مگاپیکسلی و یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد.

رندر تبلیغاتی میت ۱۰ پرو منتشر شد؛ متفاوت‌ترین پرچمدار هواوی در راه بازار!

شرکت هوآوی تا ۲۴ مهر ماه از سری رده‌بالای میت ۱۰ رونمایی نخواهد کرد اما تا به حال، جزئیات زیادی از این سری فاش شده است. از جمله اطلاعاتی که در رابطه با سری میت ۱۰ می‌دانیم، عرضه حداقل مدل مختلف از این سری با نام میت ۱۰، میت ۱۰ پرو، میت ۱۰ لایت و میت ۱۰ «پورش دیزاین» است. نسخه «پورش دیزاین» با قیمتی بیشتر از ۱۳۰۰ دلار عرضه می‌شود و تقریباً طراحی نزدیک به میت ۱۰ پرو خواهد داشت.

در اوایل هفته جاری، تعدادی تصویر از نسخه «پرو» میت ۱۰ منتشر شد که برخی از قابلیت‏های آن‌را فاش کرده بود. به‎تازگی نیز، تصویر جدیدی توسط ایوان بلس منتشر شده است که نسخه «پرو» میت ۱۰ را در بالاترین کیفیت ممکن به نمایش می‌‏گذارد.

در رندر تازه منتشر شده توسط ایوان بلس، میت ۱۰ پرو در سه رنگ خاکستری مشکی، قهوه‌‏ای و آبی به نمایش گذاشته شده است. همان‎طور که در رندرهای منتشر شده مشاهده می‌کنید، میت ۱۰ پرو برخلاف نسل قبل بدنه کاملاً یک‌دستی ندارد و شرکت هواوی، بخشی از پنل پشتی گوشی را با طرحی از سایر بدنه متمایز کرده است.

در رابطه با دوربین دوتایی میت ۱۰ پرو، باید گفت که شرکت آلمانی «لایکا» لنزهای دوربین را توسعه داده است و همان‌طور که مشاهده می‎شود، دوربین‌های اصلی به صورت عمودی در زیر یک‏‎دیگر چیده شده‏اند. شرکت هوآوی از سنسور با دریچه دیافراگم F۱.۶ استفاده کرده است که عملکرد میت ۱۰ را در عکاسی در نور کم بهبود می‌دهد؛ این موضوع باعث خواهد شد تا میت ۱۰ حداقل روی کاغذ، عملکردی نزدیک به ال‌جی وی ۳۰ در شرایط نوری کم داشته باشد. البته باید توجه کنید که ال‌جی وی ۳۰ تنها از یک سنسور با دریچه دیافراگم F۱.۶ استفاده می‌کند؛ این در حالی است که در میت ۱۰، هر دو سنسور دریچه دیافراگم F۱.۶ دارد.

با توجه به رندرهای تازه منتشر شده، بخش قابل‌توجهی از پنل جلوی گوشی به نمایشگر بدون حاشیه میت ۱۰ پرو اختصاص یافته است. با توجه به حاشیه‌های بسیار کم، شرکت هوآوی سنسور اثرانگشت را به بدنه پشتی منتقل کرده است که طراحی مدور دارد؛ با این‌حال، باید گفت که نسخه استاندارد میت ۱۰ با سنسور اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر عرضه خواهد شد.

منتظر OnePlus ۵T نباشید؛ OnePlus ۶ اوایل سال ۲۰۱۸ می‌آید

بر اساس اخبار و شایعاتی که اخیرا منتشر شده، شرکت چینی وان‌ پلاس در حال کار بر روی وان پلاس ۶ است و قصد دارد اوایل سال ۲۰۱۸ از این گوشی رونمایی کند. همچنین بر اساس این شایعات به نظر می‌رسد که این شرکت برنامه‌ای برای معرفی گوشی وان پلاس ۵ تی ندارد.

سال ۲۰۱۶ بود که شرکت وان پلاس با معرفی وان پلاس ۳ تی به عنوان پرچم‌دار، استراتژی جدیدی را در نامگذاری محصولاتش پیاده کرد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت دیگر قصد ندارد این رویه را ادامه دهد و پرچم‌دار بعدی این شرکت وان پلاس ۶ نام خواهد داشت. منبع این خبر هیچ دلیل مشخصی را برای این تغییر استراتژی عنوان نکرده است. در این شایعه جدید همان گمانه‌زنی‌های پیشین در مورد وان پلاس ۶ مطرح شده است؛ اینکه پرچم‌دار بعدی وان پلاس طراحی بدون حاشیه خواهد داشت و صفحه نمایشش از وان پلاس ۵ به اندازه ۰.۵ اینچ بزرگ‌تر بوده و ۶ اینچی است.

وان پلاس امسال از عدد ۴ گذر کرد و به جای وان پلاس ۴ از وان پلاس ۵ رونمایی کرد. با این حال امسال قصد پریدن از عدد ۶ و رونمایی از وان پلاس ۷ را ندارد. زیرا فلسفه این شرکت برای عدم معرفی وان پلاس ۴ چیز دیگری بوده است. عدد چهار در چین به خاطر شباهت تلفظش با کلمه «مرگ» در زبان چینی، بدشگون تلقی شده و وان‌ پلاس هم ترجیح داد غول‌کش امسالش را با خرافات و باورهای قدیمی مردم در نیندازد.

با معرفی وان پلاس ۶ احتمالا شاهد توقف تولید وان پلاس ۵ خواهیم بود. زیرا این شرکت چینی برای موفقیت در بازار در قیمت‌گذاری محصولاتش سود کمی را لحاظ می‌کند و نمی‌تواند به علت اینکه پرچم‌دار جدیدش وارد بازار شده، برای نسخه‌های قبلی تخفیف دهد. به همین دلیل معمولا با معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت، تولید پرچم‌دار قبلی متوقف می‌شود.

کد خبر 321784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.