تجمع هیئت های عزاداری شهر باغبادران در شب تاسوعا

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: دشمن برای غلبه بر مردم ایران تمام تلاش‌های خود را به کار گرفت، اما به حول قوه الهی و با توجه به اینکه خون، پوست و گوشت مردم آمیخته به فرهنگ عاشورایی بوده به اهداف خود نرسیده است لذا باید به این نکته توجه داشت هر جا پیشرفت و موفقیتی بوده به واسطه اتحاد مردم بوده است.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: ماه محرم و صفر از ماه‌هایی است که مردم ایران با توجه به اعتقادات دینی و مذهبی خود در غم شهادت سالار شهیدان فرو رفته و عزاداری می‌کنند که این عزاداری‌ها کاملاً خودجوش صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این ایام مردم با هر فرهنگ، تمدن و هر زبانی وارد هیئت‌های مذهبی شده و سیاه پوش سیدالشهدا(ع) می‌شوند و حتی شاهدیم در برخی از شهرها تمام هیئت‌های مذهبی در یک اجتماع عظیم گرد هم آمده و به عزاداری می‌پردازند که این امر بسیار مهم و حائز اهمیت است چراکه همانگونه که در حدیثی از نبی‌اکرم(ص) آمده است همانا در شهادت سیدالشهدا(ع) حرارتی در قلوب مومنین است که هیچ‌گاه به سردی نمی‌گراید.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: باید توجه داشت محبت سیدالشهدا(ع) در قلوب مومنین بوده و هیچ‌گاه منقطع نخواهد شد و نتیجه این محبت آن است که سالیان سال هیئت‌های مذهبی گردهم جمع می‌شوند، نذری‌ها داده می‌شود، عزاداری‌ها برپاست، لباس مشکی‌ها پوشیده می‌شود و هیچ‌گاه لباس مشکی‌ محرم از تن‌ها بیرون نخواهد شد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت هیئت‌های مذهبی جمعی از مردم با افکار، عقاید، دیدگاه، تفکرات، آداب و رسوم، زبان‌ و لهجه‌های مختلف هستند که در این ایام تمام این اختلافات و منیت‌های فکری و زبانی را کنار گذاشته و تبدیل به ما می‌شود چراکه هدف آنها ماندگاری هیئت‌های مذهبی تا قیامت است و از زمان‌ شهادت امام حسین(ع) تاکنون این هیئت‌ها علم عزاداری محرم را برپا داشته و برپا خواهند داشت.

فرهنگ عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع برنامه‌های متعددی به‌منظور ساماندهی مراسم عزاداری ایام محرم و صفر و به‌ویژه دهه نخست محرم در بخش باغبهادران تدارک دیده‌شده است.

وی بابیان اینکه تجمع سوگواران حسینی در شب تاسوعای حسینی از جمله آن برنامه ها به شمار می آید، گفت: این تجمع برای نخستین با به صورت متمرکز در مقابل صحن امامزاده سید ابراهیم شهر باغبادران برگزار خواهد شد و همه هیئت های مذهبی شهر باغبادران به همراه مردم شریف این شهر در این تجمع عظیم حضور خواهند یافت.

امام جمعه باغبادران در ادامه  به تهاجم‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: دشمن به خوبی میداند تا زمانی که ملت ایران به سیدالشهدا(ع) متصل باشند، نمی‌توانند هیچ غلبه و برتری نسبت به آنها داشته باشند و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را انجام داده تا مردم را از امام حسین(ع) و واقعه عاشورا جدا کنند.

وی بیان کرد: باید توجه داشت مردم درس شهادت، ایثار، فداکاری، صبر و حوصله و اطاعت از ولی امر مسلمین را از واقعه عاشورا گرفتند و تا زمانی که فرهنگ عاشورا بر مردم حاکم باشد دشمن نمی‌تواند بر مردم متدین ایران غلبه شود.

فرهنگ متذکر شد: دشمن برای غلبه بر مردم ایران تمام تلاش‌های خود را به کار گرفت، اما به حول قوه الهی و با توجه به اینکه خون، پوست و گوشت مردم آمیخته به فرهنگ عاشورایی بوده به اهداف خود نرسیده است لذا باید به این نکته توجه داشت هر جا پیشرفت و موفقیتی بوده به واسطه اتحاد و در کنار هم قرار گرفتن مردم بوده است و این اتحاد زمانی رخ می‌دهد که منیت‌ها تبدیل به ما شود.

وی تأکید کرد: بر این اساس بر آن شدیم هیئت‌های مذهبی را با اتحاد و یکدلی گرد هم جمع کرده تا تحت یک پرچم واحد به عزاداری سیدالشهدا(ع) بپردازند و در صورت فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مسئولان می‌توان این شور را در کل سال و در مناسبت های مختلف اجرایی کرد.

کد خبر 321494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.