وجود ۲۸۰ پست بلاتصدی در آتشنشانی شهرضا/تکمیل ایستگاه آتشنشانی منطقه سروستان تا پایان امسال

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: با آماده شدن چارت سازمانی آتشنشانی این شهرداری ۲۸۰ پست بلاتصدی آن مشخص شد که در آینده با گزینش نیرو تکمیل خواهد شد، تلاش برای تکمیل ایستگاه آتشنشانی منطقه سروستان، برنامه دیگری شهرداری تا پایان امسال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری در مراسمی که به مناسبت ۷مهر - روز آتش نشانی و خدمات ایمنی درمحل سازمان آتش نشانی شهرضا برگزار شد، با اشاره به تاریخچه تشکیل این سازمان در کشور، عنوان کرد: آتشنشانی برای نخستین بار در زمان میرزا تقی خان امیرکبیر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه «آتشنشانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور است»، عنوان کرد: بر اساس آمارهای بین ۳۱ تا ۴۳ درصد از آتشنشانان کشور به دلیل استرس دچار اختلالات روانی هستند که نشان از سختی و مشقت این شغل است.

شهردار شهرضا تصریح کرد: آتش از مهیب‌ترین عناصر طبیعی است اما عشق به هدف و عشق به ذات باری تعالی باعث نزدیکی آتشنشانان به این عنصر طبیعی می‌شود.

جافری گفت: آتشنشانان افرادی شجاع هستند که بر خلاف دیگران که از آتش می‌ترسند برای خدمت به خلق، به کانون آتشسوزی‌ها وارد می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: باوجود اینکه شهرداری شهرضا در سال ۱۳۰۰ تأسیس شده و به عنوان یکی از ۲۰ شهر نخست کشور محسوب می‌شود، اما استقلال سازمان آتشنشانی شهرضا در سال ۱۳۸۰ بوده است.

شهردار شهرضا ادامه داد: مدیرعامل سازمان آتشنشانی باید تعیین کننده اصلی خطی مشی آن باشد، او باید بهترین افراد را برای خدمت به عنوان آتشنشانی انتخاب کند.

جافری تأکید کرد: به توانمندسازی سازمان آتشنشانی اعتقاد داریم اما لازم است این سازمان در نخستین گام مستقل شود تا بتواند به رسالت خود به خوبی عمل کند.

وی تصریح کرد: با اصلاح تعرفه عوارضی سال ۹۵ سازمان اتشنشانی شهرضا توانست بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کرده و به سمت استقلال بیشتر پیش برود، در سال ۹۶ هم اساسنامه جدید این سازمان به تصویب رسید و چارت سازمانی با ۲۸۰ پست بلاتصدی ابلاغ شد.

شهردار شهرضا ادامه داد: باید افراد توانمند و دارای تحصیلات مرتبط بر اساس ضوابط قانونی، در پستهای آتشنشانی به کار گرفته شوند.

جافری در ادامه افزود: تنها سازمانی که امکان واگذاری آن به بخش خصوصی نیست این سازمان است، با پیگیری اعضای هیئت مدیره و اعضای شورای شهر ست امداد و نجات چاه‌های عمیق این سازمان تهیه شد، یکی از گسترده‌ترین سیستمهای بیسیم در اختیار این سازمان قرار گرفت و سامانه ضبط مکالمات این سازمان نیز ایجاد شد.

وی از خرید خودروی پیشرو و موتورسیکلت سازمان آتشنشانی شهرضا تا پایان امسال خبر داد.

شهردار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ایجاد ایستگاه اتشنشانی در منطقه سروستان ضروری است به ویژه آنکه شمار زیادی از ساختمانهای مسکن مهر در آنجا وجود دارد.

جافری تصریح کرد: بر اساس قانون، سازمان ایجاد کننده تأسیسات ساختمانی باید زیرساختها را قبل از ساخت و ساز فراهم می‌کرد که متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و شهرداری بر اساس عرف مسئول این کار شده است.

وی تأکید کرد: باتوجه به وجود ساختمانهای بلندمرتبه در منطقه سروستان لازم است امکانات لازم برای اطفاء حریق فراهم شود؛ در سالهای ۹۴ و ۹۵ قسمتهایی از ایستگاه آتشنشانی منطقه سروستان ساخته شد و امید است امسال این ایستگاه تکمیل شود.

شهردار شهرضا گفت: اعضای شورای شهر لازم است همراهی لازم را برای مجاب کردن اداره راه و شهرسازی داشته باشند تا زیرساختهای خدماتی در این قسمت از شهر تکمیل شود.

جافری همچنین اظهار کرد: باتوجه به فاصله زیاد با شهرستان‌های اصفهان و آباده با جاده ترانزیت شمال – جنوبی که از شهرضا می‌گذرد، سازمان آتشنشانی شهرضا باید مساحت بسیار وسیعی را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد بدون آنکه امتیازی به شهرداری شهرضا تعلق گیرد.

وی اذعان کرد: در سال گذشته از طرف سازمان شهرداریها و دهیاریها، به شهرداری‌های زیر ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ هزار نفر یک دستگاه خودروی آتشنشانی اهدا شد، اما متأسفانه به شهرداری شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر که شهرداری شهرضا در زمره آنها است، اعتباری تعلق نگرفت.

شهردار شهرضا بیان کرد: بر اساس قانون شهرداری موظف به ارائه خدمات در خارج از حریم شهر نیست، اما آتشنشانی شهرضا به خارج از محدوده حریم هم خدمت رسانی می‌کنند.

مهدی صالحپور – رییس شورای اسلامی شهر شهرضا نیز در این مراسم با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: همه شهدا تربیت شده در مکتب عاشورا هستند.

وی ادامه داد: گذشت خانواده‌های ایثارگران، حضور پرشور رزمندگان در جبهه‌ها و فداکاری شهیدان، مهمترین عوامل موفقیت در دفاع مقدس بود، هیچ رزمنده‌ای خبر نداشت که وقتی از جبهه بازگشت به او امتیاز می‌دهند.

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا اضافه کرد: چیزی به نام جنگ را در فرهنگ اسلامی و ملی ما وجود ندارد و هرآنچه در اختیار ما قرار دارد در زمره تسلیحات دفاعی است.

صالحپور گفت: امروز دشمن به دنبال دست یابی به اهداف خود از طریق ایجاد تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است که باید برای مقابله با آن هم تدابیر جدی اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: لازم است با هدف استفاده از توان و استعداد نیروهای جوان و افزایش مشارکت مردم در امور خدمات شهری، فراخوان عمومی برای جذب آتشنشانان افتخاری انجام شود.

کد خبر 321438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.