محـرّم؛ زلال معرفت/ تقویت فرهنگ انتظار راه مقابله با بدعت گذاری ها است

لنجان_ امام جمعه باغبادران گفت: یکی از اسیبهای مهم عزادرای ورود خرافات به دسته جات عزاداری که باعث وهن وسستی دین می شود لذا باید گفت تقویت فرهنگ انتظار راه مقابله با بدعت گذاری ها است.

حجت الاسلام حسن علیرضا فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: تقوای فکر وقلب یکی از  مراتب مهم  تقوا ست چرا که تمام رفتارهای ما بر گرفته از فکرونیت ماست پس اگر نیت الهی شد زمینه رفتار خوب در وجود ما به وجود می اید

وی با اشاره به تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس افزود: ارزش گریه وعزادرای واقامه روضه برای یاداوری قیام حجت خدا ویاران با وفایش را ما نمیتوانیم درک کنیم لذا باید گفت سفارش امامان ما بر اقامه مجالس عزادرای است و یونس بن یعقوب گفت امام صادق (ع) فرمود پدرم به من سفارش کرد که از مالم فلان مبلغ را وقف کن تا نوحه‏سرایان در ایام حج در منی برایم نوحه‏سرائی کنند أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام  قَالَ قَالَ لِی أَبِی یَا جَعْفَرُ- أَوْقِفْ لِی مِنْ مَالِی کَذَا وَ کَذَا- لِنَوَادِبَ تَنْدُبُنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنًی أَیَّامَ مِنًی‏.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: باید توجه داشت که چند اسیب در عزاداری وجود دارد که در صورت بی توجهی به ان نشود به جای ثواب چه بسا گناه صورت می گیرد وباعث نارضایتی  امام حسین (ع) می شود.

وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ انتظار راه مقابله با بدعت گذاری ها است، ادامه داد: یکی از اسیبهای مهم عزادرای ورود خرافات به دسته جات عزاداری که باعث وهن وسستی دین می شود بحث قمه زنی به طور مثال یکی از این اسیبهاست مواظب باشیم ما باید در عزادرای ها ملاک و میزانی را در نظر بگیریم والا شیطانهای زمان در مدیریت عزادرای وارد می شوند واز احساسات مردم به نفع وخود وضرر اسلام استفاده می کنند.

فرهنگ اضافه کرد: ملاک ومیزان نظر کارشناسان دین از جمله مراجع ودر راس انان رهبر انقلاب است فرمودند جلوی قمه زنی که از خرافات است بگیرید چطور می شود تصور کرد که بچه یکساله را جلوی چشم همه با قمه ای سرش را خون انداخته به نیت ثواب بردن بچه ای که نوپا است در انظار دیگران شما حالا تصور کنید چه فکری در مورد دین می کنند چه تبلیغات سوئی در جهان به راه می اندازند که دین وعزادرای به بچه کوچک هم رحم نمی کند.

وی عنوان کرد: امروزه تشیع انگلیسی در سدد است با ورود به عزاداری ها به نظام وانقلاب ودر نتیجه به اصل عزاداری اقا امام حسین علیه السلام ضربه وارد کند از یک طرف با اختلاف افکنی بین شیعه وسنی با طرح مباحثی که بین شیعه وسنی اختلاف نظر هستند و با دامن زدن به این کارها اهداف انگلیس که تفرقه بینداز وحکومت بکن را در کشور وبین صفوف متحد مردم ایجاد می کنند.

 امام جمعه باغبادران بیان کرد: از طرفی به خرافات دامن می زنند مثلا خون انداختن بدن خود با زنجیرهای تیز، قمه زنی ، به گردن خودشان زنجیر انداخته و با صدای سگ در اوردن خود را سگ حسین پنداشتن و اقسام کارهایی که در شان وجایگاه امام حسین (ع) نیست لذا توصیه می شود همین عزاداری های سنتی مثل سینه زنی زنجیر زنی به طور معمول و جلسات گریه واشگ را تقویت کنید.

وی خاطرنشان کرد: از مواعظ روحانیونی که برای تبلیغ دین به شهر وروستاها امده اند استفاده کامل باید کرد و باید شعور حسینی تقویت شود از سوی دیگر از حق الناس خوداری کنید و ساعات عزادرای در شبه ها طولانی نشود همچنین صدای بلند گوها وطبل ها  ونوحه خوانی ها نباید باعث ازار واذیت مردم شود و همه در این ماه نیتمان برای عزاداری تعجیل در فرج امام زمان و عزت بیشتر انقلاب ونظام باشد .

فرهنگ اذعان کرد: در عزاداری ها روحانیون ومداحان از بیدار کردن مردم نسبت به جهان اسلام وظلم ظالمان غافل نشوند چراکه امروز یزیدیان زمان در راس انان امریکا واسرائیل در حال جنایت هستند باید در این دهه از بیدار کردن مردم غافل نشوید .

وی متذکر شد: این را بدانیم اگر نظام وانقلاب ما به پیروزی رسید به برکت اتصال به قیام حسین (ع) بود و باید گفت انقلاب ایجاد ،بقائش  و استرمارش بخاطر روحیه شهادت طلبی بود که از مکتب حسین به فرزندان میهن اسلامی منتقل شد.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: اگر امروز جبهه حق در سوریه وعراق بر جبهه باطل پیروز شد بخاطر همان روحیه شهدایی است که به خارج از این مرزها منتقل شد و فرزندان میهن اسلامی در ۸ سال دفاع  مقدس هم باعث عزت وحفظ انقلاب شدند وهم باعث انتقال این روحیه به خارج از این مرزها وازادگان جهان شدند.

وی یاداور شد: امام حسن (ع) هدف غایی از قیامش احیا ارزشها وجلوگیری از طاغوت ومنکرات در جامعه بود از این رو فرمودند من‏ بی‏جهت و از سر ایجاد شرارت و یا با هدف ظلم و فساد خروج نکرده‏ام بلکه به‏خاطر طلب اصلاح در امت جدم پیامبرخروج نموده‏ام وراه این کاررا امر به معروف ونهی از منکر می دانم إنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَلاَ بَطِراً وَلاَ مُفْسِداً وَلاَظَالِماً؛ وَإنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصْلاَحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَی عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِی‏.

فرهنگ تصریح کرد: ما نباید حتی به  یک گناه در جامعه راضی باشیم لذا از نیروی انتظامی دستگاههای محتلف مخصوصا مردم عزیز تقاضامندم از هر کاری که در ماه های محرم و صفر در شهر و بخش باغبهادران باعث هنجار شکنی می شود جلوگیری کنید مخصوصا صدای موسیقی نباید در این ایامبلند باشد بلکه هیچ ایامی از شهر شنیده شود زنان نسبت به حجاب خود مواظبت کنند و به دیگران نیز با زبان خوش تذکر دهند.

کد خبر 321422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.