ارزش‌های شهدا حفظ وبه نسل‌های آینده منتقل شود/فرهنگ ایثار فکر تهاجم را از ذهن دشمن محو کرد

لنجان_امام جمعه شهر زاینده رود گفت: خاطرات هشت سال دفاع مقدس، یک ثروت ملّی است و بیان و ثبت آن حسنه جاریه، انفاق بزرگ و رزق معنوی ملّت است، خاطرات متعلّق به خاطره‌گو و راوی نیست، مال همه است و باید گفت خاطرات این دوران باید بیان، ثبت و بازگو شود.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: دفاع مقدس در راستای قیام سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین انجام شد و همان گونه که یاد و خاطره آن حضرت باید زنده نگهداشته شود، یاد و خاطره دفاع مقدس هم باید زنده نگداشته شود.

وی افزود:بزرگداشت و زنده نگداشتن دفاع مقدس، پاسداشت ارزش ها است، تذکر به ایام الله است و باید گفت بزرگداشت دفاع مقدس، یادآوری نشانه ها و آیات الهی و برای اثر گذاری و عبرت گیری است وَذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللّهِ.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: یکی از نقاط اصلی تهاجم دشمنانِ کم‌رنگ کردن دفاع مقدس است، نقشه‌ی دشمن،‌ را باید شناخت برای مواجهه‌، برای مقابله‌ و برای خنثی کردن نقشه دشمن، با طرح، با انگیزه باید وارد میدان شد، وادادگیِ در مقابل دشمن، دروازه‌ی همه‌ی آسیب‌هایی است که بر یک کشوری وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل پیروزی در دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: یکی از عوامل پیروزی ایمان و توکل بر خدا است، وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسبُه. یک ملت نوپا و یک نهال تازه‌روییده، در برابر جمعی از دشمنان قدار و مقتدر از همه دنیا، در یک جنگ نابرابر، وعده الهی را محقق کرد.

صفرزاده تهرانی با بیان اینکه دستاوردهای دفاع مقدس باید مورد استفاده قرار گیرد، اضافه کرد: دفاع مقدّس گنج گران بها و معدن تمام‏ نشدنی است که باید از آن برای تولید فرهنگ غنی و ارزشمند استفاده کرد، باید تجربه دفاع مقدس را برای ساخت یک کشوری مستحکم بکار گرفت .

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در پیامشان در باره پذیرفتن قطعنامه سازمان ملل برکات دفاع مقدس را چنین بیان می کند ما در جنگ ریشه‏ های انقلاب پر بار اسلامی‏ مان را محکم کردیم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‏ ایم،ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهان خواران کنار زدیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم.

امام جمعه شهر زاینده رود عنوان کرد: باید توجه داشت ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت ها و ابرقدرت ها سالیان سال می‏ توان مبارزه کرد و صدای اسلام خواهی آفریقا از جنگ هشت ساله ماست.

وی بیان کرد: علاقه به اسلام ‏شناسی مردم در امریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست از سوی دیگر وجود نیروهای مقتدر حزب الله از جنگ هشت ساله بوده و اثبات ما می توانیم به برکت جنگ هشت ساله محقق شد.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: جایگاه رفیع و بی بدیل و قدرت تأثر گذاری ایران در حفظ منطقه از متلاشی شدن و اربا اربا شدن و شکست نقشه های شوم ابرقدرت ها در منطقه از جنگ هشت ساله است لذا هموراه باید به برکات دفاع مقدس باید توجه شود.

وی بیان خاطرات دفاع مقدّس را ضروری دانست و یادآور شد: خاطرات هشت سال دفاع مقدس، یک ثروت ملّی است و بیان و ثبت آن حسنه جاریه، انفاق بزرگ و رزق معنوی ملّت است، خاطرات متعلّق به خاطره‌گو و راوی نیست، مال همه است و باید گفت خاطرات این دوران باید بیان، ثبت و بازگو شود.

امام جمعه شهر زاینده رود اذعان کرد: البته جای این سؤال وجود دارد که چگونه است که جوانان برومند انقلابی و جهادگر توانستند این همه حماسه خلق کنند اما نهادهائی که مسئولیت ثبت خاطرات این عزیزان را بر دوش دارند در پیچ و خم امور اداری هنوز نتوانسته اند قطره ای از این اقیانوس بی کران مجاهدت ها را ثبت کنند و این در حالی است که خالقان این حماسه ها در گمنامی تمام، یکی پس از دیگری، همه آن خاطرات را به همراه خود می برند و دست ما و آیندگان از آن ها کوتاه می ماند

وی تصریح کرد: امروز روحیه دفاع مقدس، روحیه جهاد و شهادت باید حفظ شود چرا که دفاع است که اسلام را حفظ کرده است، ملت را در مسیر سعادت حفظ می کند وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ .

صفرزاده تهرانی با اشاره به اینکه  دفاع مقدس باید ادامه یابد، افزود: دفاع مقدس دفاع از حق و حقیقت است و تمام شدنی نیست، چون دشمنی و رذالتِ دشمنان دین تمام شدنی نیست و این همان انقلابی گری و جهاد است .

وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه می فرماید ما چه بخواهیم و چه نخواهیم دشمنان دین در تعقیب­مان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی­مان را لکه­دار نمایند، ما باید از هویت دینی و شرافت مکتبی­مان دفاع کنیم، ما می­گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم لذا ما تصمیم داریم و باید پرچم «لا اله الا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.

امام جمعه شهر زاینده رود در پایان گفت: جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی­شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی­مان، بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان، راه اندازیم و براستی اگر بسیج جهانی مسلمین تشکیل شده بود، کسی جرأت جسارت به اسلام و مسلمین را داشت؟

کد خبر 321419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.