شهرداری اصفهان تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری است

شهردار منتخب اصفهان با اشاره به اینکه شهردار اصفهان متولی امر گردشگری نیست گفت: مدیریت شهری باید زمینه ساز و تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی در عرصه گردشگری باشد چراکه اگر شهرداری در این امور دخالت کند تنها عریض و طویل شده و از مأموریت اصلی خود باز خواهد ماند.

به گزارش ایمنا به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار با جمعی از فعالان عرصه گردشگری ضمن عرض تبریک 5 مهر به عنوان روز جهانی گردشگری اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در خدمت صاحبان خرد و اندیشه در حوزه گردشگری هستم و امیدوارم چنین جلساتی در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: تجربه برگزاری سلسله جلساتی که در چند روز اخیر با حضور فعالان عرصه های مختلف برپا شد به من نشان داد که هر مدیری اگر در بطن مردم حضور داشته باشد بهتر می تواند در جریان مسائل قرار بگیرد.

شهردار منتخب اصفهان با اشاره به اینکه برنامه اعلامی من به شورای اسلامی شهر حول 7 محور قرار دارد، عنوان کرد: اولین محور برنامه های من گردشگری است و در این حوزه قوانینی را مطالعه کرده ام که می تواند در اداره شهر نیز کمک کننده باشد.

وی افزود: گردشگری شاهد برای عوام تنها در حد یک واژه باشد اما این عرصه دارای گستره وسیعی است که اگر رونق پیدا کند با ایجاد محیطی سالم و پر نشاط، می تواند باعث آبادانی شهر شود.

نوروزی با تاکید براینکه زیرساخت های گردشگری باید در شهر فراهم شود، گفت: حمل و نقل عمومی، ارتقاء فضای فرودگاهی، افزایش سطح روشنایی در محل های گردشگرپذیر و هتل سازی از جمله زیرساخت های این عرصه است.

وی اضافه کرد: در اصفهان در درجه اول باید فرهنگ پذیریش توریست فراهم شود چراکه در شهر دچار مسائل فرهنگی متعدد هستیم که باید تعدیل شود.

شهردار منتخب اصفهان با اعلام اینکه شهرداری اصفهان متولی امر گردشگری نیست، تصریح کرد: مدیریت شهری باید زمینه ساز و تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی در عرصه گردشگری باشد چراکه اگر شهرداری در این امور دخالت کند تنها عریض و طویل شده و از مأموریت اصلی خود باز خواهد ماند.

وی به نقش خواهرخوانده ها در گردشگری اشاره کرد و افزود: خواهرخواندگی بین شهرها نباید تنها محدود به شهرداری ها شود و باید در این عرصه ارتباطات گسترده ای بین بخش خصوصی و دانشگاهی فراهم شود.

نوروزی مدیریت منسجم شهری را یک ضرورت دانست و گفت: در حال حاضر هر نهاد و سازمانی خود را متولی گردشگری شهری می داند که این فعالیت های پراکنده ما را از هدف اصلی دور می کند به همین دلیل باید به سمت مدیریت هماهنگ شهری حرکت دهیم و اتاق فکری در این عرصه تشکیل دهیم تا دستاوردهای گردشگری بررسی شده و زمینه تعامل بین سازمانی بهتر ایجاد شود.

وی تاکید کرد: همانطور که در زمینه های مدرسه سازی و مسجد سازی مجمع خیرینی تشکیل شده است در حوزه گردشگری نیز باید چنین مجمعی با حضور فعالان این عرصه تشکیل شود.

شهردار منتخب اصفهان با اعلام اینکه ایجاد شورای هماهنگی گردشگران شهر اصفهان نیز یک ضرورت است، اظهار کرد: باید بسترهایی فراهم شود تا توان اقتصادی و ارزش افزوده گردشگری افزایش یابد در همین راستا هتل سازی باید رایگان شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خیلی افسوس می خورم که اصفهان به عنوان شهر هنرمندان معرفی می شود در حالی که هیچ میدان بزرگی به نام آنها نام گذاری نشده است که این امر را در کمیته نامگذاری شورای شهر پیگیری خواهم کرد.

نوروزی با تاکید بر اینکه اسناد بالادستی در سند گردشگری اصفهان رعایت شده است، عنوان کرد: هنر ما این است که آثار تاریخی را حفظ کنیم و در این زمینه امیدوارم جاهایی مثل ریسباف و زرباف اصفهان به موزه تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: بورکراسی اداری در شهرداری اصفهان بسیار زیاد است که در این راستا به دنبال تحقق شهر هوشمند و جایگزینی سیستم به جای انسان هستیم تا فساد و رانت خواری حذف شود و شفاف سازی که یکی از شعارهای ما بوده تحقق یابد.

کد خبر 321415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.