آقای مدیرکل؛ یک سوزن به خودتان بزنید یک جوالدوز به رسانه‌ها!

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در مجمع هیأت هاکی با ادبیات عجیبی به برخی از اصحاب رسانه اصفهان تاخت، در حالی که به نظر می‌رسد سلطان‌حسینی قبل از «جوالدوز» زدن به خبرنگاران باید یک «سوزن» هم به مجموعه تحت امرش بزند!

به گزارش ایمنا، خبرنگارانی که روز گذشته برای پوشش خبری مجمع انتخاباتی هیأت هاکی استان به سرای ورزشکاران رفته بودند و خبر انتخاب حمید جمالی به ریاست این هیأت را به رسانه‌های خود مخابره کردند، در دقایق پایانی این مجمع شاهد سخنان عجیب محمد سلطان‌حسینی در قامت مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در انتقاد از برخی خبرنگاران بودند.

سلطان‌حسینی از انتظاراتش از جمالی و تشکر از خبرنگاران حاضر در مجمع شروع کرد، در ادامه از تازه‌رییس هیأت هاکی خواست به حرف افرادی که کارشان فقط انتقاد کردن است گوش نکند تا اینکه به ماجرای کامنت‌هایی رسید که پای فیلمی گذاشته شده بود که از محوطه اطراف ورزشگاه نقش‌جهان در حاشیه دیدار هفته گذشته سپاهان و پرسپولیس در فضای مجازی منتشر شده است.

در ادامه چند نکته را درباره این سخنان مطرح می‌کنیم:

اول؛ سلطان‌حسینی از خبرنگاران می‌خواهد مثل همیشه از جاده اصلی به ورزشگاه نقش‌جهان بروند و اگر فیلمی در فضای مجازی دیدند نگویند نقش‌جهان جاده و اتوبان ندارد.

کاری به محتوای فیلمی که از محوطه نقش‌جهان منتشر شده و کامنت‌های آن نداریم ولی باید بگوییم خبرنگاران تریبون خود نیستند که تنها وقتی خودشان به مشقت افتادند لب به انتقاد باز کنند. خبرنگاران نماینده تک تک ۳۸ هزار تماشاگری هستند که در ۹۰ دقیقه بازی سپاهان - پرسپولیس در نقش‌جهان خاک خوردند و بعد از بازی چندین ساعت در ترافیک راه بازگشت ماندند. کسی منکر زحماتی که برای ورزشگاه نقش‌جهان کشیده شده نیست اما نمی‌توان از رسانه‌ها انتظار داشت تنها خوبی‌ها را ببینند و چشم‌های خود را بر ضعف‌های موجود ببندند.

دوم؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه گله می‌کند که چرا در گذشته خبر بازدید دو تن از مسئولان وزارت ورزش و جوانان از ورزشگاه نقش‌جهان در ساعت یک بامداد و اینکه در آن ساعت شمار زیادی کارگر در ورزشگاه مشغول کار بوده‌اند بازتابی در رسانه‌ها نداشته است.

جناب مدیرکل، فکر نمی‌کنید شاید این از ضعف روابط عمومی مجموعه تحت امر شماست که شرح این بازدید به اطلاع رسانه‌ها نمی‌رسد تا آن را بازتاب دهند؟ گیریم از رسانه‌ها دعوت می‌کردید و در آن ساعت خبرنگاری به نقش‌جهان نمی‌آمد اما واقعاً ارسال خبر مشروح این بازدید به همراه چند عکس برای رسانه‌ها کار سختی بوده است؟

خبرنگاران اصفهانی در چند سال منتهی به افتتاح فاز دوم ورزشگاه نقش‌جهان به جز چند بازدید وزیر وقتِ ورزش و جوانان و البته روز افتتاحیه ورزشگاه که بازتاب گسترده‌ای هم در رسانه‌ها داشت، یا از بازدید سایر مسئولان بی‌خبر بودند یا دیر از آن اطلاع پیدا می‌کردند. البته از قصور برخی دیگر از نهادهای استان که در چنین مواقعی به جز دوربین صداوسیما و خبرگزاری وابسته به دولت، رسانه دیگری را به رسمیت نمی‌شناسند هم نمی‌توان گذشت.

سوم؛ به گفته خودتان، با تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان اخیراً حکمی برای یکی از زمین‌خواران ورزشگاه نقش‌جهان گرفته شده و حدود ۶۲۷ هزار متر مربع زمین را که تملک دولت را باطل کرده بود پس گرفته‌اید. دستتان هم درد نکند. این خبر به نقل از وزارت ورزش و جوانان در رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایمنا منتشر شد ولی پیشنهاد می‌کنیم روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان ترتیب نشستی خبری را بدهد تا به صدها سوال اصحاب رسانه و فوتبالدوستان در مورد مسائل حقوقی این ورزشگاه، روند برخورد با زمین‌خواران، ماجرای خاک دپو شده در اطراف ورزشگاه و تعیین تکلیف آن و ... پاسخ داده شود.

چهارم؛ در صحبت‌های خود از ناتوانی برخی منتقدان از رنگ کردن یک دیوار گفته‌اید و به گزارش تلویزیونی از روز افتتاحیه نقش‌جهان رسیده‌اید که در آن نصب نشدن صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه سوژه شده بود. در ادامه به عباس یزدان‌پناه رییس تازه درگذشته هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای استان ادای احترام کرده و تأسیس ۲ خیریه و حمایت از هزار خانواده توسط او را باقیات‌الصالحات آن مرحوم دانسته‌اید.

اصحاب رسانه استان اصفهان نیز ارادت خاصی به مرحوم یزدان‌پناه داشتند، نه تنها به دلیل حمایتش از بیماران خاص و دست خیرش در ورزش اصفهان بلکه به خاطر تعامل خوبش با رسانه‌ها. رییس هیأتی که اگر انتقاد نابجایی هم از عملکردش در رسانه‌ها می‌دید (علی‌رغم ناراحتی اولیه) با سعه صدر خبرنگار مذکور را مجاب می‌کرد نه اینکه به ادبیات تعجب‌آور و به دور از ادب متوسل شود که در بخشی از صحبت‌های شما در مجمع هیأت هاکی شاهد آن بودیم و سایز دور کمر خبرنگاران ورزشی (!) را دستاویز طعنه به دو گزارشگری کند که انتقاد درست یا غلطشان از وضعیت نصب صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان در روز افتتاحیه به مذاق شما خوش نیامده است.

البته در صحبت‌هایتان گفته‌اید ۹۹ درصد خبرنگاران ورزشی اصفهان اخبار درستی را منتشر می‌کنند ولی بدانید اصحاب رسانه استان توهین به همان یک درصد از همکاران خود را هم برنمی‌تابند.

پنجم؛ در آخر به مصاحبه مدتی قبل خود با خبرنگار ایمنا در مورد سقف ورزشگاه نقش‌جهان اشاره کرده‌ و از نحوه بازتاب آن در این رسانه گله کرده‌اید، درحالی که خبرنگار ایمنا این مصاحبه را از روی فایل صوتی مصاحبه شما تنظیم کرده است. ضمناً اگر این مصاحبه با تیتری متفاوت یا به شکل دیگری در برخی سایت‌ها آورده شده است، قاعدتاً ایمنا مسئولیتی در این خصوص ندارد و مسئول مطالب منتشرشده در ایمنا می‌باشد، شما که به‌زعم خودتان با خبر و رسانه آشنایی دارید و سال‌ها «تحلیل رسانه» تدریس کرده‌اید، حتماً به این امر واقف هستید.

کد خبر 321298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    0 7
    اول اینکه تیتر این خبر رو میشه برعکس کرد رسانه ای بزرگوار اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوالدوز به مسئولان استان! به عنوان یکی از اعضای کوچک جامعه رسانه ای از رفتار زشت خبرنگاران بسیار متحیر، متعجب و ناراحت هستم چرا خبرگزاری ایمنا این موارد رو بررسی نمیکنه؟؟؟؟ دوم: چرا این یادداشت نام صاحب اثر نداره؟از چیزی ترسیده؟