مدعیان دروغین طب سنتی تهدیدی برای سلامت جامعه هستند

رییس شورای سیاستگذاری سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تهدید سلامتی جامعه توسط مدعیان دروغین طب سنتی و داعیه داران طب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر مریم طباطباییان در نامه ای خطاب به ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواستار رسیدگی به این مهم شد.

در متن این نامه آمده است:

"احتراما به اطلاع می رساند اخیرا تعداد بیماران سرطان پستان که در بدو تشخیص بجای درمان علمی، در نتیجه تبلیغات سوئ به سمت درمانگران مدعی طب اسلامی که هیچ نقشی در درمان بیماریهای عضوی( غیر فانکشنال) ندارند سوق داده شده و بعضا با حجامت و بادکش و گاه با داروها و ضمادهایی که هیچ مدرک علمی اثبات شده ای در سودمندی آنها وجود ندارد، سعی در درمان سرطان میکنند و در نهایت متاسفانه در مراحلی به مطبها و کلینیک های پزشکی برمیگردند که شانس درمان کم شده و یا کاملا از بین رفته است، رو به افزایش است.

از آنجا که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و نیز اعلان وزارت بهداشت و درمان کشور، این نوع درمانها مداخله غیر مجاز در روند درمان محسوب شده و جرم بشمار میرود و به خطر افتادن جان مادران و دختران کشور نیز علتی است برای مداخله جامعه علمی و روشنگری و ارتقا سواد سلامت جامعه، از آن مقام بزرگوار خواستار گزارش موارد فوق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مراجع ذیصلاح هستیم."

کد خبر 320911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.