بدون حضور هنرمندان و شاعران انتقام پیام دفاع مقدس عملی نبود

امام جمعه آران و بیدگل گفت: اگر هنرمندان و شاعران نبودند ارزش‌های دفاع مقدس در لابه لای تاریخ به فراموشی سپرده می‌شد و از این روست که تکریم هنرمندان، دانشمندان و شاعران بسیار مقدس است.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید محمد موسوی، در ششمین دوسالانه اهل قلم شهرستان آران و بیدگل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: این هنر هنرمندان و اشعار زیبای شاعران است که در طول سالیان گذشته پیام های دفاع مقدس، ارزش‌های اسلامی و معنوی را به ما رسانده است.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: اگر هنرمندان و شاعران نبودند این ارزش‌ها در لابه لای تاریخ به فراموشی سپرده می‌شد و از این روست که تکریم هنرمندان، دانشمندان و شاعران بسیار مقدس است.

موسوی تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور ایثار و فداکاری تمام اقشار کشور در هشت سال جنگ تحمیلی  است که همه از این آزمایش سربلند بیرون آمدند و توانستند آرمان‌های جمهوری اسلامی را تثبیت و این نظام را بیمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس پیام‌ها و نکات مهمی داشت که باید این موارد گردآوری و بازگو شود تا آیندگان بدانند این انقلاب چگونه حفظ شده و چه خون‌های پاکی ریخته شده تا این چنین قدرتمند باقی مانده است.

میثم نمکی نیز در این مراسم اظهار داشت: در این دو سالانه ششم بنا داریم تا به معرفی اهل قلم،   تازه‌های نشر، مروری بر آیین‌های رونمایی کتاب، بزرگداشت مفاخر ملی شهرستان و رویدادهای مرتبط با اهل قلم و کتاب بپردازیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل بیان کرد : سهم نویسندگان آران و بیدگل گرچه در مقیاس کشوری چندان به چشم نمی‌آید اما این میزان به تناسب سرانه این شهرستان در حد قابل قبول و حتی فراتر از انتظار است.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از ۸۰ عنوان کتاب توسط ناشران محلی و یا نویسندگان اهل قلم آران و بیدگل تألیف و روانه بازار کتاب شده است که ۳۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس بوده است.

کد خبر 320869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.