برگزاری رویداد "ایده شو" با هدف حفظ صنایع دستی گلپایگان

گلپایگان - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلپایگان گفت: رویداد"ایده شو" با سه محوریت گردشگری،علوم اجتماعی و صنایع دستی در گلپایگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حمیدرضا تاجداری اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی کارآفرین که در زمره دانشگاه‌های نسل سوم قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی تقاضا محور که با هدف ارتقاء دانش، ایجاد اشتغال، مهارتی کردن آموزش‌های آکادمیک و تربیت دانشجوی خلاق و کارآفرین تأسیس شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلپایگان گفت: این مرکز با پیروی از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مسیر مأموریت‌های ترسیم شده و تعریف شده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی این مرکز در زمینه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، فن آورانه و کارآفرینی است، افزود: در قالب این مأموریت‌ها به دنبال برنامه رویداد ایده تاب بودیم که در نیمه اردیبهشت در دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان برگزارشد.

تاجداری افزود: حدود ۹۰ ایده در رویداد ایده تاب به مرحله نهایی راه یافتند که حول محورهای مختلف مانند صنعت، کشاورزی، مدیریت خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر ایده‌هایی را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: پس از داوری ۱۰ ایده انتخاب شدند و سپس ۳ تیم به مرحله نهایی راه یافتند و جوایز نقدی اهدا شد، این ۳ تیم به مراکز حمایتی و سرمایه گذاری معرفی شدند که در این مسیر از این تیم‌ها حمایت لازم به عمل خواهد آمد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلپایگان بیان داشت: اصالت کارآفرینان ایده تاب ایجاد زمینه شغلی برای افراد دارای ایده و خلاق است تا بتوانند ایده‌های خود را به به مراکز تجاری ارائه دهند.

وی اذعان کرد: در منطقه غرب استان تنها در گلپایگان اولین رویداد ایده تاب برگزار شد که خروجی آن رویداد و تجربه را می‌خواهیم در قالب یک برنامه دیگری به عنوان " ایده شو" برگزار کنیم.

تاجداری افزود: مهم‌ترین مانع و چالشی که ما در اجرای این گونه رویدادها داریم عدم اطلاع  و شناخت دقیق افراد از رویداد ایده تاب است و تلاش ما فرهنگ سازی و آشنا کردن افراد با این رویداد است.

 وی بیان داشت: با توجه به تجربه برگزاری نخستین رویداد به نام "ایده تاب" بنا داریم ۱۹ مهرماه سال جاری  رویداد مهم "ایده شو" را در سطح شهرستان با سه محوریت "گردشگری" "علوم اجتماعی" و "صنایع دستی" برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در این راستای برنامه "ایده شو" برنامه ریزی منسجم است، در این خصوص ازافراد و گروه‌های مختلف در سطح شهرستان که دارای ایده در زمینه گردشگری و خدمات علوم اجتماعی هستند دعوت شده است.

تاجداری  اظهار داشت: این افراد با ثبت نام در سامانه https://evnd.co/TChQQ می‌توانند مشخصات ایده خود را ثبت کنند و  پس از شناسایی از سوی کارشناسان در رویداد " ایده شو"  شرکت و ایده های خود را در معرض دید داوران قراردهند.

وی گفت: حفظ و احیای صنایع دستی و آثار گلپایگان در زمینه پیکرتراشی، منبت کاری و دیگر صنایع دستی که تا کنون مغفول مانده است از اهداف برگزاری برنامه "ایده شو"است.

وی تأکید کرد: هدف نهایی ما معرفی برندهای گلپایگان واحیای آنها در زمینه صنایع لبنی و بخش صنایع دستی خواهد بود. /

کد خبر 320848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.