حوزه هنری اصفهان و تولید یک فیلم نیمه بلند/«برف می‌بارید» آماده حضور در جشنواره‌ها می‌شود

حوزه هنری اصفهان در اواخر سال ۹۵ و بهار ۹۶ فیلم داستانی نیمه بلند «برف می بارید» را به کارگردانی رضا قاضی، دانش آموخته دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید کرده است.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، فرزان معظم مدیر بخش هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان می گوید: «برف می بارید» زاوایای پنهان جنگ ایران و عراق را روایت می کند.

«برف می بارید» به نویسندگی خود آقای کارگردان و با همکاری امیر رستگار به عنوان مدیر تصویربرداری و ابوذر حیدری در بخش تدوین و با حضور هنرمندانی چون مریم بوبانی، گیتی قاسمی و علیرضا استادی در زمستان ۹۵ توسط حوزه هنری اصفهان ساخته شده و مراحل پس از تولید خود را در تابستان ۹۶ تکمیل کرده است و هم اکنون آماده نمایش و حضور در فستیوال های داخلی و خارجی است.

یک روایت زنانه از جنگ

کارگردان این فیلم در گفتکو با خبرنگار ایمنا می گوید: جنگ تحمیلی زوایای پنهانی دارد که بسیار مهجور مانده و به آن پرداخته نشده است.

رضا قاضی می افزاید: با توجه به جو حاکم در سینمای این روزهای ایران که تماشاگرانش خسته از زندگی روزمره، در یک روز تعطیل به سالن های سینماها پناه می برند تا کمی از دل مشغولی های زندگی فارغ شوند و ساعاتی را در کنار خانواده هایشان به شادی بگذرانند و فیلمسازانی که درست خندیدن را به مخاطبانشان نمی آموزند و به جای دعوت از آنها به تماشای طنز فاخر ایرانی آنها را به ورطه شوخی های سخیف می کشانند و فرصت و مجالی برای پرداختن به آرمان ها و شعارها نمی دهند، باید کسی جایی از این بخش های مسکوت مانده حرف بزند.

او درباره داستان فیلم برف می بارید می گوید: این فیلم داستان زندگی زنی است که سال ها جنگیده بی آنکه تفنگی به دست گرفته باشد. روایت تنهایی خانواده های رزمندگان در شلوغی های جامعه در حال توسعه امروز است.

به گفته کارگردان فیلم، حرف زدن از ارزش ها و آرمان ها به دور از کلیشه و شعارهای تکراری در سینمای امروز ایران به هوشمندی و وسواس ویژه ای نیاز دارد.

رضا قاضی در این راستا از تجربه دوستان هنرمند و خلاقش بهره گرفته تا تصویر تمام عیار و کاملی از یک زندگی به نمایش بگذارد.

 

ارتقاء سطح فرهنگی جامعه رسالت حوزه است

فرزان معظم مدیر بخش هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا می گوید: حوزه با توجه به رسالت فرهنگی خود در ارتقاء سطح فکری در حوزه سینمایی جامعه اقدام  به تولید آثاری میکند که مواضع ارزشی و دیدگاه های حوزه را تحقق بخشیده و در این راستا از همراهی هنرمندان متعهد استعانت می جوید.

او می افزاید: فیلم نامه برف می بارید در زمستان ۹۶ به حوزه رسید و پس از مطالعه با توجه به کشش موضوعی خاص در اولویت کاری حوزه قرار گرفت و بلا فاصله وارد مراحل پیش تولید شد.  

به گفته وی با توجه به اولویت و ماموریت مسئولین حوزه، حوزه هنری اصفهان در بخش فرهنگ و سینما مترصد تولید کارهای کوتاهی شده که هسته اصلی آن سبک زندگی ایرانی -اسلامی است و در همین راستا روز بیست و یک شهریور به مناسبت روز ملی سینما جلسه ای با حضور ده تن از فیلم نامه نویسان و فیلم سازان جوان در حوزه برگزار شده است.

سینما به مثابه یک رسانه وظایف و رسالتی بر دوش دارد که یکی از آنها پاسداشت از ارزش ها و فرهنگ جامعه است. اگر قرار باشد با جناح بندی و حاشیه سازی دست و پای سینما را ببندیم و دچار محدودیت و محرومیت کنیم مجال اصلاح و رشد را از یک ملت می گیریم.

اگر مدیران سینمایی و سینماگران ایرانی در کنار رشد ادبیات و سینمای دنیا و تلاش برای نزدیک تر شدن هرچه بیشتر به استانداردهای روز دنیا در صنعت فیلمسازی در جهت حفظ داشته های فرهنگی و اعتقادی جامعه ایرانی تلاشی نکنند انتهای این مسیر به انحلال در فرهنگ بیگانه منتهی شده و دیگر اثری از ایران و سینمای ایرانی باقی نخواهد ماند./

کد خبر 320842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.