بررسی راهکارهای جذب بیشتر شهروندان به ورزش از طریق رسانه‌ها

اعضای کارگروه رسانه سازمان ورزش شهرداری اصفهان در نشستی با مدیرعامل این سازمان راهکارهای جذب شهروندان به ورزش برای بالا بردن سطح سلامت شهر از طریق رسانه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان در این نشست با تبریک هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و با بیان این نکته که وقت طلاست و خادمین شهر و شهروندان باید هر لحظه از عمر را برای خدمت به خلق غنیمت بشمارند، گفت: یقیناً نقش رسانه در نشر فرهنگ دفاع مقدس برای نسل امروز بسیار تاثیرگذار است.

علی قاسمی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری آقا ابا عبدا... الحسین (ع) از همه اصحاب رسانه که با قلم‌های خود نهضت حسینی و فلسفه عاشورا را زنده نگاه می‌دارند تقدیر و تشکر کرد و افزود: کارگروه‌های مختلف سازمان ورزش شهرداری با حضور ۷۰ نفر از بزرگان ورزش شهر اکنون به موقعیت با ثباتی رسیده‌اند و از این پس به دنبال این هستیم که جلسات ما با دستور کار مشخص دنبال شوند تا نتایج مثبتی برای سلامت شهر حاصل شود.

قاسمی در خصوص کارگروه رسانه این سازمان با توجه به ساختار، ایده آل‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان ورزش شهرداری اصفهان برای پاسخ به نیازهای واقعی جامعه بیان داشت: باید یک سلسله مصوباتی را در بخش اجرایی اهداف رسانه‌ای سازمان پیگیری کنیم تا بتوانیم همه خدماتی را که سازمان ورزش شهرداری اصفهان برای شهروندان مهیا نموده است به اطلاع علاقه‌مندان به ورزش برسانیم چرا که معتقدیم سازمان ورزش شهرداری اصفهان و اینجانب تاکنون با ۱۰ درصد از توان خود در حال خدمت رسانی به مردم است اما همین میزان هم بسیار چشمگیر بوده است.

وی ضمن اعلام خبر تشکیل ۲ هزار تیم در محلات شهر اصفهان گفت: هم اکنون در مناطق پانزدهگانه شهری ۴۳ مرکز در رشته‌های مختلف فعالیت داشته و به مردم ارائه خدمات می نمایند و علاوه بر آن ۴۰ انجمن در رشته های مختلف ورزشی با حضور پیشکسوتان و فعالان و نخبگان ورزش شهر تشکیل شده است که در ورزش شهروندی در حال فعالیت هستند اما نمی‌دانم چرا ورزش شهروندی و سازمان ورزش آن جایگاهی که باید در رسانه داشته باشد را ندارد!؟ مگر سلامت شهروندان بجز با ورزش راهکار دیگری هم دارد؟

قاسمی با بیان نقطه ضعفی که ورزش نتوانسته است خودش را از بعد مدیریتی برای سایر دستگاه های تصمیم ساز تثبیت کند و این یک تهدید است گفت: متأسفانه آنگونه که باید رایزنی لازم برای گرفتن حقوق و سهم اهالی ورزش شهر با دستگاه ها انجام نشده است و با توجه به اینکه عالی‌ترین حوزه تصمیم ساز در سازمان ورزش شهرداری اصفهان کارگروه ها هستند انتظار می رود متخصصین و اندیشمندان صاحب سبک حاضر در این کارگروه‌ها با ارائه ایده‌های ناب و راهکارهای مبتنی بر علم و فن آوری روز دنیا مغز متفکر مدیریت ورزش شهروندی باشند و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت به مردم گام‌های بزرگتری برداریم و در این مسیر بدون شک اصحاب رسانه نقش یسیار موثری خواند داشت.

پیشکسوت عرصه رسانه در این نشست این سوال که چرا هیچکس در شهر نمی آید بپرسد متولی ورزش شهروندی در کلانشهر اصفهان یعنی سازمان ورزش شهرداری این روزها چه می‌کند و دست حمایتی خود را پشت سر این سازمان بگذارد، گفت: اگر شهروندان به واسطه رسانه‌ها از ظرفیت‌های موجود در ورزش شهر و این سازمان با کمترین هزینه مطلع شوند قطعاً بیش از پیش به ورزش خواهند پرداخت و ما شهری سالمتر از پیش خواهیم داشت و آن زمان است که ما می‌توانیم بگوییم رسانه رسالت خبری خود را به خوبی ایفا کرده است.

عباس بهروان، علی قاسمی را انسانی بسیار با صداقت و خدمتگذار مردم  خواند و گفت: بنده پیشنهاد می کنم با تعامل بیشتر بین اصحاب رسانه، شورای اسلامی شهر اصفهان که قرار است با تصمیم‌گیری‌های خود به مردم و شهر خدمت نمایند و همچنین روابط عمومی این سازمان در سلامت شهر تاثیرگذار باشیم تا ورزش اصفهان که این روزها وزن آن در همه سطوح در حد نام اصفهان نیست را یاری نماییم و به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.

عیدی دیگر عضو کارگروه رسانه سازمان ورزش شهرداری اصفهان روابط عمومی را چشم اسفندیار هر سیستم دانست و گفت: روابط عمومی می تواند یک سیستم را به عرش برساند و یا به فرش بکشاند و شهرداری‌ها و سازمان های زیر مجموعه آن باید از نقد بیرونی استقبال کنند چرا که بزرگترین ایرادی که ما این روزها در پروژه‌های کشور با آن روبرو هستیم این است که همبسته‌های پروژه و شیوه‌های ارزش آفرینی را اصلاً نمی بینیم و لحاظ نمی کنیم  و این با افکار سنجی و امکان سنجی و اولویت‌بندی از نظر مردم شناسی نه از نظر مسئولان سازمان امکان پذیر است و البته روابط عمومی فقط وظیفه تبلیغ فعالیت‌های سازمان را ندارد و باید نقد بیرونی و دیگر وظایف را نیز انجام دهد تا سازمان پویا تری داشته باشد.

مسعود افشاری دیگر عضو این کارگروه با بیان این موضوع که فعالیت های سازمان ورزش شهرداری اصفهان کم و بیش از طریق رسانه های فعال شهر به مردم اطلاع رسانی شده است گفت: ما اکنون در عصر تکنولوژی و ارتباطات زندگی می کنیم و این روزها اقشار مختلف از یک رسانه بسیار قدرتمندی به نام تلگرام استفاده می نمایند که در عرصه اطلاع رسانی تا به امروز بهترین رسانه تبلیغاتی است و اگر قرار است فعالیت های سازمان ورزش به داخل خانواده ها برده شود تا سلامت شهر افزایش یابد، هیچ راهی بهتر از تلگرام نیست که از طریق گوشی‌های تلفن همراه در دسترس همه اعضای خانواده است.

احسان بعیدی عضو دیگر این کارگروه بهترین زمان تبلیغ را زمان بلوغ محصول یا خدمات یک سازمان خواند و گفت: اطلاع رسانی و تبلیغات نابجا و زودتر یا دیرتر از موعد ضد تبلیغ است و نباید زیاد به دنبال یک پروپاگاندای هولناک و اتفاقات عظیم رسانه‌ای در ورزش شهر باشیم و همین مقدار که مردم ورزش را در شهر استشمام کنند کفایت می‌کند.

سعید ساکت فعال رسانه‌ای و عضو کارگروه رسانه سازمان ورزش شهرداری اصفهان تولید محتوا و غنا بخشی را برای بخش رسانه ای یک سازمان ضروری دانست و گفت: هر سازمان باید یک تاکتیک در حوزه رسانه داشته باشد و با توجه به مسیر سازمان ورزش شهرداری اصفهان که در مسیر ریل گذاری شده شورای اسلامی شهر حرکت می کند به نظر باید این سازمان مناسبات خود و نیازهای شهروندان را در حوزه ورزش در این مسیر ریل گذاری شده طراحی نماید تا برای سیستم های اقتصادی و سرمایه گذاران جذاب باشد تا بتوانیم از ظرفیت حضور هرچه بیشتر شهروندان و اسپانسرها بهره‌مند شویم با این نکته که سازمان باید نگاه مسئولان و مردم را پیرامون ورزش شهر تغییر دهد.

کد خبر 320813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.