خدمت صادقانه به مردم فرصت بی نظیر و ارزنده برای مسئولان

لنجان_حجت الاسلام فخرالدین اسماعیلی گفت:خدمت به مردم مطابق روایات و احادیث ماثور، از زیباترین و با فضیلت ترین کارها نزد خداوند متعال محسوب می‌ شود و خدمت به مردم باید از دو شرط خلوص و صداقت برخودار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام  فخرالدین اسماعیلی در آیین تکریم و معارفه شهردار چمگردان، اظهار کرد: دین اسلام بعنوان آخرین دین الهی، دینی اجتماعی است و به همه ابعاد و زوایای زندگی بشری نظارت و توجه داشته است و رابطه انسان را فقط در ارتباط او با خدا و انجام یک سلسله عبادات دستوری مانند نماز و روزه خلاصه نمی کند بلکه انسان را دریک سطح وسیع تر و مقیاس بزرگ اجتماعی نگاه می کند و یکی از مسائلی که مورد توجه و توصیه فراوان اسلام قراردارد مسئله خدمت به مردم است.

وی افزود: خدمت به مردم مطابق روایات و احادیث ماثور، از زیباترین و با فضیلت ترین کارها نزد خداوند متعال محسوب می‌ شود و باید گفت در روایات اهل بیت(ع) آثار بسیاری برای خدمت به مردم بیان شده تا انگیزه برای انجام این گونه کارها به قصد بهره‌وری از برکات آن در انسان برانگیخته شود لذا باید توجه داشت خدمت به مردم باید از دو شرط خلوص و صداقت برخودار باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تاریخ و شرح حال بزرگان عالم و شخصیت های آسمانی برای هرکس بهترین سرمشق و عالی ترین الگوی زندگی است و در این میان، شرح زندگی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ، دوّمین شخصیت جهان انسانیت، از اهمیّت خاصی برخوردار است؛ چه این که بررسی زندگانی ایشان روح فضیلت، پاکی، ایمان، تقوا، فداکاری، استقامت، شجاعت، فتوّت، و پی روی از حق را در خواننده تقویت می کند.

وی ادامه داد: از دیدگاه مکتب حیات بخش اهل بیت(ع) خدمتگزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک دین باور حقیقی در تمام صحنه های زندگی با الهام از رهبران آسمانی خود می کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی را به بشر ارائه کند.

اسماعیلی اضافه کرد: پاسخ گویی مسئولان و کارگزاران به نهادهای قانونی و مردم یکی دیگر از مسائل مورد توجه دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و با نگاهی به سیره و بیانات پیامبر(ص) و امام علی(ع)، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می توان به اهمیت پاسخ گویی در اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران پی برد.

وی عنوان کرد: در نظام اسلامی علاوه بر التزام عملی به احکام شرع و رعایت تقوا که لازمۀ کارگزاری حکومت اسلامی است، لازم است بر کار مدیران و زمام داران نظارت شود و آن ها در قبال کارهای خود پاسخ گو باشند لذا در کنار پذیرش مسئولیت و تعهد مسئله پاسخگویی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی که در جامعه وجود دارد باید حضور آحاد مردم را در مسیر رشد و توسعه جامعه به‌کار گرفت و بستر مناسبی برای مشارکت مردم ایجاد کرد تا زمینه رشد و توسعه هموار شود.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس هم باید مانند محرم زنده نگه داشته شود چون در دوران ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان با پیروی از رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) در برابر دشمنی که به صورت متحد با کشورهای منطقه وارد جنگ شده بودند، امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دادند و حسینی وار جنگیدند.
اسماعیلی اذعان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به مردم به ویژه به نسل جوان و نوجوان است که باید با انجام برنامه های مختلف جوانان را با دین اسلام که دین رحمانیت است آشنا کرد.

کد خبر 320732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.