مهربانی و عطوفت، غایت دینداری است

حجت الاسلام زائری در شب سوم از ویژه برنامه «دینی که آن‌ها می‌گویند...نه!» در جمع مردم اصفهان از ضرورت مهربانی و عطوفت با یکدیگر سخن گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، حجت الاسلام زائری در شب سوم از ویژه برنامه «دینی که آن‌ها می‌گویند...نه!» در جمع مردم اصفهان گفت: خدایی که خود را با اولین آیه یعنی «بسم الله الرحمن الرحیم» معرفی می کند، مهربانی و رحم داشتن را در الویت قرار داده است که غایت دین، رحمت و مهربانی است و کسی دین دارتر است که مهربان و رحیم تر باشد.

وی با بیان اینکه اگر ما بپذیریم زندگی دنیا مقدمه بسیار کوتاهی برای حیات ابدی است، اظهار داشت: نیاز به دین به عنوان دستوری منسجم که زندگی دنیا را با سعادت همراه می کند، برای زندگی ابدی یک ضرورت شناخته شده است.

وی در ادامه گفت: شیعه انگلیسی، داعش، اهالی دل و معنا و ... هریک برداشت و ادعایی از قرآن دارند و اساسی ترین منبع شناخت دین از میان ادعاها و برداشت های مختلف قرآن و اهل بیت است چراکه قرآن را کسی درک می کند که به او نازل شده و اهل و بیت عالمان دین هستند.

این کارشناس مسائل فرهنگی بزرگترین خیانت به دین را رفتار جاهلانه دانست و گفت: معیار و قاعده امامت، علم است و پیروی از ائمه به دلیل علم آنها به الزامات سعادت ابدی انسان بوده است، دین جایگاه بالایی برای عقل قائل است که گاهی با رفتار ها عقل را بی ارزش نشان می دهیم و این بزرگترین جفا به دین است.

حجت الاسلام زائری خاطرنشان کرد: دو حجت خدا، عقل و پیغمبران است، جامعه با عقل و علم اداره می شود نه با روضه و حدیث، قرار است با عقل و علم احادیث برای تطبیق با اوضاع جامعه تفسیر شوند و مشکلات جامعه را برطرف کنند.

سخنران عاشوراییان با اشاره به اینکه دین داری در ۲ بعد فردی و اجتماعی بررسی می شود، گفت: دین برخورد عاقلانه و واقع بینانه با گناه و اشتباه مردم دارد و می داند که طبیعت انسان غفلت و طغیان است.

وی در ادامه گفت: اشتباه ما از ابتدای انقلاب برخورد رویایی با مقوله گناه بود که از مردم خواستیم همه معصوم باشند در حالیکه نگاه دین اینگونه نیست، دین سطح عمومی جامعه را پاک کرده و مسیر اصلاح و تربیت را فراهم می کند. در این بین اگر کسی خطا کرد پذیرفته است و باید خطاپوشی شود که به گفته علی (ع) حاکم جامعه سزاوارتین شخص به پوشاندن خطای مردم است./

کد خبر 320658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.