شعر، بهترین روش برای ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورایی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: همزمان با آغاز محرم، سوگواره شعر آیینی با موضوع مرثیه سرایی اباعبدالله الحسین(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده هلال بن علی (ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: این مراسم به همت انجمن ادبی هلال و با حضور شعرا و ادبا، اصحاب فرهنگ و هنر و علاقمندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سالن اجتماعات حرم مطهر امامزاده هلال بن علی(ع) برگزار شد و شاعران آیینی به قرائت سروده های خود در وصف امام حسین(ع) و عاشورا پرداختند.

وی افزود: هدف از برگزاری این سوگواره تلاش و عزم بیشتر در راستای زنده نگه داشتن رشادت ها، دلاوری ها و جانبازی های حماسه سازان عاشورا، زدودن تحریفات و خرافات از اشعار مربوط به اهل بیت(ع) و همچنین زمینه سازی برای شناسایی و کشف استعدادهای ادبی و شعری نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا، برقراری ارتباط میان قشر شعرا و ادبا و جوانان علاقمند به شاعران متعهد، زمینه سازی جهت تولید و خلق آثار فاخر ادبی در حوزه شعر آیینی و معرفی الگوهای فرهیخته شعر و ادب عاشورایی ست.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین راه ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورایی، شعر و شاعری است چرا که خود اهل بیت(ع) نیز به این هنر صحه گذاشته‌اند و امروزه جا دارد از این ابزار تاثیرگذار بیشتر استفاده کنیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده به همت انجمن ادبی هلال و با حمایت ویژه مسؤلین، نخستین سوگواره منطقه ای شعر آیینی باشکوه و حضور بیشتر دوستداران اهل بیت(ع) از شهرستان های شمالی استان اصفهان برگزار شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: انجمن ادبی هلال در سال ۱۳۳۸ شمسی به همت تنی چند از شاعران بزرگ خطّه کویری آران و بیدگل در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) راه اندازی شد/.

کد خبر 320647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.