حداقل انتظار مردم برای خرید مسکن به بیش از ۱۰ سال رسید

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه موافق نگاه مقطعی به حوزه مسکن نیستم، گفت: امروز حداقل زمان انتظار خرید خانه برای شهروندان بیش از ده سال است که این موضوع اصلا خوب نیست.

به گزارش ایمنا محمد دامادی شامگاه گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری، با اشاره به اینکه در این پنج سالی که  آخوندی بر مسند وزارت راه و شهرسازی حضور دارد، منتظر اجرای کامل طرح جامع مسکن بودیم، اظهار داشت: متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است و امروز حداقل زمان انتظار خرید خانه برای شهروندان بیش از ۱۰ سال است که این موضوع اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مسکن اجتماعی توسط وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید به مجلس ارائه شد اما به دلیل کم‌کاری های صورت گرفته، مجلس مجبور شد آن را در برنامه ششم توسعه بگنجاند، افزود: با فشار مجلس، پنج سال است که مصوبات طرح مسکن شهری و روستایی عملی شده و این مدت بسیار زیاد است.

دامادی همچنین با اشاره به اینکه اگر یک بخش از آیتم بزرگ مسکن را به تنهایی ببینیم موفق نخواهیم بود، گفت: در حوزه مسکن باید برای سه گروه کم درآمد، افراد متوسط رو به پایین و افراد پر درآمد برنامه داشته باشیم و باید نسبت به هر یک نگاه دقیق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها نباید در بخش مسکن دخالت کنند، تصریح کرد: دولت باید در بخش گروه‌های متوسط اقدام به تقویت این گروه کند و در بحث افراد سرمایه‌دار باید کنترل صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح های وزارت راه و شهرسازی باید جامع و کامل باشد، تاکید کرد: با نگاه مقطعی به حوزه مسکن موافق نیستم.

وی با اشاره به کلاهبرداری های صورت گرفته در حوزه مسکن تحت عنوان پیش فروش واحدها، بیان داشت: طرحی در کمیسیون قضائی مجلس تصویب شده تا از این معضل جلوگیری کند.

دامادی تاکید کرد: امروز کمیسیون عمران نیز بر اساس ماده ۴۹ وارد میدان شده تا بتواند از هر گونه سواستفاده در بازار مسکن جلوگیری کند.

کد خبر 320576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.