بمب‌افکن‌های آمریکا در آسمان  کره‌شمالی جولان دادند

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید بمب‌افکن‌های این کشور که با حمایت جنگنده‌های اف ۱۵ پرواز می‌کردند، بر فراز سواحل شرقی کره‌شمالی پرواز کرده تا به پیونگ‌یانگ از آمادگی آمریکا برای مقابله با هر تهدیدی هشدار دهند. 

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از بی بی سی. پنتاگون می‌گوید این دورترین پرواز هواپیماهی نظامی آمریکایی در حریم بین‌المللی شمال شرق کره‌شمالی در قرن بیست و یکم بوده استهمزمان وزیر خارجه کره‌شمالی که روز (شنبه ۲۳ سپتامبر - اول مهر) در سازمان ملل متحد سخنرانی کرد گفته دونالد ترامپ به سوی "خودکشی" گام بر می‌داردسخنان ری‌یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دقیقا تکرار اظهارات روز سه‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود که خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفته بود: "مرد موشکی در مسیر خودکشی گام بر می‌دارد.".

وزیر خارجه کره‌شمالی با تکرار بیانیه اخیر کیم جونگ اون، رهبر این کشور یک بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا را به لحاظ روانی "آشفته" و مبتلا به "هذیان بزرگ‌منشی" خطاب کرده و گفته او بابت تهدید کردن کره شمالی به نابودی کامل، "پاسخی سخت" دریافت خواهد کردتنها چند دقیقه قبل از آغاز سخنرانی وزیر خارجه کره‌شمالی در مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، پنتاگون با انتشار اطلاعیه‌ای از جولان بمب‌افکن‌های بی‌ابی خود بر فراز مناطقی از شرق کره‌شمالی و ناحیه‌ای که میان دو کره "عاری از تحرکات نظامی" تعریف شده، خبر داد و آن را نشانه‌ای از «جدیت واشنگتن» در برابر «رفتار بی‌ملاحظه» پیونگ یانگ و برنامه هسته‌ای این کشور دانست.

«این ماموریت نمایانگر توان ایالات متحده بود و پیامی رساست که رئیس جمهور آمریکا گزینه های نظامی متعددی برای خنثی کردن هرگونه تهدید در دست دارد. ما کاملا آماده ایم که از طیف گسترده توان نظامی‌مان برای محافظت از آمریکا و متحدانش استفاده کنیم». پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز کره‌شمالی که پنتاگون می‌گوید با حمایت جنگنده‌های اف 15 سی پرواز می‌کردند، می‌تواند هیزمی دیگر زیر آتش مجادله لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ بگذارد که طی چند هفته اخیر حتی از مرزهای دیپلماتیک هم فراتر رفته و به نزاعی شخصی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بدل شده است.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، جمعه شب یک بار دیگر در توئیتی نوشت: همین الان شنیدم وزیر امور خارجه کره شمالی در سازمان ملل سخنرانی کرده است. اگر نظرات «مردک موشکی» (کیم جون اون) را تکرار کرده باشد، آنها دیگر مدت زیادی دوام نخواهند داشت!

کد خبر 320570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.