هراسی از دشمنان نداریم/ تحریم ها را جدی نمی گیریم

فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان گفت: هیچ کشوری برای ما تهدید به حساب نمی آید و آماده مقابله با هر نوع تهدیدی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه اولین نیرویی که در پیروزی جنگ نقش داشته نیروی هوایی بوده است، گفت: این برای ما باعث افتخار است که ما در این مهم نقش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با پیروزی انقلاب حرکت هایی همسو با انقلاب انجام شد که در نهایت اتحاد همه مسلمانان را حاصل می شد گفت: از این رو دشمنان از اتحاد کشورهای مسلمان ترسیدند برای همین درصدد تفرقه افکنی میان آنان بودند.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش اضافه کرد: نیروی هوایی اولین نیرویی است که به انقلاب پیوست، این درحالی است که نیروی هوایی قبل از انقلاب سرسپرده بودند و در آن زمان «هما فرها» فعالیت می کردند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی با اشاره به اینکه تا قبل از جنگ ۳۶۰ مورد تجاوز مرزی داشتیم بیان کرد: در زمان بنی صدر هرچه این تجاوز ها گزارش می شد بنی صدر اجازه مقابله با این موضوع را نمی داد و بعد از آن جنگ آغاز شد.

وی اضافه کرد: با آغاز جنگ حمله به مرزهای اصلی کشور آغاز شد تا راه های مواصلاتی بسته شوند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اضافه کرد: نهایتا نیروهای عراقی به پادگان های ایران رسیدند و آنان را ویران کردند، اما خلبانان ما با هواپیماهای اف ۵ که اصلا برای این کار نیست ستون های جنگی دشمن را از بین بردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد از تجهیزات ما فعال بودند، اضافه کرد: این آمار به صورت رقمی صحیح بود و با توجه به این موضوع نمی توانستیم کاری کنیم، اما به دستور امام ما با ۲۰۰ فروند هواپیما پرواز کردیم و یک عدد از آنها هم مشکلی پیدا نکرد.

وی با اشاره به اینکه هر موشک فینکس معادل با یک هواپیمای جنگی است گفت: در این شرایط ما باید می جنگیدیم زیرا در تنگناهای اقتصادی هم بودیم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی با اشاره به نقش پایگاه هوایی هشتم شکاری بیان کرد: تنها مرکز آموزش و جنگ الکترونیک در این منطقه است و این منطقه مرکز ایران است تا بتواند به هر نقطه ای کمک رسانی کند.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش ادامه داد: وظیفه ما اسکورت هواپیماهای جنگی بود و تا ۵ ماه این فرصت را مهیا کرده بودیم.

وی افزود: در این بحبوحه، نیروهای مردمی، بسیج و سپاه و ارتش منجسم تر شدند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: اولین دستاورد برای ما تاسیس دانشکده خلبانی است در حالی که در آن زمان فقط امریکا و دو کشور دیگر آموزش های خلبانی را می دادند.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش با اشاره به اینکه تحریم را جدی نگرفتیم گفت: ما برجام را هم جدی نگرفتیم زیرا این را از زمان جنگ آموختیم و می توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از تجهیزات هواپیماهایمان در داخل تامین می شود گفت: این مهم را با همکاری هسا و دانشگاه مالک اشتر انجام می دهیم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی تصریح کرد: ما قصد جنگ با هیچ کشوری را نداریم ولی هیچ کشوری برای ما تهدید نیست و آمادگی کامل برای هر نوع مقابله ای داریم.

کد خبر 320554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.