سهم دقیق پرسپولیسی‌ها در نقش‌جهان: ۱۸.۷۵ درصد

بر خلاف ادعای رئیس کانون هواداران پرسپولیس مبنی بر اختصاص ۲۵ درصد سکوهای نقش جهان به طرفداران پرسپولیس، سهم واقعی پرسپولیسی‌ها کمتر از این عدد بود.

به گزارش ایمنا، هرچند یگان ویژه و مسئولان برگزاری بازی در ابتدا پنج و نیم سکو برای طرفداران پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان اختصاص داده بودند اما پس از ناهماهنگی ایجاد شده و اجازه ورود بیش از حد تماشاگران پرسپولیس به ورزشگاه دو سکوی دیگر نیز به پرسپولیسی‌ها اختصاص پیدا کرد تا سهم تماشاگران پرسپولیس از ۱۳.۷۵ درصد به ۱۸.۷۵ درصد افزایش پیدا کند.

این درصد از سهم تماشاگران سرخابی در اصفهان هرچند نسبت به شهرهایی چون مشهد، شیراز، اهواز و قم بسیار کمتر است اما نسبت به ورزشگاه‌ شهرهایی مثل تبریز، آبادان و شهرهای شمالی که طرفدار سرخابی کمتری دارند، بیشتر است.

در دیدار سپاهان و پرسپولیس سه سکو به منظور مسائل امنیتی خالی ماند، ۷ و نیم سکو به هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا کرد و ۲۹ و نیم سکو نیز سهم طرفداران سپاهان بود.

همچنین هرچند تعداد تماشاگران در ورزشگاه از سوی مسئولان برگزاری بازی ۳۸ هزار نفر اعلام شد اما با توجه به نشستن تماشاگران دو تیم در راهروها و ایستادن تعداد زیادی از تماشاگران در دور تا دور سکوها به نظر می‌آید تعداد تماشاگران حتی تا ۴۵ هزار نفر بوده است.

گفتنی است ظرفیت طبقه اول ورزشگاه نقش جهان از سوی شرکت توسعه و تجهیز ۴۲ هزار نفر اعلام شده است و به طور متوسط هر سکو ظرفیت ۱۰۵۰ تماشاگر دارد.

کد خبر 320535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.