وزنه‌بردار اصفهانی رکورد جهان را شکست و طلا گرفت/ قهرمانی مرادی در ترکمنستان

سهراب مرادی ملی‌پوش دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان با مجموع ۴۱۳ کیلوگرم در رقابت‌های وزنه‌برداری بازی های داخل سالن آسیا به مدال طلا دست یافت و رکورد مجموع جهان را ارتقا داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در ششمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا در سالن المپیک شهر عشق آباد ترکمنستان راس ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه، رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم گروه (A) آغاز شد. در این وزن سهراب مرادی ملی پوش کشورمان ۹ وزنه بردار ("سوبیروف" از ازبکستان، "کیم" از کره جنوبی، "گلشکو" از قزاقستان، "هائولیو" از چین، "الباخ" از قطر، "رمضانف" از ترکمنستان، "عثمان" از پاکستان، "استیون کاری" از پاپوآ گینه نو، "سیااوسی" از جزیره ساموا) را در این وزن پیش رو داشت.

حرکت یکضرب:
مرادی در حرکت یکضرب هر سه وزنه درخواستی خود ۱۷۶، ۱۸۱ و ۱۸۵ کیلوگرم را به راحتی مهار کرد. "فرخودبک سوبیروف" وزنه‌بردار ازبکستانی در حرکت یکضرب فاصله نزدیکی با سهراب داشت و با ثبت وزنه ۱۸۱ کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد. "هائو لیو" از چین با ۱۷۶ کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد.
حرکت دوضرب و مجموع:
سهراب مرادی در حرکت دوضرب گروه (A) دسته ۹۴ کیلوگرم آخرین وزنه برداری بود که روی تخته آمد تا سه وزنه خود را مهار کند ولی در نخستین مرتبه نتوانست وزنه ۲۲۰ کیلویی را بالای سر برد، در دومین مرتبه این وزنه را بالای سر برد و مدال طلای رقابتهای وزنه برداری بازی‌های داخل سالن بازی‌های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان بدست آورد.
در سومین حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۲۸ کیلویی را بالای سر برد تا با مجموع ۴۱۳ کیلوگرم پس از ۱۳ سال رکورد "آکاکیوس کاخیاسویلیس" یونانی را به میزان یک کیلوگرم را ارتقا داد.

کد خبر 320532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.