دفاع مقدس نمونه بارز الگوگیری رزمندگان از جهاد امام حسین (ع) بود

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت: تقارن ماه محرم، هفته دفاع مقدس وبازگشایی مدارس فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ عاشورایی است ودر این ایام می توان در خصوص فلسفه قیام عاشورا بیشتر تفکر کردوحکایت افتخار آفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس را به عنوان برترین دانش آموختگان مکتب عاشورا برای دانش آموزان تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس شهرستان لنجان در فولادشهر اظهار کرد: در سیستم اجتماعی تربیت کردن کودک و نوجوان که سرمایه های آینده خواهند بود دو گروه خانواده و معلمین نقش اساسی را به عهده دارند.

وی افزود: در آموزش و پرورش افراد بسیاری به کار مشغول هستند و فعالیتهای آنان به طور مستقیم و غیر مستقیم، در تربیت دینی دانش آموزان موثر است اما در این میان نقش معلمان بسیاربرجسته تر از دیگران است چراکه بیشتر وقت دانش آموزان در مدرسه، کلاس، در کنار معلمان و زیر نظر آنان سپری می شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: از این رو بسیاری از دانش آموختگان، چه در نظام آموزشی سنتی و چه در مدارس جدید، شکل گیری شخصیت خود را مرهون معلمان خود می دانند و برای مثال شهیدمطهری در مورد استاد خود امام  خمینی(ره) می گویند درس اخلاقی که به وسیله شخصیت محبوبم در هر پنجشنبه و جمعه گفته می شد، در حقیقت، درس معارف و سیر و سلوک بود، نه اخلاقی به مفهوم خشک علمی، مرا سرمست می کرد. بدون هیچ اغراق و مبالغه ای این درس آن چنان مرا به وجـد می آورد که تا دوشنبه و سه شنیه هفته بعد خود را شدیدا" تحت تاثیر آن می یافتم. بخش مهمی از شخصیت من در آن درس و سپس در درسهای دیگری که در طی دوازده سال از استاد الهی فرا گرفتم انعقا د یافت و همواره خو د را مدیون او دانسته ومی دانم .

وی ادامه داد: بنابر این باید گفت آموزش و پرورش نهادی موثر در تعلیم و تربیت و هدایت جامعه در مسیر معارف اسلامی است که عملکرد مناسب آن تاثیرات عمیقی در سازندگی معنوی جامعه خواهد داشت لذا باید توجه داشت برخورداری از نسلی خلاق و پویا وپایبند به ارزشهای اخلاقی واعتقادی از جمله دستاوردهای تربیت دینی صحیح در آموزش و پرورش است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

سرافراز اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش باید به سمتی برود که دانش آموزان از ابتدا با جوهره کار خو گرفته و از تربیت نسلی تنبل جلو گیری شود لذا همواره باید کار، جوهره ی آموزش در مدارس باشد و خانواده ها نیز در این راه باید دوشادوش مدرسه باشند چرا که این نوع تربیت در آینده به نفع فرزندانشان خواهد بود.

وی در ادامه تقارن مطلع مهر و هفته دفاع مقدس با ماه محرم را فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم و عاشورا، تقارن معناداری است و در حقیقت تجلی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است چراکه عاشورا حماسه ای است که مشابه آن خلق نخواهد شد و دفاع مقدس هم با همه عظمتش طرحی از این حماسه است.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: دفاع مقدس از بزرگترین وقایع تاریخ ایران است چراکه این واقعه درس خودباوری و ایستادگی به ملت ما داد و آموخت که نباید به دیگران وابسته بود و ما در جنگ و شرایط آن روز به سمت خودباوری رفتیم و اگر امروز استقلال خود را حفظ کرده ایم این موفقیت از برکات و آثار دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد که نباید در برابر ظلم ایستاد و اگر امروز در برابر زورگویی های نظام سلطه می ایستیم ایستادگی ما ریشه در دفاع مقدس دارد.

سرافراز در پایان گفت:تقارن ماه محرم، هفته دفاع مقدس وبازگشایی مدارس فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ عاشورایی است ودر این ایام می توان در خصوص فلسفه قیام عاشورا بیشتر تفکر کردوحکایت افتخار آفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس را به عنوان برترین دانش آموختگان مکتب عاشورا برای دانش آموزان تبیین کرد لذا باید این فرصت را غنیمت دانست و بیشترین بهره را از آن برد.

کد خبر 320530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.