دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشوراست/بالندگی اجتماعی دانش‌آموزان در پیوند تعلیم و تربیت

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت:امسال هفته دفاع مقدس،بازگشایی مدارس با ماه محرم مقارن شد واین همزمانی بسیار مهم است زیرا آنچه باعث شد رزمندگان به پیروزی برسند اتکا به آموزه‌های عاشورایی بود و تا زمانی که فرهنگ عاشورا در کشور حاکم است پیروزی با ماست و می‌توانیم در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس شهرستان لنجان در فولادشهر اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، مقدرات و آینده کشور در مدارس بنا گذاشته می‌شود، پایه های علمی و عقیدتی جامعه از همین مدارس شکل می‌گیرد، از این رو مدارس از اهمیت بالاتری از دانشگاه برخوردار است.

 وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در تعلیم و تعلم، افزود: دین مبین اسلامی در حقیقت بنیان‌گذار پیشرفت‌های علمی جهان امروز است، کشور اسلامی ایران از این رهگذر با پیشرفت‌های مختلف در بخش‌های گوناگون علمی باید الگوی جهان باشد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به مضامین اسلامی و تأکیدات قرآن در جایگاه علم و ایمان، تصریح کرد: خداوند متعال در نخستین سوره‌ای که بر پیامبر خود نازل کرد، با اشاره به تعلیم انسان به جایگاه علم و ایمان توجه دارد و در حقیقت ارکان رسالت را تشریح کرده است.

وی بالندگی اجتماعی دانش‌آموزان را در پیوند تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: دانش آموزان باید توجه داشته باشند که باید از فرصت جوانی و نوجوانی غفلت نکرد و از این فرصت بزرگ بهره کافی برد چرا که  این برهه آینده ساز است، از این رو باید در بهره‌گیری از این ابزارها و سرگرمی‌های اینترنتی که فرصت جوانان را ضایع می‌کند تجدید نظر جدی شود.

 سجاد اضافه کرد: عدم بهره‌گیری از فرصت‌ها عامل خسران و مانع پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود، باید دانش‌آموزان در اوقات فراغت خود بیشتر به مطالعه مشغول باشند.

وی عنوان کرد:باید توجه داشت که دانش آموز لوحی سپید در دستان معلم هستند و بسیاری بر این عقیده هستند که آینده را می توان ساخت و به آن شکل داد همچنین باید گفت ذهن دانش آموزان برای آموختن در اختیار معلم است و این معلمان هستند که می توانند آن را به هر نحو شکل دهند پس معلمان باید به این مقوله مهم تربیتی عنایت ویژه ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که معلمی، توفیقی الهی است و چه بسا بسیاری از افراد جامعه علاقه وافری به این شغل ارزشمند داشته اما توفیق الهی شامل حال آن ها نشده باشد و ما معتقدیم توسعه پایدار امکان‌پذیر نیست مگر با آموزش و پرورش و تربیت اصولی نیروهای انسانی متخصص و متعهد لذا نقش معلمان در شکل گیری آینده نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.

وی یاداور شد: امسال هفته دفاع مقدس بازگشایی مدارس با ماه محرم مقارن شد و این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم زیرا آنچه باعث شد رزمندگان به پیروزی برسند اتکا به آموزه‌های عاشورایی بود و تا زمانی که فرهنگ عاشورا در کشور حاکم است پیروزی با ماست و تا ارزش‌ها در کشور جاری باشد می‌توانیم در برابر دشمنان به موفقیت برسیم.

سجاد با اشاره به اینکه دفاع مقدس برگرفته ازفرهنگ کربلا و عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس تداعی‌کننده جان‌فشانی و ایثار جوانان برومند انقلاب اسلامی در جنگ هشت‌ساله تحمیلی است و از سوی دیگر این هفته دفاع به عنوان یک حرکت حیاتی در فرهنگ مقاومت و پایداری نهادینه شده است که در سایه‌سار ولایت در راستای وحدت و قدرت نیروهای مسلح شاهد شکوفایی و دستاوردهای عظیم آن در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی هستیم.

وی اذعان کرد: دفاع مقدس از ابتدا و به طور اساسی با حرکت حضرت اباعبدالله(ع) گره خورده و به تأسی از ایشان بود که جوانان این مرز و بوم در مسیر دفاع از اسلام و حفظ زندگی عزتمندانه گام برداشتند  از این رو نباید بگذاریم تاریخ دفاع مقدس تحریف شود و در این خصوص همه باید راوی باشیم و این موارد را به نسل های جدید و بعد انتقال دهیم.

کد خبر 320528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.