لزوم تبیین فرهنگ عاشورایی رزمندگان درمدارس/مجمع خیرین مدرسه ساز در ورنامخواست تشکیل می شود

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: با توجه به ضرورت بازسازی برخی از مدارس فرسوده در شهر ورنامخواست، باید ستاد خیرین مدرسه ساز در شهر ورنامخواست تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس شهرستان لنجان در مدرسه فضیلت شهر ورنامخواست اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت مسئله ای است که از دیر باز و زمانهای بسیار دور توجه بشر را به خود معطوف کرد و در تمام عصرهای گوناگون زندگانی انسان از اهمیت والائی برخوردار بوده است.

وی افزود:از این رو باید گفت تعلیم و تربیت در همه جوامع بع دنبال آن است تا انسان را به کمال و سعادت برساند و در این راستا قطعاَ تعلیم و تربیت اسلامی که برآمده از آموزه های مکتب کامل و جامع اسلام است بهترین نوع و سبک تعلیم و تربیت در رساندن انسان به بلندای کمال و سعدت است.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد : باید توجه داشت مدرسه از مهم ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی و اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماعی و کشف استعدادها و هدایت رشد متوازن روحی و معنوی و جسمانی آنان براساس اهداف مصوب دوره های تحصیلی و برابر ضوابط و دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش تأسیس و اداره می شود.

وی ادامه داد: بنابر این انتقال ارزش های اساسی جامعه در کانون اصلی توجه نظام آموزشی قرار دارد و در مدارس، آموزش ارزش ها در لابه لای دروس گوناگون انجام می گیرد که این مسئله بسیار حائز اهمیت است از این رو باید عرصه فکری و اندیشه معلمان نیز در کنار دیگر مباحث تقویت شود و معلمان و روحانیون بدانند که با بچه های این نظام چه می کنند.

زارعی اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی با کارکرد های جامعه پذیری، فرهنگ پذیری، آموزش علوم وفنون، با بهره گیری از مواریث دینی و فرهنگی در کنار یافته های علمی اندیشمندان و صاحبنظران بیشترین مسئولیت را در قبال ایجاد مهارتها و توانمندیها، انتقال ارزشهای دینی و ملی به دانش آموزان بر عهده دارد .

وی عنوان کرد:بنابر این آموزش و پرورش باید به دنبال ایجاد زمینه  جهت رشد فضائل اخلاقی و تقویت بینش و مهارت دانشمندان و رشد همه جانبه ی متناسب با آموزه های دینی و پویایی فرآیند یاددهی و  یادگیری در جهت نهادینه کردن ارزشهای  واقعی اسلامی باشد .

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: همه می دانیم  تعلیم وتربیت مهمترین نقش را در تربیت نسل آینده برعهده دارد لذا باید بدانیم در کلاس درس و در زمان علم آموزی همه در حال عبادت هستیم و لز این جهت باید قدر این روز ها را بدانیم و همراه با ایمان، علم را به قله های خودش برسانیم.

وی با اشاره به اینکه درد امام حسین (ع) از زخم شمشیر نبود، بلکه از جهالت و نادانی افراد مقابلش بود، خاطرنشان کرد: ایام محرم و صفر جزو سرمایه‌های عظیم اسلام هستند که اهل بیت (ع) با نثار خون خود آن را به‌وجود آورده‌اند و اهل بیت (ع) با عاشورا اسلام را به جهانیان عرضه کردند و بسیاری از انقلاب ها مانند انقلاب اسلامی ایران از همین نهضت عاشورا سرچشمه می‌گیرد.

زارعی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشورای سیدالشهدا (ع) است که نورانی‌ترین نقطه تاریخ معاصر ایران است و امروز در سطح منطقه شاهد گسترش فرهنگ دفاع مقدس هستیم که با تاسی از فرهنگ عاشورا نقشه‌های دشمنان را بر باد می‌دهند چراکه در هشت سال جنگ تحمیلی ما مظلومانه در مقابل دنیا از خود دفاع کردیم تا امروز سربلند و آزاده و مستقل باشیم.

وی اذعان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید است چون انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام عاشورایی است.

امام جمعه ورنامخواست افزود: هفته دفاع مقدس هم باید مانند محرم زنده نگه داشته شود چون در دوران ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان با پیروی از رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) در برابر دشمنی که به صورت متحد با کشورهای منطقه وارد جنگ شده بودند، امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دادند و حسینی وار جنگیدند و با ایستادگی در برابر آنان پیروزی تاریخی رابرای کشور رقم زدند.

وی در پایان گفت: با توجه به ضرورت بازسازی برخی از مدارس فرسوده در شهر ورنامخواست، باید ستاد خیرین مدرسه ساز در شهر ورنامخواست تشکیل شود.

کد خبر 320526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.