۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس در ناوگان ‌زمینی اورژانس/پوشش اورژانس ۱۱۵ در مراسم اربعین حسینی

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان این که ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس در ناوگان ‌زمینی اورژانس در حال ارایه خدمت به هموطنان هستند، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس افزوده شده و مجوز افزایش هزار آمبولانس دیگر را هم گرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر پیر حسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالروز تاسیس اورژانس ۱۱۵ ضمن اشاره به‌گسترش اورژانس هوایی در کشور، گفت: راه انداری و گسترش  اورژانس هوایی در کشور باعث شد تا بسیاری از مصدومین و ‌بیماران از مرگ حتمی و یا معلولیت ها نجات پیدا کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان این که ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس در ناوگان‌زمینی اورژانس در حال ارایه خدمت به هموطنان هستند، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس افزوده شده و مجوز افزایش هزار آمبولانس دیگر را هم گرفته ایم.

کولیوند با تاکید بر لزوم ایجاد خطوط ریلی اورژانس در کشور گفت: حضور موتورلانس ها اقدام خوبی برای حضور به ‌موقع اورژانس به بالین بیمار یا مصدوم است.

وی ضمن تاکیدبر گسترش موتورلانس ها گفت: توسعه و بهسازی پایگاه های اورژانس از دیگر اقدامات خوب اورژانس در دولت قبل بود.

کولیوند به رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه اورژانس اشاره کرد و  گفت: رتبه بندی اورژانس در دو دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

سرپرست سازمان اورزانس کشور در ادامه با اشاره به انجام عملیات های ویژه در دو برنامه۷۲۴ و ۲۴۷ افزود: عملیات های صورت گرفته در راستای این دو برنامه نشان داد که هماهنگی های خوبی میان اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی وجود داردکه البته باید این هماهنگی ها در راستای کاهش سکته های قلبی و مغزی نیز افزایش یابد.

کولیوند همچنین بر لزوم نشان داده شدن هرچه بیشتر فعالیت های اورژانس از سوی رسانه‌ ملی تاکیدکرد و گفت: در اورژانس پیش بیمارستانی کمبود نیرو وجود دارد و پیگیر وضعیت استخدامی در اورژانس پیش بیمارستانی به منظور کاهش ‌کمبود نیرو در اورژانس هستیم و اعتباربخشی پایگاه های  اورژانس در دستور کار است.

وی افزود: امیدواریم باحضور اورژانس پیش بیمارستانی برای پوشش مراسم اربعین حسینی،  بتوانیم خدمات شایسته ای به زائرین اربعین حسینی ارائه دهیم.

کد خبر 320485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.