سد اصفهانی مقابل سرخابی‌ها/ امیر قلعه منصور را خراب کرد

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن با گرفتن دو تساوی ارزشمند از پرسپولیس و استقلال باعث شدند تا شرایط دو تیم پرطرفدار لیگ دچار تغییر فراوان شود.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: دوئل فوتبال اصفهان با سرخابی‌ها دو تساوی همراه با گل به دنبال داشت که باعث شد در ابتدا استقلال و بعد هم پرسپولیس با شرایطی نه چندان با ثبات روبرو شوند. در استادیوم آزادی ذوب‌آهن در بازی مرگ و زندگی از استقلال یک امتیاز گرفت و اگر کمی خوش‌شانس بود شاید می‌توانست سه امتیاز را هم به حسابش واریز کند. امیر قلعه‌نویی که تمام قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر به نام او نوشته شده در شرایطی به دیدار استقلال رفت که علیرضا منصوریان بعد از پشت سر گذاشتن یک هفته پرحاشیه و جنجالی فقط و فقط در صورت کسب برد در مقابل ذوب‌آهن می‌توانست به بقا بر روی نیمکت آبی‌ها امیدوار باشد. اما برتری استقلال فقط ۸۰ دقیقه طول کشید و گل محمد نژادمهدی آب سردی بود بر پیکر آرزوهای علیرضا منصوریان تا هواداران استقلال با شعار «پیتزافروش حیا کن» به استقبال سرمربی تیمشان بروند و منصوریان هم در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان مسابقه استعفا داد تا ذوب‌آهن مهر نهایی را پای حکم جدایی منصوریان کوبیده باشد. ذوب‌آهن بعد از برد پرگل در مقابل استقلال خوزستان به یک ثبات کلی در ترکیب تیمش دست پیدا کرده و تساوی خارج از خانه در مقابل استقلال هم مهر تاییدی بر شایستگی‌های تیم ذوب‌آهن بود تا هواداران نسبت به آینده تیمشان امیدوار باشند.

سپاهان ترمز برانکو را کشید

در اصفهان نزدیک بود که پرسپولیس با ثبت یک برد دیگر در مقابل سپاهان برای دومین فصل متوالی با دست پر از اصفهان خارج شود اما گل جلال الدین علی‌محمدی نزدیک به ۳۵ هزار هوادار سپاهانی حاضر در استادیوم نقش جهان را به آسمان فرستاد تا تیم کرانچار در اوج ناامیدی بتواند به یک امتیاز دست پیدا کند. این تک امتیاز هرچند که از لحاظ جدولی سود آنچنانی برای سپاهان نداشت اما از لحاظ شخصیتی باعث شد تیم کرانچار تا حدودی وضعیت بهتری پیدا کند و بازیکنان این تیم با تکیه بر این نتیجه‌ای که در مقابل پرسپولیس گرفتند می‌توانند در ادامه فصل حداقل از لحاظ روانی با آمادگی بیشتری به دیدار رقبای خودشان بروند. اتفاق مهم این مسابقه حضور ۴۰ هزار هوادار علاقمند به فوتبال بود که کوچک بودن نقش جهان را به رخ کشید و انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر فکری به حال تکمیل طبقه دوم این استادیوم شود. مروان حسین عراقی هم اولین گل فصل را برای سپاهان زد تا نشان دهد که به مانند بقیه عراقی‌های سپاهان راه دروازه پرسپولیس را به خوبی می‌شناسد. از طرف دیگر مصدومیت‌های متوالی و عجیب بازیکنان سپاهان کاملا فشار بازی را به بینندگان تلویزیونی القا کرد و کرانچار با این تساوی دیرهنگام توانست حداقل برای چند هفته دیگر برای ماندن در سپاهان وقت بگیرد.

کد خبر 320454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.