آینده کشور مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی به مناسبت بازگشایی مدار س گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش هستیم و همواره همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به همکاری با این نهاد اثرگذار دعوت می کنیم.

به گزارش ایمنا، محمد بطحایی به منظور بازگشایی مدارس پیامی را صادر کرد. این پیام در آئین بازگشایی مدارس استان اصفهان که در هنرستان شهدای فرهنگی نجف آباد محل تحصیل شهید مدافع حرم شهید محسن حججی برگزار شد، توسط علی زرافشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«سپاس و ستایش بی‌پایان، خداوندی را سزاست که به انسان فکرت آموخت و جانش را به نور دانش روشن ساخت.

ماه مهر و همزمانی آن با محرم حسینی (ع)، پیام جوانمردی، آزادگی، عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی را برای نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی به ارمغان می‌آورد.

تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد والاترین جایگاه بوده و در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به‌عنوان عامل مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی و محور توسعه پایدار تلقی شده است و از نقشی شگرف در رشد و پیشرفت همه‌جانبه جوامع برخوردار شده است.

رهبر فرزانه انقلاب نیز آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و همواره همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به همکاری با این نهاد اثرگذار دعوت کرده‌اند.

همچنین ریاست محترم جمهور، مدرسه را خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش را بنیادی‌ترین و مهم‌ترین بخش توسعه کشور معرفی کرده و دستیابی به پیشرفت و توسعه و ارتقا فرهنگ، دین‌مداری و اخلاق در جامعه را در پرتو تلاش‌های مجدانه معلمان می‌دانند.

ما در دولت تدبیر و امید بر آنیم تا در پرتو این حمایت‌های اصولی و مشارکت آحاد مردم و همکاری همه دستگاه‌ها از طریق «تحول در متن برنامه‌ها» و «تغییر در شیوه مدیریت آموزش و  پرورش»، به مطالبه ملی ایجاد تحول بنیادین در دستگاه تعلیم و تربیت پاسخ دهیم.

از معلمان فرهیخته و مدیران دلسوز به‌عنوان عزیزترین سرمایه‌های کشور صمیمانه می‌خواهم؛ در تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، دارای تفکر انتقادی و صبور در گفتگو، واجد روحیه انقلابی و سرزنده و بانشاط، دلسوزانه بکوشند.

همچنین از دانش آموزان گرامی و فرزندان عزیزم می‌خواهم قدردان فرصت‌ها بوده و در کمال ادب و احترام، خوشه‌چین دانش و علم معلمان خوب خود باشند. از اولیاء گرامی انتظار دارم همچون گذشته با مشارکت فکری در امور مدرسه یاریگر معلمان و مربیان فرزندان خویش باشند.

این‌جانب ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، همگان را به ایفای نقش مؤثرتر در ارتباط با آموزش و پرورش به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نهاد کشور دعوت می‌کنم.»

کد خبر 320424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.