تقارن محرم و دفاع مقدس نطقه عطف نمایش هویت انقلاب اسلامی ایران است

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: تقارن محرم و دفاع مقدس نطقه عطف نمایش هویت و ماهیت انقلاب اسلامی ایران با روحیه عاشورایی است.

علی رحمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس امسال با دهه اول ماه محرم، موجب شده تا هفته دفاع مقدس حال و هوای محرم و عاشورایی داشته باشد و ماهیت و هویت انقلاب اسلامی و رشادت های دفاع مقدس که ریشه در مکتب عاشورا داشته را نشان می دهد.

وی افزود:  برنامه ریزی برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان تیران وکرون به دلیل این تقارن و همزمانی دو مناسبت مهم به گونه انجام شده که حال و هوای محرم داشته باشد و مراسم های عزاداری با ذکر رشادت های رزمندگان همراه باشد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: بیش از یکصد برنامه فرهنگی و اجتماعی توسط ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده که کارکرد این برنامه ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان رشادت های رزمندگان و تقویت روحیه ایثار و روحیه انقلابی در بین مردم و به ویژه نسل جوان است.

وی بیان خاطرات و وصیت نامه شهدا در مراسم های عزاداری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نواختن زنگ ایثار و استقامت در مدارس همزمان با زنگ مهر، خاطره گویی رزمندگان، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس و مواردی از این قبیل را از برنامه های هفته دفاع مقدس در تیران و کرون اعلام کرد.

وی یادآورشد: در برگزاری این برنامه ها تشکل های مردمی، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، پایگاه های بسیج و ادارات و نهادهای شهرستان همکاری دارند. /

کد خبر 320402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.