آغاز سال تحصیلی با زنگ مدارا و تحمل

رئیس جمهور با حضور در هنرستان دخترانه شهید مدرس در منطقه ۵ تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد و پرسش مهر راپیرامون تحمل مخالف مطرح کرد.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر. صبح امروز زنگ آغاز سال تحصیلی 97-96 با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش، مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، محمد تقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران و محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی در هنرستان دخترانه شهید مدرس  تهران به صدا در آمد. همزمان با این مراسم، بهره‌برداری از 146 طرح آموزشی به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

پرسش مهر: چگونه در مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم

رئیس جمهور با طرح پرسش مهر خطاب به دانش آموزان گفت: سوال امسال این است که در محیط مدرسه  افکار دیگران را چگونه تحمل و به آن احترام بگذاریم و اخلاق و ادب را رعایت کنیم. آقای روحانی تاکید کرد: باید در کلاس های درس و محیط مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم و به آن احترام بگذاریم که این موضوع به دست خود دانش آموزان و معلمان است. وی افزود: چه اشکال دارد اگر معلم دید پاسخی که دانش آموز پاسخ می دهد با آنچه در کتاب آمده متفاوت است و دانش آموز به سبک دیگری پاسخ داده است؛ این غلط نیست و دانش آموز راه دیگری را برای پاسخگویی انتخاب کرده است، معلم به جای نمره منفی تشویقش کند که خلاقیت به خرج داده است. رئیس جمهور در ادامه به پرسش مهر امسال تاکید کرد و گفت: محیط مدارس باید محیط اخلاق و ادب باشد؛ پرسش امسال این است که چگونه در محیط مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم و چگونه و چه با سبکی می توانیم اخلاق، ادب و تحمل بالاتر داشته باشیم.

بیش از صد هزار مدرسه در سراسر کشور پذیرای بیش از 13  میلیون دانش آموز خواهند بود. در سال تحصیلی 96-97 حدود یک میلیون و 370 هزار  نفر کلاس اولی هستند. به گفته  مسئولان  آموزش و پرورش با توزیع بیش از 138 میلیون جلد کتاب درسی  هیچ دانش اموزی  در کلاس بدون کتاب نیست. پلیس و سایر دستگاه های خدمات رسان برای امروز تمهیدات ویژه ترافیکی در نظرگرفته اند.

کد خبر 320382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.