طارمی ۴ ماه محروم؛ پرسپولیس محروم از نقل و انتقالات

به گفته یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس به واسطه تخلف مهدی طارمی در بازگشت از ترکیه و جذب مجدد او، از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از "ورزش سه"، پس از آنکه وبسایت تابناک خبر محرومیت چهارماهه مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس از دو پنجره بعدی نقل و انتقالات را اعلام کرد، جنب و جوشی در بین اهالی فوتبال و رسانه‌ها رخ داد و همه برای گرفتن خبر اصلی به منابع مختلف رجوع کردند.

اما در حالی که باشگاه پرسپولیس از این اتفاق بی اطلاع به نظر می‌رسد، یک مقام رسمی و بلندپایه در فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفت: محرومیت فیفا ابلاغ شده و پرسپولیس علاوه بر محرومیت از دو پنجره آتی نقل و انتقالات تا چهار ماه آینده قادر به سود بردن از مهاجم خود نخواهد بود.

طارمی در ابتدای فصل شانزدهم با پایان قراردادش با پرسپولیس راهی ترکیه شد و با ریزه اسپور به توافقات ابتدایی دست یافت و عکس‌های مربوط به تمرینات با این تیم و حضور در تست پزشکی‌اش نیز در صدر اخبار فوتبال ایران قرار گرفت.

او البته چندی بعد و به طور ناگهانی بار دیگر به تهران بازگشت و قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد. طارمی در پایان این فصل البته در نهایت به عنوان آقای گلی نیز دست یافت؛ اما همچنان شایعاتی مربوط به محرومیتش از فوتبال با توجه به شکایت ریزه اسپور بابت عدم تعهدش به قرارداد منتشر می‌شد. اتفاقی که هر بار از سوی وکیل این بازیکن تکذیب می‌شد.

باشگاه پرسپولیس البته آن زمان و در حین عقد قرارداد با مهدی طارمی بارها در واکنش به اینکه احتمال محرومیت این بازیکن و باشگاه وجود دارد، معتقد بودند در صورتی که ریزه اسپور از این شکایت به نتیجه برسد، تنها بازیکن (مهدی طارمی) دچار محرومیت خواهد شد.

در حال حاضر موضوع مهم این است که کدام کمیته فیفا این رای را صادر کرده است؛ اگر این رای توسط کمیته تعیین وضعیت فیفا صادر و ابلاغ شده باشد غیرقابل بازگشت و قطعی خواهد بود و در صورتی که کمیته انضباطی رسیدگی به این موضوع را برعهده داشته باشد، امکان فرجام خواهی وجود دارد.

منابعی از ایران که به باشگاه ریزه اسپور متصل هستند، ادعا می‌کنند این باشگاه با دریافت مبلغی از شکایت خود صرفنظر خواهد کرد. حال باید منتظر جلسه‌ی اضطراری فردا صبح در فدراسیون فوتبال ماند تا تکلیف این حکم و نهاد صادرکننده و احتمال کاهش آن مشخص شود.

دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی نیز در پنجره زمستانی فصل گذشته از حضور در بازار نقل و انتقالات محروم شده بودند. این شدت عمل نشان می‌دهد فوتبال ایران باید بیش از گذشته مراقب قراردادها و پرداخت‌ها باشد. پرسپولیس که درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست در صورت قطعیت این محرومیت، این بازیکن را در بازی الهلال عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز در اختیار نخواهد داشت تا بزرگترین شوک خبری امروز اینگونه شکل گیرد.

کد خبر 320355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.