یاوه گویی های ترامپ نشان دهنده سرخوردگی و شکست در برابر ملت ایران است

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت:اتهامات نابخردانه و جاهلانه ترامپ علیه ایران، نشان از درماندگی آمریکا در برابر ایران است و باید گفت برای ما نه آمریکا نگرانی دارد و نه رئیس جمهور دیوانه آن، آنچه که برای ما نگران کننده است،بزک کردن آمریکا توسط عده ای از درون کشور و انحراف از آرمان های اصیل امام(ره)است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست اظهار کرد دفاع مقدس گنجی ارزشمند به شمار می آید لذا باید گفت هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گران بهایی است تا با بازشناسی این حماسه جاودان که با حضور جوانان  بصیر و غیور و با تاسی به نهضت عاشورای حسینی در سایه هدایت و رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به افسانه شکست ناپذیر و سلطه گری قدرت های جهانی ختم شد پرداخته شود.

وی افزود: باید توجه داشت که دفاع مقدس تجلی عاشورائی آخر زمانی بود که باید سرمایه های آن استخراج و نسل به نسل منتقل شود.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: قیام عاشورا و دفاع مقدس صبر و استقامت، آزادگی و دفاع از دین و مملکت را به ما آموخت و باید گفت پیروزی ما در دفاع مقدس، نشات گرفته از فرهنگ عاشورا و سید الشهداء بود.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز از افتخارات ملت ایران در دفاع از این مرز و بوم بود که توانست غرور ملی خود را در برابر تجاوز دشمن اثبات کند و ما اگر جامعه‌ای یکپارچه، تحت لوای سید الشهداء نداشته باشیم، دچار فقر فرهنگی و هویتی خواهیم شد.

زارعی اضافه کرد: فقر فرهنگی همان چیزی که دشمن با شبه افکنی در شعائر ما و مطرح کردن صحبت های مانند «کمک به فقرا به جای برگزاری مراسم برای امام حسین» به دنبال آن است لذا مسئولان برگزاری مراسمات عزاداری، باید مراقب باشند که عزاداری ها خالی از معرفت و بیان معارف سید الشهداء نشود.

وی عنوان کرد: ماه محرم از بزرگترین نعمت ها برای مسلمانان است چراکه در این ماه مومنان دوستی خود را نسبت به اهل بیت نشان می دهند و سراسر فضیلت و رحمت است ولی باید هوشیار بود که دشمن به دنبال تحریف فرهنگ عاشورایی است و با ترویج بدعت ها درصدد خدشه دار کردن این فرهنگ است.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: همه ما موظفیم با بصیرت و آگاهی بخشی، راه نفوذ هر گونه خرافه را به فرهنگ عاشورا ببندیم و بر همین اساس ضروری است از اجرای هر گونه مراسم بدعتی وخرافی مانند علم گردانی واحرام بندی در عزاداری های حسینی پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری ها باید با هدفِ نجات و رهایی انسان از قید و بند جهالت و سرگردانی گمراهی و ضلالت باشد چراکه استمرار آن نهضت جاویدان از طریق جریان عزاداری‌ها محقق خواهد شد لذا غزادری ها باید باهمین هدف آگاهی‌بخشی و تعمیق بصیرت و معرفت انسانی صورت پذیرد.

زارعی یادآور شد: اتهامات نابخردانه و جاهلانه ترامپ علیه ایران، نشان از درماندگی آمریکا در برابر ایران است و باید گفت برای ما نه آمریکا نگرانی دارد و نه رئیس جمهور دیوانه آن، آنچه که برای ما نگران کننده است، بزک کردن آمریکا توسط عده ای از درون کشور و انحراف از آرمان های اصیل امام(ره) است.

وی متذکر شد: عزیزانی که نذوراتی دارند این گونه نباشد که اصرار بر  طبح غذا نذری فقط در روز عاشورا را داشته باشند، لذا این عزیزان می توانند نذورات خود را در مناسبت های دیگر برنامه ریزی کنند.

امام جمعه ورنامخواست در پایان گفت: کشاورز عزیزان در پایان برداشت محصول برنج، باید از سوزاندن پوشال های آن خوداری کنند و در غیر این صورت در برابر حق الناسی که انجام داده اند باید پاسخ گو باشند.

کد خبر 320338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.