گریه بر سیدالشهدا یک رزق ارزشمند برای تمام عوالم هستی است

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: گریه بر سید الشهدا رزقی ارزشمند برای رشد تمام عوالم هستی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هقته شهر دامنه با اشاره به آغاز ماه محرم، اظهار داشت: گریه  بر سید الشهدا رزقی ارزشمند برای رشد تمام عوالم هستی از انسان ها گرفته تا ملائکه و بهشتیان و حتی جهنمیان است.

وی با اشاره به بهره مندی معنوی بسیاری از انبیاء عرفا و اولیا از گریه بر امام حسین(ع)  افزود:  ارزش گریه بر امام حسین(ع) به حدی است که عرفا و بزرگان برای بهره مندی بیشتر ازبرکات آن چله می گرفتند.

صابری ادامه داد: تمام اقسام عزادارای و سینه زنی و زنجیر زنی و دنبال قافله و دسته رفتن یک طرف و این گریه و تامل در مظلومیت امام حسین(ع) و اسارت خاندان ایشان هم طرف دیگر ماجرا است.

امام جمعه دامنه گفت: امروز بیش از آنچه به برخی ظواهر در عزاداری ها دلخوش کنیم به تامل در چرایی این "اعظم مصائب" نیاز داریم.

وی تاکید کرد: باید مراقب بود که این نهضت عظیم تاریخ بشریت که هدف آن احیای فرهنگ اصیل اسلام ناب و زدودن زنگارهای تحریف و بدعت از دین بوده امروز به واسطه برخی کج فهمی ها از فلسفه عزاداری منحرف نشود و بدعت و جشم و هم چشمی در آن راه نداشته باشد.

حجت الاسلام صابری افزود: نباید واقعه عاشورا را  تنها یک واقعه تاریخی و مقطعی تلقی کرد. چرا که عاشورا همواره جریان دارد.

وی عنوان کرد: حسینی بودن و هیئتی بودن به این معناست که تا حسین(ع) به کوفه برسد تابع ولی امری چون مسلم بن عقیل باشیم چرا که او نماینده و وکیل و نائب امام معصوم(ع) است.

وی ادامه داد: امروز مراجع تقلید، علما و رهبری همان مسلم بن عقیل زمان اند و باید دید که ما تا چه اندازه مسلم ها را یاری می رسانیم؟

امام جمعه دامنه افزود: روحانیون و مبغان وظیفه دارند در این ایام مردم و عزاداران را جرعه نوش معارف نهضت حسینی کنند.

وی با دعوت از مردم برای بهره مندی از مجالس ناب و بی ریا و نیز تقویت شور و شعور حسینی  خطاب به جوانان افزود:  حال که دوباره به ماه محرم وارد شدید و به این چراغ هدایت رسیدید آن را بردارید و در ظلمات دنیای امروز را بیفتید و در شرایط کنونی درجا نزنید و راه هدایت را تشخیص دهید.

امام جمعه دامنه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: این تقارن مبارکی است که نشان داد علی اکبرهای ایران با الگو گیری از قیام عاشورا در برابر ظلم ایستادند.

وی در خصوص اظهارات اخیر ترامپ گفت: این سخنان ادبیات سخیفی بود که ذات پلید شمر و یزید های زمان را نشان داد و برخی ساده لوحان و غربگرایان بیچاره را رسوا نمود.

صابری با اشاره به واکنش قاطع رئیس جمهور کشورمان نسبت به اظهارات ترامپ گفت: ایشان در زمان انتخابات معتقد بود که برخی زبان مذاکره با دنیا را بلد نیستند اما امروز با همان ادبیات دندانشکن پاسخ یاوه گویی آمریکا را می دهند و این یعنی دیر به حقیقت رسیدیم.

وی ادامه داد: این وقفه ای که در صنعت هسته ای کشور به دلیل ساده لوحی برخی مسئولان ایجاد شد با خروج آمریکا از برجام با هزینه هایی همراه است حتی اگر اروپایی ها همراهی کنند.

امام جمعه دامنه با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس بر لزوم توجه به مباحث تربیتی و پررشی تاکید کرد و افزود: خانواده ها و معلمان اگر در امر تزکیه و پرورش مذهبی دانش آموزان کمتر از حوزه آموزشی وقت بگذارند بدانند به طور یقین در امور آموزشی هم  به اهداف مد نظر نخواهید رسید.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر  گفت: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ ترین فریضه ای است که امام حسین (ع) برای زنده نگه داتشن آن قیام کرد.

کد خبر 320335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.