تفویض اختیار ۳۰ درصد از حوزه مدیریت کشور به زنان/حضور زنان به سلامت نظام اداری منجر می‌شود

شهرضا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۳۰ درصد از پست‌های مدیریت کشور به زنان واگذار خواهد شد، حضور بانوان بر اساس اصل شایسته سلاری در این پست‌ها، منجر به سلامت نظام اداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا منطقه اصفهان در شهرضا، معصومه ابتکار در همایش خانواده و توسعه پایدار که محل سالن اجتماعات شهرداری شهرضا برگزار شد، با اشاره به آغاز فصل بازگشایی مدارس، عنوان کرد: نظام اموزشی کشور باید در درجه نخست، انسانهایی با کمال و آراسته به اخلاق حسنه را تربیت کند.

وی ادامه داد: اول مهرماه نماد فرهنگ و آموزش و اعتلای جامعه ایرانی است، کشور باید در شاخص‌های مختلف آموزشی به ویژه در حوزه بانوان توسعه یابد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: کاهش امار بیسوادی و افزایش مادرک دانشگاهی در دوران بعد از انقلاب اسلامی در میان جامعه زنان کشور بیشتر بوده که نشان از موقعیت مناسبی است که برای انها فراهم شده و نیز حکایت از عظم راسخ آنها دارد.

ابتکار تدکید کرد: باید از بانوان توانمند در کشور بیشتر استفاده شود، ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی کشور تا پایان دولت دوازدهم در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت و بند هم شخصا این مسئله را به استانداران ابلاغ می‌کنم و گزارش ان را مطالبه خواهم کرد.

وی اضافه کرد: استانداران و فرمانداران در هر استان وظیفه دارند زمینه مناسب را برای حضور بانوان در صحنه‌های مدیریتی کشور فراهم کنند زیرا لازم است نظام اداری کشور کارآمد و عاری از فساد باشد و حضور بانوان به این مسئله کمک خواهد کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه مناسب برای تأمین آرامش اعضای خانواده، گفت: اگر به دنبال برخورداری از اجتماعی سالم و عاری از تنشهای اجتماعی هستیم، باید سلامت خانواده را تأمین کنیم.

ابتکار اضافه کرد: اجرای صحیح اصول اقتصاد مقاومتی درگرو تأمین آرامش و سلامت خانواده است، این مسئله بارها از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: خانواده‌ای سالم است که محبت و شادی در آن وجود داشته باشد، بر اساس تعالیم قران کریم ایجاد آرامش در محیط خانواده سبب تأمین سلامت فرزندان و در نتیجه تربیت نسلی توانمند و قابل اتکا خواهد شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد، عنوان کرد: این سخنان در شأن ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

ابتکار گفت: ابرقدرتهای جهانی به سرگردگی امریکا در یک مذاکره هوشمندانه و مبتنی بر منطق در برابر مردم ایران تسلیم شدند، با این پیروزی که تحت عنوان برجام خوانده می‌شود قطعنامه‌ها و تحریمهایی که بی دلیل حضور ما را در جهان محدود می‌کرد، برداشته شد.

وی اظهار کرد: دوست یازدهم در شرایطی مسئول اداره امور کشور شد که سیلوها خالی و کشتیهای نفتکش توان خرج از کشور را نداشتند اما همه این موانع با گفتگو برداشته شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر ضرورت ترویج گفتمان ملی از دوران نهاد خانواده، گفت: خانواده در ایران همانند سایر مناطق کشور آسیب پذیر شده است اما بگیر و ببند و اعمال فشار بر جوانان راهکار مقابله با آسیبهای اجتماعی نیست بلکه باید این آسیبهای در فضایی آرام و با استفاده از نظام مشاوره، برطرف شود.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از ۴۰ سازمان مردم نهاد و خیریه در شهرستان شهرضا، عنوان کرد: سازمانهای مردم نهاد نماد فرهیختگی و بلوغ سیاسی – اجتماع و اندیشه متعالی مردم هستند.

وی تأکید کرد: لازم است نهادهایی مردمی با هدف صیانت از آب و خاک و ذخایر ملی که در ارتباط مستقیم با تمدن و حیات ما هستند تشکیل شود و بدون لکنت زبان و ترس، مسائل خود را با مسئولان مطرح کنند.

کد خبر 320325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.