عزت و اقتدار امروز ما برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: عزت واقتدار امروز ما برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری به خوبی سالهای قبل دوستی با آمریکا را تذکر دادند و فرمودند دستان آمریکا دستان آهنی زیر دستگش حریر و مخملی است.

وی افزود: ملت ایران ملت شجاع و با عزت است که با اقتدار و با حمایت ملت با بصیرت خود جواب  توطئه و اظهارات سخیف دشمنان را خواهند داد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: مسئولان امر مواضع خوبی در برابر این اظهارات از خود گرفتند اما ما خواستار جواب محکم به این یاوه گویی ها از سوی مسئولان هستیم.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امثال شهید حججی ها زیاد دارد که تربیت یافته فرهنگ عاشورا هستند و با جان دل از نظام اسلامی خود دفاع می کنند و دشمنان بدانند ملت شجاع ایران هر کسی را که بخواهد عزت واقتدار آنها را زیر سوال ببرد زیر پای خود له خواهد کرد و این موضوع را از بعد از انقلاب شکوهمند خود تا کنون بارهاو بارها اثبات کرده است.

باقریان اضافه کرد: سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا جز رسوای و نمایان کردن دست آهنین چیزی به همراه نداشته است این فرد با رفتار و سخنان خود اندک آبروی آمریکا را  در دنیا برده است.

وی عنوان کرد: کشوری که مهد حمایت از تروریست است و در سراسر دنیا جنایت می کند امروز مدعی حقوق بشر است، این چه حقوق بشری است که در میانمار نسل کشی می شود و کشورهای مدعی حتی اشاره ‌ی به آن نمی کنند.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: در سازمان ملل چه می شود که حرفی از این جنایات وحشیانه نمی زنند، کشورهای مدعی  همان کشورهای هستند که با دست خودشان تکفیری ها  جنایت کار را در سرتاسر دنیا راه انداختند تا دنیا را به آشوب بکشند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی ایران و عزت امروز ما برگرفته از فرهنگ غنی عا شورا است و باید توجه داشت عاشورا راه و روش عزت و دشمن شناسی را برای ما ترسیم کرده است مسیری که دشمنان را خوار وذلیل و نظام اسلامی را مقتدر کرده است.

باقریان اذعان کرد: دشمنان تلاش کردند با تمام توان خود عاشورا را از ما بگیرند اما عاشورا و حسینی بودن با خون وپوست مردم فهیم ایران گره خورده و هیچ قدرتی نمی تواند آن را از  مردم ما بگیرد.

وی متذکر شد: مردم ایران با لبیک  به ندای مولا و سالار خودشان حضرت ابا عبداله الحسین (ع)   در مسیر خود ثابت قدم  تا ظهور امام زمان عج باقی خواهند ماند و در این مسیر از هیچ تهدیدی هراس به خود راه نخواهند داد.

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: امربه معروف و نهی از منکر باید توسط همه احاد جامعه و مسئولان امر تقویت شود اگر امر به معروف ونهی از منکر در کشور با تمام قدرت وجود داشت خیلی از معضلات وآسیب‌های اجتماعی امروز وجود نداشت.

وی یاداور شد: امر به معروف و نهی از منکر آداب وشرایط خاص خودش را دارا است  که باید سرلوحه زندگی همه ما قرار گیرد.

باقریان تصریح کرد: سال تحصیلی جدید با حضور پر نشاط جوانان و نوجوانان عزیر آغاز  می شود باید  مربیان و دانش آموزان تمام تلاش خود را برای رشد علمی وفرهنگی کشور بردارند و مربیان در خصوص انتقال علم و دانش در کنار تربیت صحیح اسلامی پر تلاش باشند.

وی در پایان گفت: والدین نیز در کنار مدارس با همکاری وتعامل در تربیت صحیح و اصولی فرزندان خود تلاش کنند دشمنان به دنبال نفود  در بین جوانان ونوجوانان است هوشیار باشیم.

کد خبر 320321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.