۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا جاهلانه و غیرمنطقی بود/این اظهارات بدون پاسخ نمی‌ماند

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا در اجلاس سران کشورهای جهان در سازمان ملل متحد جاهلانه و غیرمنطقی بود، البته این اظهارات بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، عنوان کرد: عاشورا به ما درس مقاومت در راه رسیدن به اهداف الهی را داد.

وی با اشاره به بخشهایی از سخنان امام راحل (ره) درخصوص واقعه عاشورا، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی برگرفته از تعالیم عاشورایی بود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به نامگذاری هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: کسانی که در جامعه برای اقامه این فریضه الهی فعالیت می‌کنند نیز در راستای فرهنگ عاشورایی حرکت مرده و اقدامی حسینی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشکده علوم انتظامی، گفت: عرصه عمل نیروی انتظامی به وسعت کل جامعه است، عمل این نیرو در برابر همگان قرار دارد و از سوی مردم قضاوت می‌شود.

وی اظهار کرد: برقراری نظم و امنیت تنها با حضور پلیس ممکن است، همه مردم با دیدن نیروهای انتظامی در هر مکان، احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

امام جمعه شهرضا همچنین با محکومیت اظهارات ضدایرانی رییس جمهور آمریکا که اخیرا در سازمان ملل متحد بیان شد، عنوان کرد: مسئولان باید پاسخ بدعهدی آمریکا را بدهند، باید عزت و شرف ایران اسلامی به همگان ثابت شود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا در اجلاس سران کشورهای جهان در سازمان ملل متحد جاهلانه و غیرمنطقی بود، البته این اظهارات بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی تأکید کرد: در مکانی که باید از حقوق مظلومان جهان دفاع شود رییس جمهور یک کشور که کارنامه عملش به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است به خود اجازه می‌دهد سخنانی غیرواقع و زورگویانه مطرح کند.

امام جمعه شهرضا گفت: ترامپ از برجام به عنوان بدترین معاهده تاریخ این کشور یاد می‌کند در حالی که ۲ ساعت بعد اعضای گروه ۵ +۱ با تشکیل جلسه بر ضرورت حفظ این پیمان توافق کردند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین اظهارات نخست وزیر اسراییل در جمع سران کشورهای جهان را نشانه کینه توزی این کشور بر علیه مردم ایران دانست و افزود: این کشور به عنوان مهمترین عامل شرارت در منطقه همواره بر علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران دسیسه چینی می‌کند.

وی تصریح کرد: اسراییل از طرح تجزیه کشور عراق حمایت می‌کند تا کشور دیگری همانند خود در این منطقه از جهان هم ایجاد کند.

امام جمعه شهرضا، امریکا و اسراییل و بزرگترین و تنها دشمنان ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: مسئولان باید در داخل کشور اختلافات را کنار بگذارند و در مقابل این دشمنان قسم خورده ایستادگی کنند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: ما که نتوانستیم حجاب مردم را سروسامان دهیم، نتوانستیم به وضعیت جوانان رسیدگی کنیم، نتوانستیم مشکل بیکاری را حل کنیم، لااقل اختلافات را کنار بگذاریم.

وی اظهار کرد: مردم بیشترین ضرر را از اختلافات مسئولان متحمل می‌شوند پس باید تنها برای خدمت به آنها تلاش شود.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: هیئات مذهبی هم باید اختلافات احتمالی را کنار بگذارند و تنها برای رضای خدا عزاداری کنند، لازم است در هر هیئت یک روحانی مستقر و اقامه نماز جماعت مهمترین اولویت کاری عزاداران باشد.

کد خبر 320316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.