بغض آغوش ها برای دردانه رباب+تصاویر

فریدن - امروز آغوش ها برای دردانه رباب بغضی عظیم داشت و شانه ها همه گهواره شده بود تا گوش نیزه ها از لالایی پر شود..

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروزهمزمان با سراسر کشور در مساجد صاحب الزمان(عج) و امام حسین(ع)  شهر داران برگزار و یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع) طفل شیرخوار دشت کربلا گرامی داشته شد.

در این مراسم معنوی و حزن انگیز مادران با پوشاندن لباس های سبزرنگ و سربندهایی با عنوان "یا علی اصغر" و "یا سیدالشهدا" به کودکان خود، در مظلومیت طفل شیرخواره رباب اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی که با هدف تکریم کوچک ترین شهید کربلا به عنوان بزرگترین سند مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) برگزار شد، مادران دلسوخته طفلان خود را بر روی دست گرفته و لالایی گویان، با رباب همنوا شدند.

تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر(ع) را به طورنمادین در بین جمعیت به حرکت درآوردند.

امروز همزمان با اولین روز از محرم و در آستانه پاییز اندوهبار، فریدن شاهد حضور اطفال شیر خواری بود که به همراه مادران خود آمده بودند تا با شهدای کربلا تجدید میثاق کنند.

صدای گریه کودکان درمیان اشک ها و لالایی مادران  همراه با مداحی ذاکران اهل بیت صحنه هایی از ضجه  کودکان و مادران کربلا در ظهر عاشورا  را در ذهن ها تداعی  کرد.

مادران حاضر در این مراسم در حالی که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند، در غم و اندوه حضرت علی اصغر(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.

امروز آغوش ها برای دردانه رباب بغضی عظیم داشت و شانه ها همه گهواره شده بود تا گوش نیزه ها در دشت شرمگین نینوا از لالایی پر شود.

آئین شیرخوارگان حسینی هرساله در نخستین جمعه ماه محرم، با هدف رساندن پیام عظیم و بزرگ امام حسین(ع) به جهانیان، آشنایی آنان با نهضت عاشورا، تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.

گزارش: فاطمه زمانی

کد خبر 320314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.