ضرورت رعایت نکات ایمنی در عزاداری‌ها/مقدار برق مصرفی ایام محرم بدون تغییر است

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان با بیان اینکه از مسئولان هیئت‌ها انتظار داریم در جهت درخواست انشعاب برق از کارشناسان مشاوره بگیرند، گفت: به نسبتی که برق مصرفی بخش خانگی کاهش می‌یابد، برق مصرفی هیئت‌ها افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرسول رضیان با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مختلف با هیئت‌های مذهبی امیدواریم مراسم عزاداری امسال پر شور، ایمن و بدون حاشیه برگزار شود، اظهار داشت: در چند سال اخیر حادثه منجر به فوت نداشتیم و با اقدامات انجام شده و اطلاع رسانی در خصوص ایمن سازی هیئت‌ها و ... امیدواریم امسال نسبت به سال قبل، تعداد حوادث کمتری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دفتر ایمنی برق استان سه وظیفه دارد، تصریح کرد: حفظ جان پیمانکاران و پرسنل که در شبکه توزیع کار می‌کنند، از وظایف ما است، با اجرای دستورالعمل‌ها، دوره‌های آموزشی و بارزرسی‌هایی که انجام می‌دهیم روز به روز حوادث را کمتر می‌کنیم. هم‌چنین اصناف پر خطر مانند صنف داربست بندها، جوشکاران ساختمانی و آلماتور بندها در دسته‌بندی ما قرار دارند، با این اتحادیه‌ها در ارتباط و برای آنها کلاس برگزار می‌کنیم.

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان با بیان اینکه باید سطح فرهنگ جامعه افزایش یابد، ادامه داد: حفظ جان مردم و مشترکینی که ارتباط آنها با برق از طریق شبکه‌های برق معابر عمومی است، از اولویت‌های ما است.

وی با بیان اینکه دو دسته آگاهی داریم، افزود: دسته اول آگاهی بعد از کنترل‌ها است که مثلا مردم در منزل، سیستم ارت داشته باشند و وسایل استاندارد تهیه کنند. دسته دیگر اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه ارتباط مردم با شبکه‌های برق است. در ماه‌ محرم مردم در هیئت‌ها تجمع می‌کنند، که باید نکات ایمنی در استفاده از لوازم برقی و ... رعایت کنند.

رضیان اضافه کرد: چند سالی است از پرچم و علامت در دسته‌جات و هیئت‌ها استفاده می‌شود، که خطرات زیادی را به همراه دارد، زیرا متاسفانه برای نگهداشتن علم یا پرچم، آنها را به شبکه‌های برق وصل می‌کنند که در زمان بارندگی و ... منجر به وقوع حادثه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: لامپ‌های مورد استفاده در حسینیه‌ها باید استاندارد و در سطح باز نصب شود تا در صورت بروز حادثه برای مردم مشکل ایجاد نکند. در بحث محرم از سه ماه قبل شروع کردیم و الگوی سال‌های قبل را تکمیل‌تر کردیم و چندین جلسه با سازمان تبلیغات، مدیریت بحران استانداری، فرمانداری و آتش نشانی داشتیم و دستورالعمل‌های ایمنی برق بین هیئت‌ها توزیع شد و در صورت درخواست هیئتی از محل بازرسی و موارد غیر ایمنی برق رفع می‌شود.

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان افزود: از بازنشستگان اداره برق شد دعوت شد تا با هیئت‌ها همکاری کنند و نکات ایمنی و لازم را مطرح کنند و هم‌چنین 45 نفر از بازنشستگان به عنوان مروجان ایمنی آماده شروع همکاری با حسینیه‌ها و هیئت‌ها هستند.

وی افزود: خوشبختانه شش سال است که در ماه محرم کشته نداشتیم و همچنین چهار سال است که حادثه خاصی نداریم، البته ممکن است حوادثی اتفاق بیفتد که ما اطلاع نداشته باشیم، زیرا ما یا از مراکز قضایی مطلع می‌شویم یا زمانی که برق قطع شود.

رضیان با بیان اینکه مقدار برق مصرفی در ایام محرم بدون تغییر است، ادامه داد: به نسبتی که برق مصرفی بخش خانگی کاهش می‌یابد، برق مصرفی هیئت‌ها افزایش می‌یابد. قرار دادن کنتور موقت برای هیئت‌ها به منظور دریافت هزینه برای مقدار مصرف نیست، بلکه کنتور موقت سه فیوز دارد که در صورت مصرف اضافی یا اتصالی، به راحتی بتوان آن را قطع کرد. کنتور موقت به منظور قطع سریع فیوزها و ایمنی است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای هیئت‌های مذهبی از لحاظ زمان و هزینه واگذاری انشعاب موقت در نظر داریم، گفت: کمتر از 48 ساعت برق ایمن به این مراکز داده می‌شود، کارشناسان فنی از محل بازدید و امکان واگذاری انشعاب ایمن را بررسی می‌کنند. هزینه وصل برق موقت حدود 600 تا 700هزار تومان است، اما این کار با 100 هزار تومان برای هیئت‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 320312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.