بیرق علی‌اصغر بر پیشانی معصومیت شیرخوارگان حسینی

لنجان_همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم هم‌زمان با سراسر کشور در فولادشهر با حضور هزاران مادر و طفل شیرخوار حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم هم‌زمان با سراسر کشور در فولادشهر با حضور هزاران مادر و طفل شیرخوار حسینی برگزار شد.

حادثه کربلا، نماد ظلم اموی و مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است و در این واقعه اسفناک، مظلومیت کودکان کربلا، تصویری مجزا و غمناک ایجاد کرده است و بر همین اساس آئین شیرخوارگان حسینی هر سال در اولین جمعه ماه محرم با حضور مادران و طفل‌های شیرخواره آنان برگزار می‌شود تا واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی اصغر(ع) برای نسل جوان کشور تبیین شود و این سؤال کلیدی در ذهن ها ایجاد شود که شیر خواره‌ی مظلوم شش ماه‌ی حضرت سیدالشهدا(ع) به کدامین گناه کشته شد!؟ آن هم در شرایطی که امام حسین(ع) با لباس غیر رزم از سپاه باطل، برای طفل شیرخواره خود  طلب جرعه‌ای آب کرد.

وارد مصلی فولادشهر که می‌شوی شور و حرارتی خاص را می‌توانی ببینی ... بیرون درب چه بسیار مادرانی هستند که در صف تحویل گرفتن پیشانی‌بندهای یا علی‌اصغر(ع) ایستاده‌اند گوشه‌ای دیگر مادرانی هستند که در حال مرتب کردن لباس زیبای کودکانشانند کودکانی که امروز بر سردست بلند می‌شوند تا عشق را یادآوری کنند. کمی جلوتر زنانی هستند که برای ساکت کردن کودک گریانشان آن‌ها را به بازی گرفته‌اند اما دل‌ها همه خبر از رویدادی می‌دهد که چند دقیقه دیگر آغاز می‌شود.

صدای سوت بلندگو اولین کلام را جاری می‌سازد تلاوت قرآن کریم بر هیاهوی سالن حاکم می‌شود کمی سکوت و نوای نورانی وحی... همه آمده‌اند با کودکانشان با یک هدف... تا بگویند جانم فدای شیرخواره امام حسین(ع) صداها به‌سختی شنیده می‌شود اما نگاه‌ها گویا است پیش از روضه علی‌اصغر(ع) می‌توان با چند مادر هم‌کلام شد یکی از عشقش به اباعبدالله می گوید و یکی از حاجاتش و دیگری از تجارب حضورش در سال‌های پیش اما هرکدام از این‌ها یک‌سخن مشترک دارند ... بِایّ ذَنباٍ قُتلَت ...

امروز مادران به همراه کودکان شیرخوار آمده‌اند تا با سوگواری خود اندکی اندوه از دل رباب و اباعبدالله الحسین(ع) را تسکین دهند؛ مصلی فولادشهر مملو از مادرانی است که کودکان خویش را به یاد طفل شیرخوار رباب سپید و سبزپوش کرده‌اند تا از همان دوران طفولیت، محبت مادر و فرزندی را از نوع رباب و علی‌اصغر(ع) بیاموزند.

اگرچه کوچک‌ترین شهید کربلا بر روی دستان پدر براثر اصابت تیر جفای حرمله غرق در خون شد اما بعد از صدها سال هنوز قلب‌های شیعه داغ‌دار مظلومیتش است؛ شور و غوغای حسینی شیعیان هرساله در عزای طفل شیرخوار رباب وصف‌نشدنی است میلیون‌ها عاشق و دلباخته در این روز فرزندان کوچک خود را در آغوش گرفته و در سوگ و ماتم حضرت علی‌اصغر(ع) ناله سر می‌دهند.مادرانی آمده‌اند تا هم‌نوا با رباب در صحرای کربلا، طفلان شیرخوار را به یاد علی‌اصغر شش‌ماهه بر روی دست بگیرند و با اشک‌های مادرانه خود با غم رباب در فراق طفل شش‌ماهه‌اش همدردی کنند. آخر به کدامین گناه حرمله گلوی کوچکت را با تیر سه شعبه شکافت و به‌جای سیراب کردنت با آب، لب‌های کوچک و نازت که در جست‌وجوی جرعه‌ای آب بود با خون سیراب کرد؛ آری امروز تشنگی طفل خردسال رباب است که جان‌ها را می‌سوزاند و آب فرات هنوز هم شرمنده ارباب حسین(ع) است.

مادران دلسوخته فولادشهری شیرخوارگان خود را با تن پوش های سبز و سفید و سربندهای یا علی اصغر (ع) و ...که یادآور وقایع سرخ دشت نینوا بود همایش شیرخوارگان حسینی آورده بودند تا به یاد شهید شش ماهه سرزمین نینوا و مظلومیت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و خاندان پیامبر، سوگواری کرده و با نوای لالایی خود با رباب همنوا شوند. مداحان حسینی با نوحه و روضه خوانی به فضای برگزاری همایش آنچنان حال و هوایی بخشیدند که بسیاری از مادران و زنان با اشک چشم با مولایشان صاحب الزمان دردو دل می کردند. لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش رباب و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد همگان آورده بود، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد آن لحظاتی که رباب قنداقه علی اصغرش را بسته بود، نگاهش می کرد و زمزمه اش زیر لب پر از حرف های مادرانه بود...

صدای بیقراریهای علی اصغر و بیتابی او برای آب در گوش همسالانش خوانده می‌شود، مادران حاضر در مراسم نیز با صدای لالاییهای خود گریه‌های کودکان خود را آرام می‌کردند.مادران خود را جای رباب گذاشتهاند، آری داغ این مادر سخت است، هر کدام به یاد رباب کودکان خود را روی دست گرفته و صدای علی اصغر لا لا سر می‌دهند، شاید می‌خواهند به رباب بگویند اگر در کربلا نبودیم، امروز کودکان خود را به یاد اصغرت کفن پوش کرده‌ایم. در گوشه ای دیگر مادری نازدانه خود را روی دست بالاگرفته با عجزولابه از حضرت رباب (س) می‌خواهد که به‌حق آبروی فرزندش او را شفا دهد، مگر می‌شود که حضرت رباب (س)، حضرت علی‌اصغر (ع) و آقا امام حسین (ع) این عجزولابه‌ها را بشنوند و کاری نکنند. محال است. امروز اینجا صحبت از دست‌های کوچکی است که قرار است گره‌های بزرگی را باز کنند، اینجا بچه‌ها شفاعت بزرگ‌ترها را می‌کنند و مادران، فرزندان خود را واسطه کرده‌اند تا حضرت رباب (س) نیم‌نگاهی به آنان بیندازد. گهواره خالی علی‌اصغر (ع) به‌صورت نمادین و نوای «لالا لالا بخواب ای امیدم» و «لالا لالا اصغر بخواب گل مادر» در مصلای فولادشهر طنین‌انداز شده است.

آری امروز مادران فولادشهری نیز همانند تمام مادران مسلمان جهان آمدند تا بگویند هر صحنه از کربلا و هر شخصیت از عاشورا الگویی برای مسلمانان است تا با اقتدا به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) تنها امر پرودگار را بر دیده نهاده و در راه دفاع از حریمِ ولایت با بصیرت بی نظیرِ مادرانه، پیشانی بند سرخ وسبز شهادت را با دستان خویش بر پیشانی فرزندان خود گره خواهند زد.

امروز مادران فولادشهری در این گردهمایی معنوی با بلند کردن نوزادانشان برروی دست معنای عمیق شهادت دردانه شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) را در راه حفظ دین و اتمام حجت با عهدشکنان سپاه کفر متجلی ساخته و فرزندان خود را فدائیان علی اصغر امام حسین(ع) و سربازان کوچک ولایت معرفی کردند چراکه معرفی حضرت علی اصغر(ع) به جهان سند بی‌گناهی امام حسین(ع) است و هدف مادران فولادشهری همراه با نوزادان‌شان در این مراسم آگاهی‌بخشی به جهان در این زمینه بود.

کد خبر 320305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.