نوای«لالایی» درآسمان لنجان پیچید/همدردی مادران لنجانی با غم رباب(س)

لنجان_امروز صدای گریه هزاران کودک و «لالایی» مادران عزادار در سوگواره شیرخوارگان حسنی در فضای عطرآگین مصلی بزرگ حضرت ولی عصر(عج) زرین شهر پیچید و مادران عهد بستند که فرزندان عاشورایی شان را نذر قیام مسیح حسین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امروز صدای گریه هزاران کودک و «لالایی» مادران عزادار در سوگواره شیرخوارگان حسنی در فضای عطرآگین مصلی بزرگ حضرت ولی عصر(عج) زرین شهر پیچید و مادران عهد بستند که فرزندان عاشورایی شان را نذر قیام مسیح حسین کنند.

آری امروزهمزمان با اولین جمعه ماه محرم الحرام و همگام با سراسر کشور، مادران لنجانی زمزمه «علی لای لای» رباب سرداده و به همراه شیرخوار خود همنوای شیرخوار شش ماهه دشت کربلا شدند. آخر شش ماه رباب لبهایش از تشنگی خشک شده بود، دهان کوچکش نیمه باز بود و دیگر حتی نای گریه هم نداشت، سه روز بود که علی اصغر آبی نخوره بود، با دستان کوچکش مدام به سینه مادرش رباب (س) چنگ می انداخت تا شاید قطره آبی به او برسد، مادر تاب نگاه کردن به چشمان معصوم علی را نداشت و دردلش خدا خدا میکرد که جرعه ای آب برای علی اصغرش بیاورند.

امروز مادران لنجانی، نوزادانشان را با غمی به بزرگی اندوه رباب در آغوش گرفته بودند و اشک ریخته و ناله سر می دادند و پیمان بستند که  به حق خون شیرخوار کربلا فرزندشان را تنها با «لالایی علی اصغر» بخوابانند اوقتی به اطراف نگاه می کردی انگار امروز سرزمین کربلا و روزعاشور بود. علی اکبر (ع) شهید شده بو دیگر حسین (ع) کسی را نداشت، ناگهان از خیمه ها صدایی بلند شد، امام حسین (ع) آمد و فرمود شما را چه شده؟ گفتند این طفل شیرخوار، سه‌روز است آب نخورده است.

امام حسین (ع) علی اصغر را در آغوش گرفت و بردست بلند کرد و گفت پروردگارا تو می دانی غیر از این کودک کسی را ندارم و این طفل شیرخوار از شدت عطش بر خود می‌پیچد، آنگاه به طرف لشکر دشمن رفت و برای علی اصغر آب طلب کرد اما هنوز سخن امام تمام نشده بود که تیر سه شعبه‌  حرمله بر گلوی نازک علی‌اصغر(ع) نشست. آری همه قصه او را شنیده ایم اما امروز این داستان زمزمه ای بود در گوش کودکان عاشورایی تا بدانند که داستان این ناله ها، سوزها و آه ها چیست؟

وقتی به ناله های مادران گوش فرا می دادی، انگار بغض گلویشان را می فشرد و فرزند خود را به یاد علی اصغر حسین (ع) سقا پوش کرده بودند و به یاد شش ماهه حسین(ع) روی دستانشان بلند کرده بودند به یاد آن لحظه ای که تیر بر گلوی علی اصغر نشست و همچون ماهی در خون به خود می‌غلتید. امام حسین(ع) دست بر زیر گلوی علی‌اصغر(ع) کشید و خون او را بر جامه‌ خود مالید و به آسمان پاشید و فرمود خدایا شاهد باش، این قوم بر ذریه‌ پیغمبرت(ص) رحم نکردند.

علی اصغر با اهداء خون خود در راه اسلام سیراب شد، اما هنوز عطش و شهادت کودک شش‌ماهه رباب دل تمام مادران را به درد می‌آورد و در حالی‌که نوزادان خود را روی دست گرفته‌اند اشک ماتم می‌ریزند و ندای لبیک یا حسین مادران صحنه‌ای پر از عشق و معنویت را ایجاد کرده است چراکه طفل شش ماهه حسین(ع) مظلومانه با لبهای تشنه شهید شد و تا ابدیت این غم هرگز از ذهن و جان شیعیان حسینی پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام داود صائبی در حاشیه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان لنجان اظهار کرد: حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت ایشان سند سبوعیت و قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است از این رو باید گفت مطالعه دقیق تک تک شخصیت های دخیل دراین حماسه بزرگ اسلامی و سرمشق قرار دادن آن در زندگی مسلمانان می تواند ما را برای مبارزه با جباران آماده سازد.


وی افزود: باید توجه داشت مصیبت شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) بزرگ‌ترین مصیبت واقعه عاشوراس تو باید گفت  رمز ماندگاری واقعه خونین عاشورا خون مطهر امام حسین (ع) و طفل شیرخوارشان حضرت علی اصغر(ع) است از این رو حماسه کربلا نقطه عطفی در تاریخ اسلام به شمار می آید که باید همواره بزرگ داشته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان افزود: حضرت علی‌اصغر (ع) به ‌خاطر شرایط سنی عملا نقشی در قیام امام حسین (ع) نداشتند، اما از نظر روحی، روانی و عاطفی در این قیام نقش بسزایی داشتند، چراکه با شهادتشان همه جهانیان فهمیدند که دشمن بسیار پست است و حتی به طفل شیرخواره هم رحم نکرده است از این رو رسالت همایش شیرخوارگان حسینی اشاعه فرهنگ حق و حق‌طلبی در جهان است و نقطه تمایز و آشکار شدن حق در دنیا تنها با پرداختن به واقعه کربلا مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت فلسفه همایش «شیرخوارگان حسینی» تهییج عواطف در بستر عقلانیت است و همایش شیرخوارگان وظیفه ای همچون تبیین شعائر حسینی و ارزش‌های نهضت امام حسین(ع)، رساندن پیام مظلومیت آن حضرت و طفل شیرخوارش حضرت علی اصغر(ع)، ایجاد سؤال نسبت به هویت وجودی عاشورا و اسرار آن با محوریت خردسال‌ترین شهید کربلا، حساس کردن و تهییج عواطف و غیرت شیعی و دینی، در راستای تبیین پایگاه حماسی و عقلانی قیام حسینی و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و ستم و تربیت نسل منتظر ظهور منجی عالم بشریت‌(عج) را بر عهده دارد.

صائبی عنوان کرد: حضرت علی‌اصغر(ع) زنده کننده یاد کربلاست و هجمه رسانه‌های صهیونیستی به اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی مؤید این مطلب است و آن‌ها بارها مخالفت خود را با برپایی این محفل ابراز کرده‌اند چراکه کشته شدن طفل شیرخواره در جریان جنگ نابرابر، خود بازگوکننده چهره پلید جریان باطل است و رژیم صهیونیستی خود رژیمی کودک کش به شمار می آید.

وی با اشاره به سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند سربازان من در گهواره ها خفته‌اند، یاداور شد: دشمنان ایران اسلامی از سربازان در قنداق امام خمینی(ره) درسی فراموش نشدنی گرفتند چراکه هیچ کس فکر نمی کسی فکر نمی کرد که همان سربازهای قنداقه ای سال چهل و دو٬ هشت سال تمام در مقابل تمام دنیای استکبار و امکانات آنها بایستند و از این جهت استکبارجهانی امروز نیز از تربیت شدن شیرخوارگان حسینی در میهن اسلامی وحشت دارد.

کد خبر 320302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.