اصفهان، به سوگ شهید شش ماهه نشست...

همایش جهانی «شیرخوارگان حسینی» صبح امروز در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، هرسال با فرارسیدن ماه محرم الحرام، سرتاسر کشور ایران اسلامی مهیای برگزاری مراسم های عزاداری شده و ویژه برنامه های مختلفی را همسو و هم جهت با رویدادهای واقعه عاشورا برگزار می کنند.

از جمله مهم ترین این برنامه ها که چندین سال است در سرتاسر جهان ازسوی شیعیان دل سوخته و محبّ اهل بیت(ع) برگزار می شود، همایش «شیرخوارگان حسینی» است. این همایش بزرگ به مناسبت گرامیداشت فرزند خردسال حضرت سیدالشهدا(ع) که در سن شش ماهگی در دستان مبارک حضرت امام حسین(ع) به وسیله تیر سه شعبه سپاهیان یزید به شهادت رسید، برگزار می شود.

در این برنامه مادران فرزندان خردسال خود را با سربندهای کوچک و رنگین ملبس کرده و بر سر دست می گیرند و به طفل شش ماهه حضرت اباعبدلله الحسین(ع) توسل می جویند.

برگزاری همایش در بیش از ۱۰ نقطه شهر

همایش شیرخوارگان حسینی امروز روز نخست ماه محرم، در بیش از 10 نقطه شهر اصفهان برگزار شد.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، موسسه معرفت، آستان مقدس امامزاده ابراهیم، موسسه حب الائمه، مجتمع مهدیه اصفهان، مسجد محمدیه اصفهان، حرم زینبیه(س)، امامزاده سلطان سیدعلی نایین، مجمع محبین امام جواد(ع) و کانون مسجد صاحب الزمان از جمله مکان هایی بودند که از صبح امروز میزبان خیل عظیم جمعیت مردم متدین اصفهان بودند که هریک با سخنرانی کارشناسان مذهبی برجسته و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود./

کد خبر 320293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.