آغاز همزمان ۲۰ طرح مرمتی در بناهای تاریخی غرب استان اصفهان

مدیر میراث فرهنگی شهرستان چادگان از آغاز همزمان ۲۰ طرح مرمت آثار تاریخی در بناهای تاریخی شهرستان چادگان در غرب استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ادارۀ کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ نورالله عبدالهی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به برنامه ریزهای به عمل آمده و تخصیص اعتبارات عمرانی از سوی ادارۀ کل میراث فرهنگی استان، هم اینک ادارۀ میراث فرهنگی شهرستان چادگان ۲۰ طرح مرمتی در سطح شهرستان چادگان آغار کرده است.

او افزود: این طرح ها شامل مرمت بناهای شاخصی همچون: خانۀ معظم الملک، حمام تاریخی روستای اورگان، سه مسجد تاریخی در روستاهای اورگان، مساجد تاریخی روستاهای چهل چشمه و علی آباد، حمام و برج روستای مشهد کاوه و حمام تاریخی در روستای گشنیزجان، دستکدهای عباسقلیخان و سلطان و مکتب خانه و حمام نادری در شهر چادگان است.

مدیر میراث فرهنگی چادگان به سایر طرح های مرمتی این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: از جمله طرح های مرمتی این ادارۀ کل در نیمۀ اول سال ۱۳۹۶ مقبرۀ منسوب به کاوه آهنگر قهرمان اسطوره ایی شاهنامه است که در روستای مشهد کاوه قرار دارد و از طرح های ارزشمند مرمتی در این شهرستان بوده که هم اینک به پایان رسیده است.

او همچنین گفت: یکی دیگر از طرح های مرمتی شاخص در شهرستان، مرمت پل تاریخی اورگان می باشد که به عنوان اولین پل تاریخی مبدا زاینده رود شناخته شده و جشن ثبت ملی و پایان عملیات مرمت آن در اواسط شهریور ماه سال جاری با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان و مسولین شهرستان صورت گرفت.

عبدالهی در پایان اضافه کرد: عملیات های مرمتی بناهای تاریخی شهرستان چادگان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری صورت می پذیرد./

کد خبر 320280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.