نطق ترامپ، ابلهانه، سراسر دروغ و با ادبیات «گانگستری» و «کابویی» بود

لنجان_امام جمعه شهر زاینده رود گفت: نطق ابلهانه، بسیار زشت و سخیف و سراسر دروغ محض، رئیس جمهور آمریکا، با ادبیات گانگستری و کابویی، در توهین به ملت شریف ایران، دلیل عصبانیت، آشفتگیِ و درماندگی سرکرده سبک مغز و بی عقل آمریکا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود با اشاره به  سخنان سخیف و بی مغز رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: چه خوب بود رییس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در سازمان ملل، به نمایندگی از ملت بزرگ و شریف ایران، پاسخ منطقی تر و دندان شکن تری به گستاخی و اهانت رئیس جمهور آمریکا می داد.

وی افزود: نطق ابلهانه، بسیار زشت و سخیف و سراسر دروغ محض، رئیس جمهور آمریکا، با ادبیات گانگستری و کابویی، در توهین به ملت شریف ایران، دلیل  عصبانیت، آشفتگیِ و درماندگی سرکرده سبک مغز و بی عقل آمریکا است.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: نطق ابلهانه، بسیار زشت و سخیف رییس جمهور امریکا حکایت از حقانیت ملتی دارد که رهبرش آن را شیطان بزرگ نامید و فرمود آمریکا دشمن شماره یک بشریت است، آمریکا این تروریست بالذات دولتی، با ادعای دفاع از حقوق بشر، سراسر جهان را به آتش کشیده است و  ملت شریف و صلح جوی ایران که لنگرگاه امنیت در منطقه است را تروریست می خواند و چه هوشمندانه و بجا و دقیق امام بزرگوارمان در ۴۰ سال پیش فرمود هرچه فریاد دارید، سر آمریکا بکشی

د.وی در ادامه با اشاره به  را رسیدن ماه محرم گفت: در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان

همه عزاداران باید با برگزاری شایسته و رعایت حدود و ثغور عزاداری به عزاداری بپردازند و با توجه به شرائط عزاداری و حفاظت مجالس عزاداری از آفت ها و آسیب ها جلو گیری کنند.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: همگان توجه داشته باشند که در اقامه نماز عید سعید فطر، در اجرای دعای روح بخش عرفه و در برنامه ریزی دهه اول محرم، شایسته عمل نشد، در این میان اقامه نماز عید سعید قربان شایسته تر از بقیه انجام شد که با مشکلات و مخالفت هائی روبرو بود، بنابر این لازم است در مراسم پیش رو یعنی تاسوعا و عاشورا، بهتر و شایسته تر عمل شود.

وی اضافه کرد: دست اندرکاران، برای تاسوعا و عاشورا معقول و شایسته برنامه ریزی کنند و در این شرائط خطیر لیاقت خود را در خدمت به اسلام نشان دهند

امام جمعه شهر زاینده رود عنوان کرد: عاشورا دارای دو بُعد و دو جنبه است، بُعد مظلومیت و بُعد حماسه از این رو در عزاداری باید به دو بعد مظلومیت و حماسه عاشورا توجه شود، خاصه جنبه حماسی عاشورا که بزرگ قهرمان آن سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین عَلَیْهِ‌السَّلام است.

وی بیان کرد: بُعد حماسی نیز باید در تمام مراسم پر رنگ‌تر و نمایان‌تر باشد و شکل، صحنه، آزین بندی دعوت عزاداران، سخنران، مرثیه خوان، سینه زن، زنجیر زن، پذیرائی، راه‌اندازی دستجات، استفاده از مکان، زمان، تمثال و آلات سوگواری خطیب، مادح، ذاکر، خادم خیِّر محتوا، اشعار و ... باید حماسی باشد.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: عزادار حسینی باید به عنوان یک انقلابی و مجاهد با شور، نشاط و احساس مسئولیت حماسه بیافریند از این رو توجه به عزت‌مندی و سازش ناپذیری رهبری قیام و تمام حرکات و سکنات، تمام سخنان و خطابه‌ها حکایت از عزت و شرافت، کرامت و عظمت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین عَلَیْهِ‌السَّلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز فصل برداشت شلتوک برنج و پرداخت زکات آن است، یادآور شد: زکات، واجبِ فراموش شده ای است که در قرآن و روایات، همپای نماز معرفی شده است و باید توجه داشت زکات مایه ی برکت روزی، آرامش جان، پاکی دل، بهترین نسخه فقرزدایی و مانع مرگ های ناگهانی است.

امام جمعه شهر زاینده رود اذعان کرد: هرکس دنبال دعای خیر پیامبر(ص) در رابطه خود و خانواده خود است به پرداخت زکات مستحبی قیام کند خُذ مِن أَموالِهِم صَدَقَةً تُطَهِّرُهُم وَتُزَکّیهِم بِها وَصَلِّ عَلَیهِمۖ إِنَّ صَلاتَکَ سَکَنٌ لَهُمۗ وَاللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ، چراکه با پرداخت زکات نیازی به جشن عاطفه ها نبوده، با پرداخت زکات نیازی جمع آوری صدقه برای مستمندان نیست و، با پرداخت زکات نیازی به منت گلریزان برای آزادی زندانیان وجود ندارد.

وی متذکر شد: شهر زاینده رود با ۳ هزار جریب زمین کشاورزی، بیشترین مساحت را زیر کشت برنج در استان اصفهان دارد و با یک حساب سر انگشتی سهم زکات آن ۲۵ تن شلتوک به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان است.

صفرزاده تهرانی تاکید کرد: بیائیم با یک نگاه به شرق اصفهان که زمین به خاطر بی آبی، از روئیدن علف هرز هم دریغ می کند، نعمت آب را قدر بدانیم و با دادن زکات برنج، شکر این نعمت ارزشمند را بگذاریم، تا با بی آبی در این منطقه مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: توصیه می شود زکات برنج تحویل دفتر امام جمعه شود تا نظام مند و با نظارت امام جمعه، مصرف نیازمندان شهر زاینده رود شود و باید توجه داشت زکات مستحبی در هر ۸۵۰ کیلو شلتوک ۸۵ کیلو یعنی یک دهم آن، سهم زکات است.

کد خبر 320270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.