مبلغان مذهبی از فرصت محرم استفاده کنند/بیان احادیث نیازمند آگاهی از دانشهای مختلف است

شهرضا - عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان اصفهان گفت: مبلغان مذهبی از فرصت ایام محرم برای نشر تعالیم دینی بیشتر استفاده کنند، بیان احادیث اهل بیت(ع) نیازمند برخورداری از دانشهای مختلف است که محل فراگیری آنها حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد در مراسم طلایه داران تبلیغ که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره (س) شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: اسلام وامدار سید الشهداء(ع) و کار جاودانه آن حضرت در حفظ دین است، امام حسین(ع) با بصیرت مثال زدنی فساد حکومت یزید را متوجه شدد و بر علیه او قیام کردد.

وی گفت: اصلی‌ترین مبانی اعتقادی تشیع در عاشورا، غدیر و فرهنگ والای مهدویت خلاصه شده است، پس باید از این معارف در هر زمانی نگهبانی شود.

عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان اصفهان، روحانیان را مرزبانان عقیدتی جامعه برشمرد و تصریح کرد: مبلغان مذهبی از فرصت ایام محرم برای نشر تعالیم دینی بیشتر استفاده کنند، بیان احادیث اهل بیت(ع) نیازمند برخورداری از دانشهای مختلف است که محل فراگیری آنها حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام حسینی‌نژاد اضافه کرد: هر فردی حق ندارد در محافل مختلف احادیث اهل بیت(ع) را خوانده و تفسیر کند، این کار مهارت ویژه‌ای نیاز دارد که پس از سالها رنج و تلاش در حوزه‌های علمیه به دست می‌آید.

وی با تأکید بر لزوم احیای طرح «تمرین منبر» در حوزه‌های علمیه، گفت: طلاب حوزه باید در دوران تحصیل بدانند علوم مختلف را برای چه می‌خوانند و جایگاه آنها در نظام ترویج احکام چگونه است.

عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در عصر حاضر همه افراد ایمان خود را مدیون امام راحل(ره) و اقدام ماندگار ایشان هستند چون قیام ایشان نیز برگرفته از تعالیم عاشورایی بود.

حجت الاسلام حسینی‌نژاد گفت: اگر مجاهدت امام(ره) و شهدا نبود تنها نامی از اسلام باقی می‌ماند و اصول آن از بین می‌رفت.

وی همچنین حوزه تبلیغ را بالاترین امکان موجود در راه نشر تعالیم اسلام دانست و افزود: هیچ کاری بهتر از هدایت افراد به سوی خداوند نیست.

عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان استان اصفهان اضافه کرد: در حکومت اسلامی هرکس وظیفه خود را انجام دهد قطعاً کاری خدایی انجام داده است اما تبلیغ دین و مجاهدت در راه نشر تعالیم اسلامی بهترین کارها است.

حجت الاسلام حسینی نژاد، پاسخگویی به شبهات را یکی از مهمترین نیازهای دینی برشمرد و اظهار کرد: سیره عالمان برجسته در جهان اسلام بر این روش بوده که از ترویج هرگونه شبهه‌ای در جامعه پیشگیری می‌کردند، این یک روش متعالی است که باید حفظ شود.

کد خبر 320264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.