خون شهدای دفاع مقدس مکتب مقاومت را در جهان اسلام ترسیم کرد

لنجان_جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس جایگاه خود را در دفاع از ارزشها و مقابله با ترفندهای دشمنان با قطب نمای بصیرت نشان می دادند و شاگردان مکتب دفاع مقدس در سراسر جهان برابر آمریکا و اسرائیل پیروزمندانه ایستادگی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سردار اسماعیل قاآنی در گردهمایی بزرگ رزمندگان شهرستان لنجان دفاع مقدس را با تمام جنگ‌های دنیا متفاوت دانست و اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس جایگاه خود را در دفاع از ارزشها و مقابله با ترفندهای دشمنان با قطب نمای بصیرت نشان می دادند و باید توجه داشت انسان برای آنکه به بیراهه نرود باید جهت یابی شاخص و مستحکمی داشته باشد که مهمترین آن بصیرت است در غیر این صورت با غبار آلودن فضا راه خود را گم می کند.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس خیلی چیزها به دست آوردیم و این جنگ برای ما عظمت فراوانی داشته است و در حقیقت یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس ما برای بزرگ شدن یک ملت در طول تاریخ کافی بوده است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: رزمندگان اسلام همواره برای حضور در جبهه های حق علیه باطل با شوق‌وذوق به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شتافتند و پدران و مادران با قلبی مملو از عشق به اسلام ناب محمدی صبح در تشییع شهدا شرکت می‌کردند و عصر فرزند مشتقاق خود را برای عزیمت به خط مقدم بدرقه می‌کردند.

وی ادامه داد: با همه عظمتی که این جنگ داشت بالاترین دستاورد آن انسان‌سازی بود؛ قدرت انسان‌سازی جنگ ما از هر مکتب، دانشگاه و کلاس انسان‌سازی بالاتر بود، به‌عبارت بهتر دوران دفاع مقدس و جنگ ما اگرچه ماهیتی نظامی داشت ولی بالاترین دستاورد آن انسان‌سازی بود و در حقیقت این انسان‌سازی محصول فرهنگی جنگ ما بود.

سردار قاآنی با اشاره به حال و هوای رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس وقتی به سراغ رزمندگان می‌رفتیم و علت حضورشان را جویا می‌شدیم تنها یک پاسخ می‌شنیدیم و آن‌هم لبیک به منویات امام راحل و انجام تکلیف شرعی در دفاع از میهن اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس بهانه ایست تا رشادت های دوران ایستادگی را مرور کنیم گفت: فلسفه جنگ برای مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان نظام با رشادت ایستادگی کردند و پیروز شدند و با پایان یافتن جنگ حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، شروع یک فرهنگ عظیم به تمامی ملتها و جهان  کلید خورد و امروز اقتدار جمهوری اسلامی در تمام جهان نمایان است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پایان دفاع مقدس را آغاز صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای دنیا دانست و عنوان کرد: امروز اگر در سراسر جهان ملتهایی را می بینید که با دست خالی در برابر آمریکا و اسرائیل می ایستند و پیروز می شوند بدانید آنها کسانی هستند که شاگردی مکتب دفاع  مقدس را کردند.

 وی بیان کرد: امروز وقتی بحث قدرت جمهوری اسلامی به میان می‌آید یک بُعد اساسی قدرت در همین سرزمین‌هایی است که ما در حال دفاع از دیگران هستیم؛ اما تولید قدرتی که برای این نظام می‌شود به‌مراتب بالاتر از هر هزینه‌ای است که ما قصد داشتیم انجام بدهیم.

سردار قاآنی متذکر شد: جوانان ما وقتی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند پس از مدتی به خاطر حال و هوای معنوی و پرنشاط آنجا دارای برخی از فضیل های اخلاقی می‌شدند. و باید گفت محدودیت‌های دفاع مقدس فرصتی خوبی برای خودباوری نیروها به وجود آورد و باید گفت در سایه تمام محدودیت‌ها دستاوردهای بزرگی نصیب ایران اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز به روز رو به جلو حرکت می‌کند و ما در این راه به‌پرچمداری رهبری و به‌نورانیت ولایت، سربازان این نظام هستیم و این نورانیت ولایت و تدابیر فرمانده کل قوا است که این نظام میان این درگیری‌ها با صلابت، اقتدار و تدبیر حکیمانه رو به جلو حرکت می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اذعان کرد: امروز شاهد هستیم که در جای‌جای دنیا انسان‌های آزاده با تاسی از انقلاب اسلامی و با دست‌های خالی به مقابله با استکبار برخاسته اند و شاگردان مکتب دفاع مقدس در سراسر جهان برابر آمریکا و اسراییل پیروزمندانه ایستادگی می کنند.

سردار قاآنی اظهار کرد: بُعد مهّمی که در زمینه رشادت شهدا باید به آن توجه کرد این است که شهدای عالی مقام با همه وجود خود را به صحنه مبارزه آمده، و حتی هستی خود را فدا کردند و از خانواده‌های خود گذشتند ودلیل رشادت شهدا این بوده که ما مسلمان و شیعه هستیم و براساس سبقه دینی خود همواره به دنبال احیای دین بوده‌ایم، همچنان که امروز هم به برکت خون شهدا در نظامی زندگی می‌کنیم که بنایش حرکت بر مدار اسلام است.

وی افزود: دشمنان بنای ناسازگاری با انقلاب را دارند؛ از این رو این انقلاب همچنان که با فداکاری ایجاد شده با فداکاری نیز باید حفظ شود و مردم ما به این انقلاب تعلق خاطر دارند و برای استمرار آن هم بسیار فداکاری‌ و رشادت‌ها کرده‌اند، و شهدای عالی مقام استمرار مسیری هستند که امام حسین(ع) و دیگر ائمه معصوم پیش‌روی ما باز کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه این انقلاب و مردم جنگ را از دورن خانه‌های خود شروع کردند تصریح کرد: باید توجه داشت آثار و برکات شهدای عالی مقام منحصر به دوران خاصی نیست، زمانی در کردستان، بلوچستان، گنبد و سایر مناطق در مقابله با منافقان می‌جنگیدند، و زمانی دیگر در مقابله با دشمن بعث عراق از انقلاب جانانه دفاع کردند، و امروز نیز که فصل جدیدی از کار آغاز شده در اقصی نقاط کشور اسلامی جوانانی پیدا می‌شوند که در آن سوی مرزها از حوزه وسیعی از کشورهای اسلامی دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: واژه مدافعان حرم واژه‌ای نیست که عده‌ای دور هم نشسته و این واژه را ایجاد کنند؛ بلکه این عنوان برگرفته از نام دلاورانی است که در صحنه‌های مختلف به عنوان مدافعان حرم می‌جنگند؛ همچنان که روح حاکم بر آن دفاع از حریم ولایت است.

سردار قاآنی با بیان اینکه مدافعان حرم از سنگ، گل و چوب در جایی دفاع نمی‌کنند بلکه هر کدام از این حرم‌ها که به عنوان نماد دفاع مطرح می‌شود، جلوه‌گاه نورانیت ولایت هستند گفت: اگر این دلیرمردانی که از اقصی نقاط جهان به هم پیوند خورند، نبودند معلوم نبود با چه گرفتاری مواجه می‌شدیم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ روحیه انقلابی عنوان کرد: انقلاب یک حرکت زنده و پویا است و حادثه‌ای نیست که در یک مقطعی اتفاق افتاده باشد و اکنون متوقف شده باشد؛ بلکه انقلاب حرکتی پیش‌رونده است که هر روز باید متناسب با شرایط خود را تجهیز کند و روحیه انقلابی که از این نظام تولید می‌شود و به نیروهای مسلمان تزریق می‌شود، درسی است که شهدای عالی مقام ما به دیگران داده‌اند و تا به امروز هم هر که وارد این مکتب شده و شاگردی کرده با عزّت در مسیر رشد قرار گرفته است.

وی یادآور شد: مستکبران جهان ازیک‌طرف به‌دروغ دم از حقوق بشر می‌زند و از سوی دیگر با گروه‌های تکفیری نظیر طالبان پشت یک میز نشسته و برای رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند.

سردار قاآنی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران گفت: رئیس‌جمهور آمریکا از سر درماندگی خود، دست به چنین اظهاراتی می‌زند چراکه همه دنیا به‌خوبی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان به‌ویژه در منطقه باخبر هستند.

وی در پایان گفت: آن‌هایی که از آمریکا واهمه دارند ترس خود را پای ملت شجاع و همیشه در صحنه ایران نگذارند و مسؤولان ما بدانند که اگر نورانیت ولایت در کشورمان نبود به‌طور یقین نمی‌توانستیم از فراز و نشیب‌های پرخطر تاریخ انقلاب به‌سلامت عبور کنیم.

کد خبر 320254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.